moeder en carrière

Ha ladies,

Wat vinden jullie van moeder zijn en studeren/carrière?? Is carrière van deze tijd? Hebben moeders behoefte aan iets voor hun zelf? Ben je een slechte moeders als je je carrière belangrijk vindt? is fulltime moeder een schande?

Ik zou graag eens willen weten wat jullie hiervan vinden..

hallo, ik ben een moeder van 18 jaar. heb samen met mijn vriend een dochtertje van 5 maanden.
wij wonen bij elkaar en mijn vriend werkt fulltime, en ik zit op school 2 dagen en 2 dagen stage. ook nog stage in mijn vakantie.

en nee je bent geen slechte moeder als je een carrière belangrijk vind. zolang je het maar kunt combineren met het moeder zijn! de tijd dat je thuis bent wil je natuurlijk zelf lekker bij je kind zijn! je kunt dan op je vrije dagen en in de vakanties veel tijd aan je kind en elkaar spenderen. zoals gaan zwemmen enzo. ik heb er geen moeite mee om naar school te gaan omdat ik weet dat er ook geld nodig is om voor een kind te zorgen!!

Ik werk ook fulltime (vnml onder schooltijd en in de avonden/weekenden omdat ik eigen bedrijf heb). Voor mij is cariere erg belangrijk en ik word doodongelukkig als ik niets zou doen met mijn studies en werkervaring... maar dat ben ik en ik kan niet voor een ander oordelen! Ik denk dat de beste/leukste mama's de mama's zijn die tevreden zijn met hun werk en leven, ongeacht hoe je dat invult! Voor de ene betekent dat thuisblijven en geen werk, voor andere mama's betekent dat fulltime werken... als je er zelf happy mee bent (en je partner!) dan straal je dat uit op je kids...!

Ik werk 2 dagen, maar zou het liefst de hele week thuis zijn, al weet ik dat dat voor mijn ontwikkeling misschien slechter is. Bovendien kunnen we het niet betalen. Ik vind mijn carrière helemaal niet belangrijk. Ik geniet elke dag dat ik met mijn kindje ben (natuurlijk zijn er ook vervelende momenten, maar dat is in m'n werk ook wel eens).
Wat ik jammer vind, is dat het moeders bijna onmogelijk wordt gemaakt om thuis te blijven. Daardoor heb ik voor mijn gevoel niet de kans om te kiezen wat ik het fijnst zou vinden.
Ik denk niet dat veel werken slecht is, maar wel hoe je je kind daarbij behandeld. Als mensen nooit tijd voor ze hebben, vraag ik me af waarom ze kinderen hebben. Wat ook meespeelt is of een kind de hele week naar een crèche gaat of dat de partner of een ander familielid het opvangt.
Ik vind moeders die hun eigen leven helemaal voor dat van hun kind stellen (dus alleen met zichzelf bezig zijn) slechte moeders. Dat kunnen vrouwen zijn die helemaal opgaan in hun carrière en ook thuis nog aan hun werk denken, maar ook thuisblijvers die op de bank voor de tv hangen en hun kinderen geen aandacht geven. Als je kinderen hebt veranderd je leven nou eenmaal. Als je dat niet wilt, waarom heb je ze dan?

Persoonlijk vind ik absoluut niet dat je een slechte moeder bent als je een cariere hebt. Je kunt het zelf indelen zoals je prettig vindt. Ikzelf ben door mijn werk een leukere moeder thuis. Ik verlang na een dag werken weer heerlijk naar mijn dochter toe en op de dagen dat ik thuis ben heb ik heerlijk alle aandacht voor haar.

Ik denk dat het ook scheelt als je kindje het fijn heeft bij de kinderopvang of het gastgezin oid.

Ik werk zelf 3 dagen en ik ga ook nog 1 dag naar school (nog 2 jaar). Als ik dat af heb wil ik eigenlijk dat mijn dochter max 3 dagen p.w. naar de kinderopvang gaat. Als ik dus 4 dagen ga werken, moet mijn man dat ook gaan doen.
Nu gaat mijn dochter 3 dagen naar het kdv en mijn moeder past op op de schooldag.

