Moe van steeds dezelfde vragen

Hallo allemaal,

Volgens mij moet je tegenwoordig heel bewust voor kinderen kiezen en je zwangerschap plannen. Ik twijfelde altijd heel erg wel of geen kinderen. Tja en nu groeit er toch eentje in mijn buik. Een kleine verrassing zeg maar. Ben inmiddels een beetje aan het idee gewend. Hoe mijn lijf verandert ben ik toch wat minder van gecharmeerd. Zal blij zijn als het straks juli is en de baby eruit is. Dit laatste schijnt al taboe te zijn om te zeggen, want blijkbaar moet ik, als zwangere, verplicht op een roze wolk bivakkeren. Helaas, helaas, ik ben nuchter en de hormonen hebben tot nu toe geen uitwerking op mijn nuchterheid.

Wat ik vervelend vind, is hoe andere mensen tegen een zwangere vrouw aan kijken. Ik weet dat men het goed bedoelt, maar ik moet steeds dezelfde vragen beantwoorden. Van gaat alles goed tot ben je misselijk tot weet je al wat het wordt. Dit zal tegen het eind wel veranderen in hoe lang moet je nog, ga je borstvoeding geven en waarom kies je niet voor een thuisbevalling. Of wat me ook verschrikkelijk lijkt, totale vreemden die ineens spontaan aan je buik gaan zitten. De ergste opmerking/vraag vind ik trouwens 'je moet wel genieten' dan wel 'ben je wel aan het genieten'. Het is nu mooi weer, dat is toch genieten. Lekker een ijsje eten, dat is ook genieten. Maar genieten van een zwangerschap, euh nee. Ja strax als de kleine er is, dan ga ik vast genieten van zo'n schattig mini-mensje.

Wie o wie heeft ook vreemde, irritante of nonsens vragen/opmerkingen naar zijn hoofd geslingerd gekregen. Krijg zo'n gevoel dat ik raar ben en de enige met zulke gevoelens. Want men durft mij ook haarfijn te vertellen dat ik niet ben zoals ALLE ANDERE ZWANGERE VROUWEN. Moest er vanmiddag zelfs al om huilen. Het enige wat ik wil is mezelf blijven, ben meer dan een dikke buik.

arme kweetnie, wat is je verhaal heerlijk nuchter en hier en daar herkenbaar. Ik verwacht onze vierde en ken inmiddels alle nonsens vragen.
Ach ik moet zeggen dat ik mezelf er ook schuldig aan maak als ik andere zwangere zie.
En dat je zwanger zijn niet fijn vind is helemaal niet erg hoor er zijn veel meer vrouwen die het zwanger zijn absoluut niet prettig vinden
Fijn dat je wel kunt genieten van alle dingen om je heen, het mooie weer en een lekker ijsje
Wens je veel succes met al die mensen die iets van je willen ;)
groetjes Jacqueline

Owh, ik herken het wel. Constant de zelfde standaard vragen en ik geef ook dezelfde standaard antwoorden. Ik hou mezelf maar gewoon voor dat het goed bedoeld is. Mijn zwangerschap is ook ongepland, dus ik merk dat mensen ook voorzichtig daarna willen vragen.

Ik zit ook nog lang niet op een (in mijn geval blauwe) wolk. Ik merk dat het besef er nog niet helemaal is. Soms kijk ik in de spiegel en denk ”pff..ik ben dik geworden.” En ja, dat genieten..Ik heb af en toe zelfs dat ik wou dat de baby niet zo bewoog, bijvoorbeeld als mijn vriend en ik intiem zijn. Ook zie ik mezelf echt niet tegen mijn buik praten, zoals andere moeders dat misschien wel doen.

Waar ik vooral een hekel aan heb is de zwangerschapspolitie, zoals ik ze liefkozend noem. Elke keer als ik een boodschappentas of iets anders zwaars wil optillen, schieten ze helemaal in de stress. Van mijn vriend mag ik niet meer in mijn favoriete opgerolde positie zitten, want dan komt de baby in de verdrukking, volgens hem. Van mijn moeder mocht ik mijn haar niet meer verven en ga zo maar door. Dat zijn de momenten waarop ik denk “Het is nog steeds mijn lichaam, de baby heeft die in bruikleen, hoor”..En nog iets, Als ik boos ben of verdrietig, zijn dat volgens de betrokken mensen altijd de hormonen…En ze komen niet op het idee dat het wellicht gewoon aan hun ligt.

Dus ja, ik snap je wel…Het is echt niet altijd rozengeur en maneschijn, dat zwanger zijn. Succes de komende maanden.

In het begin van de zwangerschap voelde ik me alleen maar dik. Maar nu je toch wel wat beter een dikkere buik ziet voel ik me wel echt zwanger. Soms vraag ik me zelfs al af hoe krijg ik in vredesnaam al die kilo's er straks weer af... Altijd al vrij slank/tenger geweest en ben soms wel eens bang dat ik dat niet meer terug zal krijgen.

Ook heb ik soms wel eens van die momenten dat ik zoiets heb van: ukkie doe nou eens wat zachter je doet mama pijn. Maar als ik de kleine niet voel denk ik steeds van zal er niets aan de hand zijn.

