Moeder als kraamverzorgster?

<p>Hi allemaal!</p><p>Zoals de titel al een beetje verklapt. Mijn moeder heeft aangeboden om kraamverzorging te geven, super lief natuurlijk. Zij wil dan zorgverlof opnemen op haar werk en ons de week na de bevalling kraamverzorging geven. Ik ben daar over na aan het denken of ik dit wil. Dit wordt ons eerste kindje dus ik heb geen ervaring met kraamhulp en weinig kennis over wat hun precies doen. Ik lees wel de verhalen dat ze o.a. Helpen met borstvoeding en de verzorging van de baby. Nu vraag ik mij af of het dan verstandig is om mijn moeder hiervoor te vragen, het is niet zo dat zij hier veel ervaring mee heeft ze heeft zelf geen borstvoeding gegeven en ook nooit kraamhulp of iets gegeven. Natuurlijk wel twee kinderen op de wereld gezet wel ervaring met baby's natuurlijk. Hebben jullie hier misschien ervaring mee? Ik heb eigenlijk geen idee waar ik goed aan zal doen en wat het verschil hierin zal zijn. Ik wordt een nieuwe moeder dus vind het fijn om hierin goed begeleid te worden. Maar geen idee waar ik goed aan doe. </p><p>Liefs</p><p> </p>

Ik heb bij de 1e kraamzorg gehad en vond het vreselijk. Een onbekende in huis, ik kon niet ontspannen. Bij baby 2 heb ik een week mijn ouders in huis gehad, ik vond het heerlijk. Zij kookten en zorgden voor onze peuter. Nu bij baby 3 gaan we dit weer zo  doen.
Bij ons in België komt de vroedvrouw dagelijks langs voor bv ondersteuning en checkt de baby. Als jouw moeder nooit bv heeft gegeven, dan kan ze jou ook niet goed begeleiden. Kun je niet elke dag een uur kraamzorg nemen en daarnaast je moeder? 

Ik heb bij de 1e kraamzorg gehad en vond het vreselijk. Een onbekende in huis, ik kon niet ontspannen. Bij baby 2 heb ik een week mijn ouders in huis gehad, ik vond het heerlijk. Zij kookten en zorgden voor onze peuter. Nu bij baby 3 gaan we dit weer zo  doen.
Bij ons in België komt de vroedvrouw dagelijks langs voor bv ondersteuning en checkt de baby. Als jouw moeder nooit bv heeft gegeven, dan kan ze jou ook niet goed begeleiden. Kun je niet elke dag een uur kraamzorg nemen en daarnaast je moeder? 

Ik vond juist de kraamzorg wel prettig! Misschien kun je en en doen... eerste paar dagen de originele kraamzorg en erna oma. Dan heb je het misschien wel.erg prettig een krijg je toch de ins en outs mee van de kraamzorg en de liefdevolle zorg van oma!

Ligt er aan waar jij je prettig bij voelt. Ik heb heb afgelopen maand gezien bij mijn schoonzus en haar moeder: ik wil dat absoluut niet. Moeders is (was) veels te bezorgd, mijn schoonzus mocht de eerste week amper uit bed om naar de wc te gaan en werd letterlijk gevoerd. Ik overdrijf niet. Mijn schoonzus had moeite met iets zeggen tegen dr moeder. Daarbij geeft zij wel borstvoeding, en had moeders dat ook nooit gedaan. Gedoe alom. En verschil in opgroeien toen en nu: wij hadden bijv geen mutsje maar een kruik, en moesten telkens van zijde gedraaid worden i.p.v. op de rug slapen. Moeders had hier haar eigen ouderwetse opvattingen over.
als jij een goede relatie hebt met je moeder en haar dit toevertrouwd kan het natuurlijk ook een mooie speciale week zijn om te delen. Zou indd wel echt zorgen dat er een medicus af en toe langs komt en iemand voor de bv.

Mijn moeder komt kramen als extra. Er komt dus gewoon kraamhulp voor de verzorging van ons gezin. Mijn moeder komt lekker knuffelen met de baby's en zorgt dat het huis op orde is zoals ik het wil. Ik word anders echt gek denk ik als iemand anders bijvoorbeeld mijn was niet zo doet als ik gewend ben. De kraamhulp heeft dus de leiding en mijn moeder doet de extra dingen. Ik denk dat ik het sowieso erg fijn vind om in de kraamtijd mijn ouders om me heen te hebben. Als ik er genoeg van heb, dan kan ik het ook eerlijk zeggen.
Misschien is het voor jullie ook een optie om zo'n regeling te treffen?
Succes!

Ik vond de kraamverzorgster toch echt wel 2x een meerwaarde hoor. Wij zijn ook helemaal niet van de vreemden in huis, maar alle vragen en onzekerheden hadden ze een antwoord op. En er komen ook best veel specifieke weetjes bij kijken(checken hechtingen en aambeien?). Had toch niet graag gehad dat mijn moeder dat moest doen, haha!
Ook wegen etc. Hele formulieren houden ze bij voor de verloskundige enzo.
Maar wie weet vind jij dat juist allemaal wel heel fijn als je moeder dat doet, kan natuurlijk ook, maar zou er zèker een deskundige bij inhuren voor een paar uur!

Terug
Bovenaan