moeder Brazilie

A

Anoniem

Guest
De officiele namen van Marissa zijn
Marissa=onze eigen gekozen naam
Marcelina=mijn moeder uit Brazilie
Catharina=mijn nederlandse moeder
Marlene=de moeder van mijn man

Nu wisten de laatste twee moeders uiteraard al dat ze vernoemd waren maar mijn moeder uit Brazilie wist dit nog niet. Het is allemaal een heel verhaal wat ik misschien ooit nog wel vertel, maar ik heb vanmiddag mijn jongste broer op MSN gesproken en mijn Braziliaanse moeder was op dat moment bij hem. Hij heeft haar dus foto's van Marissa kunnen laten zien en verteld dat Marissa naar haar vernoemd is. Ze was kei gelukkig en ze zei dat Marissa een engeltje en een prinsesje is. Ik ben zo blij dat ze nu ook haar kleindochter heeft kunnen zien na 7.5 maand. Ik ben echt helemaal blij.

liefs Linda

Natuurlijk mag je hier heel blij mee zijn, iedereen wil toch zijn kind aan zijn/haar moeder laten zien.
Kun je niet af en toe foto's sturen naar je broer zodat je moeder ze daar kan bekijken.

Liefs Saskia

Hoi Linda,

Wat leuk dat je Braziliaanse moeder nu haar kleindochter heeft gezien! En mooi dat je Marissa naar alle oma's hebt vernoemd.
Ben je wel van plan om naar je moeder te gaan en heb je haar uberhaupt al eens gezien? Is heel duur natuurlijk om daar heen te gaan. Mijn buurman is Braziliaans en zij zijn een keer met het hele gezin geweest (2 volwassenen en 3 kinderen) en ik weet van hen dat het onwijs duur is.

groetjes Mariska

ps Feline heeft trouwens als tweede naam Hillechien, vernoemd naar de oma van mijn man. prachtige vrouw, die nu helaas heel hard achteruit gaat

quote: muis28 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-05-2008 21:16:33'));

Natuurlijk mag je hier heel blij mee zijn, iedereen wil toch zijn kind aan zijn/haar moeder laten zien.
Kun je niet af en toe foto's sturen naar je broer zodat je moeder ze daar kan bekijken.

Liefs Saskia

Ik stuur mijn broer wel vaker foto's maar mijn moeder is normaal gesproken helemaal niet bij hem in de buurt. Nu is ze toevallig wel een tijdje bij hem dus heeft ze nu voor het eerst de foto's kunnen bekijken.

quote: Mariska1980 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-05-2008 21:23:09'));

Hoi Linda,

Wat leuk dat je Braziliaanse moeder nu haar kleindochter heeft gezien! En mooi dat je Marissa naar alle oma's hebt vernoemd.
Ben je wel van plan om naar je moeder te gaan en heb je haar uberhaupt al eens gezien? Is heel duur natuurlijk om daar heen te gaan. Mijn buurman is Braziliaans en zij zijn een keer met het hele gezin geweest (2 volwassenen en 3 kinderen) en ik weet van hen dat het onwijs duur is.

groetjes Mariska

ps Feline heeft trouwens als tweede naam Hillechien, vernoemd naar de oma van mijn man. prachtige vrouw, die nu helaas heel hard achteruit gaat

Hoi Mariska,

Ik heb mijn Braziliaanse familie 2 jaar gelden voor het eerst ontmoet. Ik ben toen een week samen met mijn man naar Brazilie geweest. dat was echt heel erg bijzonder. Omdat we ze toen hebben leren kennen konden we Marissa ook naar haar vernoemen. Maar ik heb echt gigantische vliegangst en ze wonen ook helemaal niet makkelijk dus ik weet nog niet of we nog terug zouden gaan. We moeten dan eerst 10 uur vliegen, dan nog twee uur met een binnenlandse vlucht en dan 5 uur met een taxi. Dat doe je niet makkelijk met een klein kind. Maar misschien dat mijn twee broers ooit nog naar Nederland komen.

Liefs Linda

Hoi Linda,

Wel bijzonder dat je je familie hebt ontmoet. Wat vonden je ouders ervan? (klinkt zo raar, want je hebt dubbele ouders nu, ik bedoel je Nederlandse ouders)
En ik kan me voorstellen dat je er niet zo maar heen gaat, het is naast de prijs ook een hele onderneming met een kind en vliegangst helpt ook niet echt.
Zou je moeder hier niet heen kunnen komen met je broers?

groetjes Maris

Mijn ouders vonden het super leuk voor me. Ze hebben zelfs een kadootje meegegeven voor mijn Braziliaanse moeder. Van mijn moeder een collage van allemaal jeugdfoto's door de jaren heen en van mijn vader een horloge. Mijn zussen hadden kettinkjes gekocht voor mijn Braziliaanse zussen en hebben ons zakgeld meegegeven om daar nog wat dingen te kunnen doen. Allemaal heel erg lief dus. Ik denk niet dat mijn moeder ooit naar Nederland gaat komen maar mijn twee broers dus waarschijnlijk ooit wel. Dat hoop ik tenminste. Voor hun is het ook een heleboel geld om hierheen te komen en de tickets van Brazilie naar Nederland zijn veel duurder dan andersom. Misschien moet ik toch een keer naar All you need schrijven want ik mis vooral mijn broers wel heel erg.

http://spoorloos.kro.nl/uitzendingen/
seizoen40/2006-02-06/2006-02-06.aspx

Ik wilde het eerst eigenlijk niet plaatsen omdat ik dan wel een stukje anonimitiet kwijt ben, maar voor de liefhebber. Hier kun je mijn verhaal zien. Mijn verhaal is als laatste aan de beurt.

Terug
Bovenaan