Juist door mijn eigen cariere (eigen praktijk) ben ik een leukere moeder geworden. Ik ben baas over mijn eigen agenda en werk dus als de oudste twee op school zijn, na schooltijd ben ik er voor de kids. De vakanties ben ik veel vrij en als er een hulpmoeder op school nodig is dan spring ik bij. Ik werk veel, maar ben meer betrokken bij de kinderen dan toen ik 3 dagen in loondienst werkte! Heerlijk zo!

Ik vind het niet goed om fulltime te gaan werken, als je partner niet meer thuis is. Zeker als je kinderen onder de basisschool leeftijd hebt.
Mijn mening is dat je zelf voor kinderen hebt gekozen en ze ook zelf groot brengt. Als je ze dus merendeel uit besteedt aan opa en oma of aan de creche dan zijn niet de kinderen belangrijk maar dan staat je eigen werk op nr 1. als je aan kinderen begint is het toch niet de bedoeling om ze grotendeel sdoor anderen te laten opvoeden? dat wil je toch zelf doen? daarvoor wil je toch kinderen om er voor te zorgen, ze lief te hebben en een stempel in hun leven te drukken???

Ik heb het niet over vrouwen die moeten werken omdat zij alleenstaand zijn of omdat hun man daartoe niet in staat is. Het gaat mij dan vooral om het werken om carriere te maken, waarvoor je 4 of meer dagen moet werken. Puur voor een betere functie, nog meer inkomen ed.

Ik geloof niet dat dat goed is voor kinderen. Die hebben hun ouders nodig. Dus als je ze dagenlang moet uitbesteden om carierre te kunnen maken of om meer geld te kunnen verdienen (terwijl je met minder afkunt) dan vind ik persoonlijk dat het ten koste gaat van opvoeding. En ik geloof ook dat je enorm veel mist van je kinderen. end e kinderen missen hun ouders enorm. Die tijd kun je echt niet goed maken in vakanties en weekenden. Kinderen en ouders horen bij elkaar! Opvoeden doen de ouders grotendeels en niet de opvang of familie. Dat is mijn mening.

dan zie ik veel meer in het werkschema van Hendrikaatje: dit gaat niet ten koste van de kinderen en de opvoeding. Zo lang dat samen kan gaan, is het prima. Want persoonlijk vind ik dat je zelf verantwoordelijk bent voor het groot brengen van de kinderen. Mijn maximum is dan echt 3 dagen werken, dan ben ik 4 dagen zelf thuis en slaat de balans niet door naar de andere kant.

Fulltime moederen kan heel goed voor de kinderen zijn en ik kan echt respect opbrengen voor deze moeders. Ze cijferen zichzelf nl volledig weg. Ik ben vandaag weer voor het eerst gaan werken na 20 weken, en ik vond het heerlijk. Even uit de dagelijkse sleur. Het kan dus voor een moeder heel goed zijn om weg te zijn en een eigen stukje te hebben. En het is voor de kinderen ook goed om even los van moeder te zijn om flexibel te worden. Maar alles moet wel in balans zijn als je werkt. Maar ook als je thuis blijft. Zit je thuis met het gevoel dat je jezelf vergeet en doe je niets meer voor jezelf dan is dat ook niet de bedoeling.

Mijn sleutelwoord is dus: Balans en deze slaat eerder door richting de kids dan naar mezelf, want de kinderen moeten niet lijden onder mijn idealen. ZIj gaan voor... ik kan later ook weer meer gaan werken. Eerst de kinderen groot brengen en dat is volgens mij al een taak waar je enorm trots op kan zijn als moeder.

Als je als moeder een carriere belangrijk vind, ben je net zo goed of slecht als wanneer een vader zijn carriere belangrijk vind.

Kellycamping combineert nu werken met leren, heel goed!
Ik zie soms ook mensen om me heen waarvoor de staat eerst jaren een hoop geld toelegt om een studie te financieren zodat ze een goede baan kunnen hebben. Na 2 jaar werken, krijgen ze een kind en stoppen ze met hun werk. Dit vind ik nou zonde van het overheidsgeld wat wij met ons alle betalen!

Van vriendinnen met kinderen van een jaar of 1 a 2 zie ik dat op zaterdag de kinderen alweer vragen wanneer ze naar de opvang mogen. De kinderopvang vinden ze een hele leuke plek om te zijn! Waarom zou je je kind dat dan willen onthouden?

Terug
Bovenaan