moedeloos

hallo,ik moet even mijn gevoelens kwijt

na een jaar is het eindelijk gelukt alleen helaas na 6 weken een miskraam.nu zijn we al weer 6 maanden verder en nog steeds niet zwanger.
voor mijn miskraam was ik onregelmatig ongi maar erna ben ik ineens regelmatig elke 4 weken?? maar dan nog het lukt niet en het intiem zijn word er al helemaal niet gezelliger op niks is meer spontaan .
daarom probeer ik zo lang mogelijk uit te stellen om naar een arts te gaan want dan word het te klinisch voor mijn gevoel.en het is een keer raak geweest dus we kunnen het wel..
ik voel me de laatste tijd gewoon heel erg down en mensen om mij heen begrijpen het niet of doen er luchtig over .
misschien is hier iemand met wie ik dit kan delen die hetzelfde meemaakt.

xxx

Hoi,

Wat rot van die miskramen! Ik snap dat je twijfels van wel of niet naar de arts gaan!
Ik heb niet hetzelfde meegemaakt als jij, maar het stukje van naar de arts gaan herken ik wel. Wij hebben ook wel even getwijfeld, maar ik heb er positieve ervaringen mee!
Juist doordat de gyn er nu mee bezig is, kunnen wij het beter naast ons neerleggen. Het klussen gaat veel spontaner, alleen rond mijn ei dat even het 'moeten'. Ik ervaar het als een geruststelling dat de arts met ons meedenkt en mee'helpt'. zwanger worden.
Wij zitten nog in het begin van de hele molen, we hebben 2 afspraken (en onderzoeken) achter d erug.

Succes!

Liefs Daisy

Ha meis,

Het is echt niet iets luchtigs en ik begrijp heel goed dat je daar down en moedeloos van word. Het is natuurlijk zo'n diepgekoesterde wens. Vervelend dat sommige mensen om je heen dat niet goed begrijpen. Ik hoop dat je je door de belangrijkste mensen in je omgeving wél gesterkt voelt en anders kun je altijd nog spuien op dit forum, waar echt iedereen begrip voor je heeft.
Wij zitten sinds november in de medische molen en net als Daisy ervaar ik dat als heel prettig. Ik heb het zwanger worden ook wat meer los kunnen laten (hoewel dat momenteel weer juist wel weer wat meer mijn leven beheerst...), puur omdat ik weet dat er meedacht en geholpen wordt bij het zwanger worden.
Natuurlijk is het je eigen keuze om je door te laten verwijzen naar de gynaecoloog/fertiliteitsarts, maar ik ben blij dat we die stap hebben gezet.
Op die manier kun je eventueel ook dingen uitsluiten, of juist oplossen, mocht er toch iets aan de hand zijn.
Ik wens je veel succes met je keuze en ik hoop dat je gauw weer zwanger bent, met goede afloop!
Sterkte.

Liefs, Marieke

Hoi hoi,

Een miskraam is echt heel naar. Was zelf na dik 2 jaar zwanger (met IUI), maar ook dat werd een miskraam. Afgelopen december weer zwanger en helaas weer miskraam.
Wij zitten wel in de medische molen, maar ik ben er vrij positief over. Onderzoeken vind ik best naar en vervelend, maar het went. De 1e inwendige echo was echt een hele drempel, maar nu is het een eitje (!).

Gelukkig hebben we al wel een zoontje (heel spontaan, geen problemen), maar wil zóó graag een broertje of zusje voor hem. Maar ook daar is niet altijd alle begrip voor. Ze vinden (sommigen) dat je met één gezond kind al blij moet zijn.

Heel veel succes verder! En doe gewoon waar je je prettig bij voelt!

