Moe!

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Wilde graag weten wanneer iedereen minder moe werd.
Zelf ben ik eerst heel erg misselijk geweest en een beetje moe. Tot voor drie week terug, toen hield het misselijkheid op (gelukkig) maar  werd ik opeens heel erg moe. Zelfs zo moe dat ik in de loop van de middag naar huis moet en dan zo 2 a 3 uur lig te slapen. 's avonds lig ik dan meestal tussen 9 - 9.30 uur weer op bed en slaap zonder problemen weer.

groetjes jmak

hoever ben je zwanger? Bij zommigen wordt moeheid, net als misselijkheid, minder na de 12 weken. Bij anderen later. Ik kreeg weer eer energie rond de 14-15 weken, hoewel ik wel (als ik de kans kreeg) 's middags dut deed om 's avonds ook nog wat waard te zijn.
Het kan ook zijn dat je kindje momenteel een groeispurt maakt en dus meer energie van je vraagt. Dan heb je dus minder energie voor jezelf. Geef toe aan de moeheid en slaap 's middags als je denkt het nodig te hebben!!
En als je twijfelt, lat bij de verloskundige je bloed ff controleren, misschien is je ijzergehalte te laag?!
Sterkte ermee, groetjes mira sinds 02-01 mama van jaap

Hallo,

Ben nu 17 week en 2 dagen zwanger en mijn ijzer was bij 9 week super hoog, dus de verloskundige maakt zich daar geen zorgen om. Ook heb ik mijn urine laten testen op blaasontsteking, ook dit was niet het geval.
Het zal er wel bijhoren, maar wilde graag weten of ik alleen ben en wanneer het  bij de  meeste mensen weer beter ging.

groet jmak

dan is het misschien een groeispurt?? Hopelijk wordt het snel minder en krijg je de energieboost die ze in de boeken beschrijven onder het kopje 2e trimester (die ik dus helaas niet gehad heb.)
Sterkte!
Mira

Hey,

Ik zou die boekjes die zeggen dat je in het tweede trimester een energieboost krijgt af en toe echt wel uit het raam willen kieperen, ik ben inmiddels 19 weken zwanger en hoewel de misselijkheid van de eerste maanden gelukkig echt weg is ben ik nog steeds vreselijk moe, opstaan 's ochtends is vreselijk en als ik 's middags even ga liggen kan ik bijna ook niet meer opstaan, dus dat middagslaapje heb ik maar afgeschaft.. Tja we zulen wat moeten over hebben voor onze kleine hummeltjes.
Veel energie en vooral veel slaap toegewenst :) aan iedereen die moe is

Liefs pippig

Hallo,

Ik was de eerste 3 maanden ochtendziek. En de moeheid sloeg inderdaad
ook direct toe en dit heeft ook wel 3 maanden geduurd. Daarna kon ik er
weer helemaal egen aan en had ik nergens last van zelfs op het laatst
niet.

groetjes Claudia en Maud-je

De eerste 16 weken ben je moe... daarna word het minder... Zeiden ze...
Ben nu ondertussen 23 weken en ben nog steeds gebroken..
Vorige week ben ik de hele week vroeg naar bed gegaan om vrijdags naar een feestje te gaan.. Uiteindelijk was ik vrijdag zo moe dat ik toch maar weer thuis ben gebleven.
Vraag me echt af of ik echt pas weer een beetje energie krijg als die kleine er daadwerkelijk is. Of is het dan net zo erg???

Ik was ook verschrikkelijk moe, vanaf het begin al. Pas rond week 30 werd ik minder moe...   en toch geen ijzertekort of zo.
Mijn misselijkheid nam eerst af, maar ergens aan het eind van het 2e trimester begon ik last te krijgen van brandend maagzuur en... misselijkheid. Heb Antagel gehaald bij de apotheek en dat werkt bij mij goed.

Sterkte ermee!

Terug
Bovenaan