Moe van de Mexicaanse Griep

Hi,

Worden jullie ook zo moe van al die berichten over de Mexicaanse Griep? Waar zijn de media hier in Nederland mee bezig? Ik heb verschillende artsen gesproken en die zeggen dat ik me nergens druk over moet maken. Ja, de kans is er dat je besmet raakt, maar NEE er is geen extra risico. Ook de gewone griep kan voor een zwangere vrouw extra risico's hebben, KAN. Hoeft dus niet. En de Mexicaanse Griep is niet anders dan een gewone griep, het is zelfs een milde vorm van griep. Zelfs het RIVM deed een bericht uit gaan dat we ons niet zo veel zorgen hoeven te maken, dat er nog geen gemuteerde variant is gevonden, dat de griep mild is en iedereen er (ook zonder medicatie) 2 tot 7 dagen koorts van heeft, maar er zelf van kan herstellen. Risicogroepen zijn wel de zwangere vrouwen in het laatste stadium van de zwangerschap, baby's van jonger dan 3 maanden en mensen die al ziek zijn. Maar dit zijn nou net juist de mensen die ook bij een gewone griep extra risico's lopen.

Ik zag laatst op internet dat er elk jaar 2500 doden vallen door de griep. En nu is er 1 overleden aan de Mexicaanse griep en is er paniek! Men spreekt over een epidemie bij 150 zieken op de 100.000 mensen, nu zijn er pas 5 op de 100.000 ziek!

Toch laat ik me ook gek maken met al die berichten. Ik heb last van astma en ik ben zwanger, dus ben ik nu helemaal een risico? Afgelopen week kreeg ik een luchtweginfectie (mijn zoon van 2 had het ook), dus ben ik al zwak. Ik praat er veel met mensen over, omdat ik mijn hart moet luchten.

Maar ik word wel knettergek van al die mediaberichten. De farmacie, die is er bij gebaat om al dit soort geruchten in de wereld te helpen en zeker de fabrikant van Tamiflu. Al tijden kregen zij hun product niet lekker verkocht omdat het niet echt leek te helpen, nu blijkt dat Tamiflu het enige middel is dat de virus kan remmen. Let wel: remmen, het lost de griep niet op. Maar moet je bij een milde griep wel medicatie innemen, waarvan je niet eens weet of het schadelijk voor je baby is?

Ik heb onlangs de Q-koorts gehad. Als je hier last van hebt, dan is dat echt niet meer mild te noemen. Alleen al in Brabant zijn hier 1100 zieke mensen van en er zijn al meerdere mensen aan overleden. Ook hier lopen zwangere vrouwen meer risico's (ik heb het gelukkig al gehad). Maar daar hoor je niemand over.

Sorry, ik moest even mijn gezeur kwijt, want als ik tegenwoordig Mexicaanse Griep hoor of lees, wordt ik al doodmoe!

Gr. Tamara.

hoi mamatamara,

ik ben het helemaal met je eens.. het word zo ontzettend opgeblazen! een gewone griep is misschien nog wel erger.. en niemand die het daar over heeft!

ik ga denk ik ook niet het vaccin halen als het er ooit komt.. wie weet wat de gevolgen voor de baby zijn..

liefs

Hoi.

Ik woon in Weesp waar net wat gevallen zijn geconstateerd. Onze drogist vertelde ons dat je ook preventief ervoor kan zorgen dat je weerstand optimaal is. Voorkomen lijkt me beter dan genezen! Als je zwanger bent kan je volgens mij prima producten zoals Echinacea gebruiken. Er is ook iets nieuws op natuurlijke basis: Immulina. Kijk maar eens op de website.

Ik krijg er een beetje de kriebels van. Ik dacht dat ik me er niet al te druk overmaakte (al ben ik hoogzwanger, 35 weken nu en is mijn conditie niet zo goed op het moment). Vanmorgen op het kdv hoorde ik dat de vader van twee kindjes bij mijn zoon op de groep de Mexicaanse griep heeft en toen maakte ik me toch een beetje zorgen. Ik wil helemaal niet nu de griep krijgen, maar ja, tegenhouden kun je het ook niet....

Hi Lens,

Klopt, als je nu al probeert je weerstand te verhogen (al weet ik niet of middelen als Echinacea echt helpen, heb er zelf niet echt goede ervaringen mee, ook geen slechte), dan kom je er wellicht goed doorheen.

En ik kan me voorstellen dat wensvoordrie zich wel een beetje zorgen maakt als het zo dicht bij komt.

We willen het allemaal niet, ons zorgen maken, maar toch komt het nieuws over de griep heel erg vaak (al dan niet onbedoeld) op ons pad.

Gr. Tamara.

Helemaal met Tamara en voorgangers eens...
Iedereen laat zich zo hysterisch praten...
Terwijl we met zn allen onbeschermd in de zon zitten, zo van, ach dát valt wel mee...
Huidkanker is zo gebeurd en daar doen veel mensen laconiek over.
Ik snap wel dat men door de media snel beinvloedbaar is, maar als jij gewoon gezond bent, is er toch weinig aan de hand?!

Moet wel zeggen dat mijn partner en ik wel eerder aan de echinaforce zijn begonnen, aangezien er in mijn buurt meerderen zijn met (mexicaanse) griep. Ik was zowieso van plan om dit te gaan slikken, aangezien ik totaal geen zin heb om wat voor griep of verkoudheid dan ook te krijgen!
Ik ben zwanger en wil dus alleen maar genieten! Dus doe ik ietsje meer voor een betere weerstand.

Maar goed, ieder moet het ook voor zichzelf weten.
Ik hou mij dr in elk geval niet zoveel mee bezig...

Byebye.

Ik ga in elk geval nog eens langs bij de drogist. Vragen wat er nog meer is dan Echinacea en Immulina. Het is volgens mij beide natuurlijk, dus baat t niet.......

Zwangeren schijnen toch wel wat verhoogd risico te lopen...tot het 3e trimester... Alsof je het tijdstip zelf in de hand hebt!

Volgens mij juist meer risico vanaf het derde trimester, niet tot.

Ik word ook echt knettergek van dat gezeur, nu weer dat spanje niet aan te raden is als vakantieland.....

Ik laat het zo veel mogelijk langs me heen gaan, slik braaf mn pietamientjes en eet mn fruit en hoop dat het snel weer voorbij is....

groetjes

Terug
Bovenaan