moeder en carrière

weetje fee83... ik zou me nogal klote voelen (om het maar even grof te zeggen) als mijn kind op zaterdag vraagt wanneer het weer naar de kinderopvang mag. dat is toch echt een teken dat dat meer thuis geworden is, dan thuis. is ook best logisch, als je je kind hele dagen naar een opvang brengt, 's avonds ophaalt, thuis eet en naar bed... dan word de opvang ook meer een thuis. dat wil je toch niet als moeder?? je wilt toch je kind zien opgroeien en dat je kindje blij is dat je hem/haar op komt halen? en dat het weekend is, en lekker de hele dag bij jou is? ikzelf heb echt slechte ervaringen met opvang, heb er stage gelopen, heb de opleiding gedaan... maar ik weet genoeg erover dat ik mijn kind daar niet naartoe breng. uiteindelijk ben ik ook wat anders gaan doen, in zulke sfeer wilde ik absoluut niet werken.
maar ieder z'n ding, en keuzes... ik hoop alleen dat je betere opvang treft dan die ik gezien heb.

Wat me opvalt in veel van zulke onderwerpen zoals deze; het gaat altijd om de moeder...!
Waarom mag papa wel voor zijn cariere gaan en 4 of 5 dagen werken... terwijl je als mama dan al snel als een slechte moeder gezien wordt!

(in mijn vorige baan - in een mannenwereld- moest ik net als de mannen vaak voor paar weken naar het buitenland. Als moeder werd me altijd gevraagd of dat wel kon, ongevraagd advies en tips etc terwijl de mannen met kinderen "gewoon" naar het buitenland gingen zonder dat er gevraagd werd hoe het thuis geregeld werd. Daar kan ik me zo aan irriteren! Ik was een "slechte" moeder, maar die mannen waren geen "slechte vaders"... dat snap ik niet?!)

Terug
Bovenaan