X

bedankt voor jullie reacties ik vind ze echt fijn om te lezen,
gewoon het gevoel dat er mensen zijn die echt weten hoe het voelt.
dat geeft mij al heel veel steun. we gaan nog niet naar een dokter ,mijn vriend moet daarvoor ook over een drempel heen waar hij nog niet klaar voor is.
we proberen positief te blijven en binnenkort gaan we een weekendje weg om het even los te laten.

ik hoop dat het voor jullie allemaal goed gaat en ik zal aan jullie denken.

xxxx

Hallo,
Ik kan je gevoel heel erg goed begrijpen.
Ik word er ook moedeloos van!
En wil het graag ook even kwijt....kan er niet echt met iemand over praten. Alleen met mijn partner, maar ik heb het idee dat hij gek van me wordt, want ik kan volgens mij nergens anders meer over praten.Ik zie ook alleen maar zwangere meiden en baby's. Zucht....
Wij zijn nu een 1 jaar bezig. Eind november zijn we naar de huisarts gegaan, die heeft ons door gestuurd naar een fertiliteitsarts. Ze heeft veel advies gegeven en na gekeken of mijn eitjes (folikels) groeien. Mijn partner heeft een sperma onderzoek moeten laten doen, beetje genant, maar ja je wil het toch weten. Blijkt dat hij minder beweeglijk zaad heeft, traag zaad noemen ze dat. Ze stelde ons voor om een IUI behandeling te doen. Maar mijn partner wil het graag zelf doen en dat snap ik ook weer wel. We hebben besloten om nog een half jaartje te oefenen. Mocht het dan nog niet gelukt zijn dan gaan we toch voor de IUI.
Maar ondertussen is mijn cyclus zo onregelmatig. Nu bijvoorbeeld op de 17de dag bloedverlies, niet veel, dus zit ik weer in de twijfel of het wellicht een innestelingsbloeding is of is het menstruatie?
Je wordt er echt gek van! Maar ik weet dat je je gedachten moet proberen te verzetten, alleen dat gaat niet echt.

Ik hoop ook voor iedereen hier dat ze snel zwanger raken!
xxx

Hallo allemaal ,

Ik ben nieuw ik ben nu 8 maanden bezig om zwanger te worden nog niet zolang als andere hier maar begin nu toch al wel beetje frusti te worden.
Mijn zus en schoonzus zijn nu beide zwanger en ook een vriendin van mij is zwanger ik weet dat het allemaal na twee of drie maanden raak was waarom bij mij dan niet baal er zo heel erg van en ja ben er veel mee bezig ,maar dat gaat vanzelf ik wil het niet wat weet heus wel dat het komt maar zie nu gewoon overal zwangere vrouwen word er nu echt gek van !!
Ik kan er nu inmiddels niet meet over praten met mijn vriend die is het zat mijn moeder word ook beetje gek van mij en zegt steeds bij mij duurde het een jaar ............
Maar goed weet dat ik vrij ongeduldig ben maar als ik er over praat ben ik er daarna weer tijdje minder mee bezig en das goed !
Ik hoop echt dat iedereen snel zwanger word op dit forum want ik weet dat het enorm frustrerend is als het niet lukken wil ookal zijn jullie langer bezig als ik ik begrijp jullie helemaal!!!

hallo,

ik ben zo blij dat ik jullie heb , want ik herken het helemaal vooral van meluti. nu is het iets minder erg maar ik heb een periode gehad dat ik iedere maand ging berekenen en op internet dingen zoeken als ik weer iets voelde .ik werd ook stapel gek van mezelf. en ik was zo onzeker dat ik iedereen er mee lastig viel. mijn vriend/vriendinnen/collega's. 1 ding heb ik wel geleerd dat dat ook niet werkt want je krijgt toch niet de antwoorden of bevestiging die je zoekt.
mijn vriend wil niet naar de dokter (mannelijke trots) en wil het dus ook op de gewone manier proberen.
en hij word er alleen maar onzeker van als ik al mijn info over mijn cycles deel met hem.
ik heb een keer 30 ovulatie testen gekocht en vanaf dag 1 na mijn menstruatie begonnen met testen ,ik dacht dat kan niet missen deze maand lukt het. ik heb wel meer inzicht gekregen in mijn cycles en ook bevestiging dat ik een eisprong heb en wat ik voel qua pijntjes dat ook klopt.etc.
alleen het was niet raak balen.
maar goed ovulatie testen zijn 3 dagen voor en 3 dagen na je eisprong nog positief dus je moet dan eigenlijk 6 dagen klussen . dus de maand erop dat is nu hebben we al heel de week feest. misschien is het een tip om je zekerder te voelen .

Terug
Bovenaan