Moedeloos en onzeker

Hoi lieve mensen, ik heb echt even jullie hulp nodig. Ik ben al sinds november met de pil gestopt. Mijn man en ik hebben ervoor gekozen om een kind te nemen en omdat ik in januari ivm werk wat meer zekerheid had dus gestopt met de pil. Ik ben tot nu toe 2x alleen ongesteld geworden( dus vanaf november tot maart maar 2x) ik heb een hele lange cyclus. Ik weet het zelf niet eens zeker omdat ik maar 2x ongesteld ben geworden. Ik heb net een zwamgerschapstest gedaan maar die is negatief. Terwijl ik 5 maart al ongesteld moest zijn. Ik ben helemaal in de war. Ik snap er totaal niks van. Ik weet nu niet wat ik moet doen. Ik ben al 5 maanden bezig om zwanger te worden sinds dat ik ben gestopt met de pil en ben nog steeds niet zwanger. Ik word er zo onzeker en moedeloos van. Moet ik nu de huisarts bellen of niet?

 
Het kan zijn dat je nog aan het ontpillen bent, dat kan zelfs een jaar duren. 
Als het je gerust stelt zou ik gewoon een afspraak maken bij je huisarts en het erover hebben. Zij kan je ook advies geven over bijvoorbeeld je temperatuur te meten elke ochtend. Ze kunnen ook je hormonen testen en kijken of die in balans zijn. 
Ik zou eerst daar eens naar informeren. Zelf kan je ook beginnen met supplementen zoals Maca of Teunisbloem. Je kan er eens wat over lezen op internet. 
Succes!
 
Waarschijnlijk omdat je er zoveel  mee bezig bent dat je menstruatie uitblijft  ?
De dokter zal naar 5 maanden denk ik weinig doen. Die zal je met het antwoord bel over 7 maanden nog eens komen denk ik.
Bij mij duurde het 4 maanden dus 5 maanden is nog niet lang.  Ik had ook lange cyclussen van 38 dagen.
Ben nu ondertussen 11 weken zwanger  dus het kan nog hoor. 
Ik ben ovulatie testen  gaan gebruiken  omdat ik ook lange cyclussen had en ik mijn lichaam beter wilde leren kennen. Ik heb er geen spijt van dat ik het gebruikt  heb vele mensen zouden dit al vrij vroeg vinden.
 
 
 
Het Yasminrima,
Zelf ben ik ook sinds November gestopt met de pil. Na 5 maanden nog niet zwanger zijn is niet zo erg, sommige stellen doen er wel langer over. Toch snap ik dat je gefrustreerd raakt van het idee dat het nog niet gelukt is. 
Als je zo onzeker over je cyclus bent, kun je altijd je huisarts bellen. Deze kan jou advies geven of eventueel onderzoeken of er een reden is voor jouw lange cyclus.
zelf ben ik aan het wachten tot volgende week als mijn cyclus voorbij is om dan een zwangerschapstest te doen.
 
Succes! Hopen dat we allebei snel trotse mommy’s to be zijn.
liefs!
 
@janneke1991: bedankt voor de tip. Ik hoorde ookal van iemand anders dat die teunisbloem goed helpt voor de hormoonbalans. Ik denk dat ik dat ga proberen. Bedankt voor de info in ieder geval!

@Nicolle B: jaaa het maakt me zo onzeker dat ik ga denken dat het misschien aan mij kan liggen ofzo haha. Ik heb al vaker van zulke testen geprobeerd van sensitest en clearblue tegelijk. Maar toen ik die van clearblue gebruikte (in februari) en een smiley kreeg werd ik meteen de volgende dag ongesteld. Daar snapte ik ook niks van. Dus daarom vond ik het al raar dat ik tot heden steeds niet ongesteld ben geworden. Wat leuk dat je zwanger bent! Van harte gefeliciteerd meid!

@X Zoë: jaaa inderdaad het maakt me zo onzeker. Vooral om het feit ook dat iedereen om me heen zwanger wordt. Ik gun het iedereen van harte maar toch stiekem diep van binnen moet ik mezelf inhouden om niet in janken uit te barsten. Hahaha ik hoop voor jou dat er gauw een klein wondertje zal groeien! Succes verder!
 
Denk dat je lichaam nog een cyclus moet krijgen en dus nog moet ontpillen.  Bij de een gaat dit sneller dan bij de ander. 
 
Hoi meid!
ook ik had erg lange cyclussen. Ben anderhalf jaar bezig geweest en in het eerste jaar maar 5x ongesteld geweest.
mijn laatste cyclus had ik gelezen over teunisbloemolietabletten. Heb die gekocht bij de Etos en heb die ongeveer 2 weken geslikt. Op dag 29 van die cyclus had ik een positieve test in handen! Of het daar mee te maken heeft gehad weet ik niet maar ik weet wel dat ik nog nooit een cyclus korter heb gehad dan 40 dagen.
Ik ben in de tussentijd 18 weken zwanger!
 
veel succes en hopelijk snel positief nieuws voor jou! 
 
Mijn moeder was na 8 maanden na het stoppen met de pil zwanger van mij. De pil heeft nu eenmaal als nadeel dat het erg lang kan duren voor je cyclus weer normaal is. Gewoon lekker blijven oefenen. 
 
Terug
Bovenaan