Moeder als kraamverzorgster?

<p>Hi allemaal!</p><p>Zoals de titel al een beetje verklapt. Mijn moeder heeft aangeboden om kraamverzorging te geven, super lief natuurlijk. Zij wil dan zorgverlof opnemen op haar werk en ons de week na de bevalling kraamverzorging geven. Ik ben daar over na aan het denken of ik dit wil. Dit wordt ons eerste kindje dus ik heb geen ervaring met kraamhulp en weinig kennis over wat hun precies doen. Ik lees wel de verhalen dat ze o.a. Helpen met borstvoeding en de verzorging van de baby. Nu vraag ik mij af of het dan verstandig is om mijn moeder hiervoor te vragen, het is niet zo dat zij hier veel ervaring mee heeft ze heeft zelf geen borstvoeding gegeven en ook nooit kraamhulp of iets gegeven. Natuurlijk wel twee kinderen op de wereld gezet wel ervaring met baby's natuurlijk. Hebben jullie hier misschien ervaring mee? Ik heb eigenlijk geen idee waar ik goed aan zal doen en wat het verschil hierin zal zijn. Ik wordt een nieuwe moeder dus vind het fijn om hierin goed begeleid te worden. Maar geen idee waar ik goed aan doe. </p><p>Liefs</p><p> </p>

Ik heb bij de 1e kraamzorg gehad en vond het vreselijk. Een onbekende in huis, ik kon niet ontspannen. Bij baby 2 heb ik een week mijn ouders in huis gehad, ik vond het heerlijk. Zij kookten en zorgden voor onze peuter. Nu bij baby 3 gaan we dit weer zo  doen.
Bij ons in België komt de vroedvrouw dagelijks langs voor bv ondersteuning en checkt de baby. Als jouw moeder nooit bv heeft gegeven, dan kan ze jou ook niet goed begeleiden. Kun je niet elke dag een uur kraamzorg nemen en daarnaast je moeder? 

Ik heb bij de 1e kraamzorg gehad en vond het vreselijk. Een onbekende in huis, ik kon niet ontspannen. Bij baby 2 heb ik een week mijn ouders in huis gehad, ik vond het heerlijk. Zij kookten en zorgden voor onze peuter. Nu bij baby 3 gaan we dit weer zo  doen.