I feel you! Dit is zo zwaar! Dochter hier sliep tot ongeveer 8 maanden echt mega beroerd overdag. Steeds een dik half uur strijd voor een slaapje (huilen huilen krijsen, ik liet haar niet alleen huilen dus ook eindeloos ruggetje aaien, wachten wachten, wegsluipen, shit mislukt, overnieuw etc). Sliep ze eindelijk dan vaak maar 30 minuten, kon de klok er bijna gelijk op zetten. Ik heb zelf ook wat afgejankt van frustratie. Ben zo snel als kon overgegaan naar 2 ipv 3 slaapjes. Waarbij ik haar het eerste slaapje in de ochtend altijd in haar bedje deed, hopend dat ik het geduld op kon brengen tot ze sliep. Het tweede slaapje in de middag probeerde ik al niet eens meer in bed. Gewoon draagdoek/ zak om en wandelen maar. Dan sliep ze zo een uur weg. En geen strijd!! Heerlijk. Pijn aan mn voeten van het eindeloze wandelen maar kon me geen zak schelen. En zo ineens, weet niet meer precies maar ik dacht tegen de 8 maanden aan, sliep ze 2,5 uur! Ik wist niet wat me overkwam. En toen de volgende dag weer. En toen een keer 2 uur. En toen een keer 1,5. Moet erbij zeggen dat ik al een tijdje dacht, fuck de boekjes ik voed haar in slaap (ik geef borstvoeding). Gewoon om strijd te vermijden want anders trek ik het zelf niet meer. En het werkt. Het is echt niet alle dagen 2,5 uur (inmiddels is ze 13 maand en slaapt ze 1x per dag, begin van de middag). Maar 1,5 bijna altijd wel. Lang verhaal kort: volg je kind en trek je niet teveel aan van wat alle boekjes zeggen. Je verpest ze echt niet zomaar en het is belangrijk dat je het zelf ook volhoudt!
Oja en ik ben op een gegeven moment ook gewoon gaan proberen met tijd rekken tot een slaapje. Dus niet meteen bij het eerste gaapje weg leggen. Dat werkte hier juist goed. Leek wel of ze niet moe genoeg was. Ik denk dat onze dochter niet zo veel slaap nodig heeft overdag. Ze gaat savonds tegen 18.30 naar bed en slaapt wel aardig snachts. Overdag is ze super vrolijk dus ze doet het goed op die 1,5 - 2,5 uur denk ik dan.