Moe!

Hoi,

Ik wil je niet ontmoedigen, maar....   Ben nu 32w3d zwanger en afgezien van een kleine opleving rond de 16 weken ben ik eigenlijk de hele zwangerschap al moe! Vorige week ben ik zelfs voortijdig gestopt met m'n werk, want dat ging echt niet meer - ik moet echt iedere middag slapen.

Ik ben bang dat er niet veel aan te doen is, maar ik wil je dus wel op het hart drukken: zorg goed voor jezelf! Veel rusten, gezond eten, genoeg water drinken, en niet te vergeten: WEL blijven bewegen! Een kort wandelingetje kan al een hoop doen, al is het maar door de frisse lucht. Sinds ik thuiszit, probeer ik iedere dag 'iets' aan beweging te doen - yoga, wandelen, zwemmen - en daarna een dutje. Ik voel me nog steeds niet geweldig, maar ik heb wel het idee dat het helpt. En ook een strak dagritme aanhouden (beter dan de ene keer uitslapen en de andere keer weer vroeg op).

Heel veel sterkte ermee!
~Hilde

Hallo allemaal,

bedankt voor jullie reacties.
Ben nog wel aan het werk en ook vanplan om dit te blijven doen, ga alleen eerder naar huis om te kunnen slapen. Op het werk staat ook een bed maar daar slaap ik echt geen 2 a 3 uur in. Veel te rumoerig.

Geef er maar gewoon aan toe, meer kan ik er ook niet aan doen.

groet jmak

Hoi,

Ik ben morgen 9 weken in verwachting. Vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie gerekend, dus eigenlijk zo'n 7 weken.
Maar ik heb dus ook last van die moeheid.
Ik werk als flexwerker op verschillende kinderdagverblijven. Per dag is dat 8,5 uur en dat houd ik gewoon moeilijk vol. Kben vandaag ook eerder naar huis gegaan.Maar toen ik mijn leidinggevende belde om te zeggen dat ik ziek naar huis ging, zei ze dat ik wel erg vaak ziek ben. Ik heb een contract vanaf oktober vorig jaar en dit is de 3de keer dat ik ziek ben. De vorige keren had ik echt griep. Ik heb nog niet tegen haar gezegt dat ik zwanger ben en daardoor zo moe ben en dat daardoor de dagen te lang zijn voor me.
Ik houd de dag wel vol als ik het rustig aan kan doen denk ik.
Nu twijfel ik of ik het haar moet vertellen.
Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Ik zou mijn zwangerschap liever nog een aantal weken voor me houden.
Ook omdat mijn contract midden april afloopt en als ik nu vertel dat ik zwanger ben geven ze me vast geen verlenging.

Jeetje wat een verhaal he.

Groeten van Nadine.

Ik ben nu 18 weken zwanger en hou mijn werk en het avondprogramma van koken, eten en kind   naar bed brengen goed vol. Maar dan val ik momenteel rond half 9 of 9 uur in slaap en kom ik er 's morgens bijna niet uit omdat ik nog zo'n slaap heb. Ik heb blijkbaar echt heel veel slaap nodig. Bij mijn vorige zwangerschap had ik dit eigenlijk alleen in de eerste 3 maanden.

Hallo allemaal,

Ook ik ben de hele dag moe! Ben nu 8 weken zwanger en al 3 weken doodmoe! Gaat de hele dag door! Als ik ook maar even opsta van de bank sta ik al te trillen op mijn benen. Bij mijn vorige zwangerschap had ik er niet zoveel last van. Was wel moe maar ging 's avonds gewoon vroeg naar bed en kon ik het overdag goed uithouden. Ik heb me vanmorgen ziek gemeld op mijn werk. Toen ik maandag uit mijn werk kwam was ik helemaal kapot. Had toen ook last van hoofdpijn. Weet iemand of het mogelijk is om afspraken te maken op je werk om tijdelijk wat minder te werken? Ik ben bang dat het niet goed is voor mijn kindje als ik te veel werk en dan doodmoe thuis kom. En mijn kindje gaat natuurlijk voor alles!!!

Terug
Bovenaan