Als ik bezig ben met boodschappen doen en ik voel me niet lekker (soms een lage bloeddruk waardoor ik op randje zit van flauwvallen) zie je al die mensen gelijk mijn kant op staren van: och arme meid, is zwanger en heeft het moeilijk.

Het meest jammer vind ik nu ik zwanger ben dat mijn vriend geen interesse meer heeft in sex. Hij vind het moeilijk, wilt de kleine geen zeer doen enz. enz. Ik mis het zo sterk omdat we voorheen bijna elke dag wel sex hadden. Moet blij zijn met 1x per week soms zelfs nog minder 1x per 2 weken...

En dan heb ik nog zoveel last van mijn rug dat ik niet eens echt kan genieten want ik ben steeds op zoek naar: hoe zit ik lekker, hoe kan ik het beste liggen. Mag ik wel of niet deze boodschappentas gaan tillen...

Dus ja soms best tegenstrijdige gevoelens tijdens mijn zwangerschap en kan je nuchterheid wel begrijpen als je zegt: Ik wou dat ik er van af was. Dat gevoel heb ik soms ook helaas mogen we nog +- 16 weken

ik ben van t april forum, zwanger van mn 3e.

ook ik herken heel veel van die vragen, soms idd tot vervelends toe.

ik heb nu 2 meiden. ooh dan zal de 3e zeker ook een meid zijn?
nee, dit keer is het een jongen.
oohhh dat zal je zeker wel heel erg leuk vinden na 2 meiden??? uuh nee, had liever een meisje eerlijk gezegd! maar ben nu wel aan het idee gewend en kijk er nu wel naar uit.

zeker wel zwaar als je al 2 kleintjes heb? ( oudste is net 4, jongste 21 maanden)

voel je je goed? trek je het nog een beetje? enz enz

toen ik zwanger was van mn oudste, was ik 18 jaar. ik kreeg heel veel commetaar over mn leeftijd, terwijl ik mega trots was! ( en ben)

ongeveer een jaar geleden, liep ik met mn meiden naar de winkel. beide in de duo wagen.
zegt de ene bejaarde tegen de andere bejaarde: die oppassers worden steeds jonger!
oppasser?? zijn mn eigen kinderen hoor mevrouw!
nou, je had dat gezicht moeten zien!
en dat terwijl het vroeger juist zo normaal was om zo jong kids te krijgen!

mn oudste gaat al vanaf 2 jaar op de psz en sinds kort nu op de basisschool.
elke keer weer die vooroordelen, elke keer weer zo raar aangekeken worden enz. omdat ik 23 ben en zwanger van mn 3e kindje!

lang leve de vooroordelen! in de zwangerschap dus maar ook erna.

let maar op: als je kindje straks is geboren krijg je de volgende vragen:
slaapt hij goed, eet hij goed, ooooh wat is hij dik/dun ( tis nooit goed), wat is hij groot/klein ( ook nooit goed), is het een lief kindje of huilt hij veel enz enz enz
ook dat zijn echt van die vragen waar je op den duur wel gek van kan worden!

liefs, do

Hoi hoi, ik herken er ook wel wat van. De vragen vind ik nog niet zo vervelend en heb verder ook totaal geen zwangerschapskwaaltjes (lucky me!), maar nu ik 22 weken 4 dagen zwanger ben en mijn buik echt begint te showen en nu met dit lekkere weer De Buik niet meer kan verbergen onder een winterjas voel ik me erg ongemakkelijk. Het valt zo op, voor iedereen, en voel me ontzettend bekeken, ik heb er soort schaamtegevoel bij...Mijn blauwe wolk is dus ook niet continu aanwezig

Hoi hoi, je bent niet de enige, ik vind zwanger zijn ook niet leuk. maar eigenlijk kan ik alleen tegen mijn beste vriendinnen (naast mijn vriend dan) zeggen dat ik liever had gehad dat baby's door de ooievaar gebracht werden... andere mensen begrijpen er helemaal niks van.
kijk, voor mij is het zo dat ik het contact met dat kleine mensje in mijn buik geweldig vind. dan houdt het op. mijn buik doet zeer en gaat de komende maanden vast nog veel meer pijn doen, mijn dochter tillen is nu al zwaar en straks met onze verhuizing kan ik ook alleen maar toekijken, etc. etc.
nee hoor, ik geniet er veel meer van als ik die kleine eenmaal in mijn armen heb. ik begrijp je helemaal!

Herkenbaar allemaal hoor.

Ik wimpel het maar af dat zwanger zijn "niet mijn hobby" is. Dan lachen ze erom en dan is het klaar. Maar steeds die vraag "hoe gaat het??" Naar omstandigheden goed, zeg ik dan maar. (last van bekken, rug, buik en extreme vermoeidheid snappen ze toch niet)

Kan niet wachten tot (na) de bevalling. Maar dat duurt nog 15 weken dus probeer ik maar te genieten van de dagen dat ik me lekker voel. En op al die andere dagen vroeg naar bed.

En dit is de 3e en laatste, daarna is mijn lijf weer helemaal van/voor mij. Dat is ook wel een fijn idee.

Terug
Bovenaan