Moe van de Mexicaanse Griep

Hi,

Zwangeren lopen geen extra risico's om de griep te krijgen! De kans dat een zwangere vrouw deze krijgt is net zo groot als dat een niet-zwanger persoon deze krijgt.

Er is wel een kans op meer risico's, in het derde trimester. Let wel: een kans...

Er is geen programma wat er niet over heeft (en ik kijk veel tv omdat ik geen puf heb voor andere dingen)...

Gr. Tamara.

Even een reactie op Lens en Marsiejj..

Als je tot het derde trimester een verhoogd risico loopt, bedoel je daar dan mee de eerste drie maanden of alle negen maanden (3 maanden is namelijk 1 trimester)..
Want dan is het nog niet geruststellend voor een zwangere vrouw om alle 9 maanden een verhoogd risico te hebben..

hoi hoi,

zoals ik het begrepen heb heb je als zwangere vrouw niet meer kans om het te krijgen, maar zijn de gevolgen groter als je het dan krijgt... in amerika was 6 procent van de zwangere vrouwen die de mexicaanse griep kreeg overleden..

maar ook bij een gewone griep heb je grotere kans op hevige gevolgen.. in het laatste trimester van de zwangerschap kan een kind er ook door 'aangetast' worden. als je het tijdens de bevalling overdraagt aan het kind kan een kind daar ook aan overlijden..

sorry als ik nu mensen heb laten schrikken of zo! dat is niet de bedoeling!
ik wou alleen zeggen dat de mexicaanse griep op het moment niet gevaarlijker is dan een 'normale' griep..
natuurlijk kan die griep nog veranderen en wel een stuk gevaarlijker worden.. ma nu lijkt het er nog niet op..

daarnaast vraag ik me persoonlijk af wat de gevolgen zijn van het vaccin voor de kleine.. k denk even aan des-dochters.. dat zou ook goed zijn voor de moeders toen.. de kans op een miskraam zou verminderen.. dit bleek niet het geval te zijn.. en de des-dochters van nu hebben ook nog een kans op van alles en nog wat..

al met al..ik maak me niet druk om die mexicaanse griep.. genoeg vitamientjes eten en als je het krijgt dan krijg je het.. veel kan je dr nie tegen doen..

liefs

Hoi iedereen,

Ook ik maakte me niet druk om de mexicaanse griep want die is tenslotte net hetzelfde als de gewone griep toch?

En nu zit ik met griep thuis!!! Dan is het toch wel even schrikken. Gelukkig lijkt het mee te vallen al heb ik in mijn hele leven nog nooit zoveel moeten overgeven maar goed.... gaat vanzelf weer over.

Groetjes

Hoi allemaal,

Mijn man heeft het afgelopen maandag nog even besproken met de verloskundige (hij maakte zich blijkbaar meer zorgen dan ik :)), zij had toevallig net een voorlichtingsbijeenkomst over Mexicaanse griep bijgewoond. Haar uitleg klopt met die van Tamara en ze vertelde dat je als zwangere nu niets anders kunt doen dan (vanzelfsprekend) gezond leven en regelmatig handen wassen etc.

groetjes

Terug
Bovenaan