FF een boost voor alle freshmamas, en bedenk voor degene die het al kennen, elk kind is anders en opnieuw een zoektocht, alles is ook weer nieuw voor ons hoor. Er bestaat geen supermama! verwacht dan ook niet alles van jezelf.
Tip 1: volg je gevoel!!
Je hebt je normaal gezonde verstand en je bent volwassen en in staat om goed voor jezelf te zorgen. (onthoud deze goed!!!)
Met de kleine uk is alles even nieuw en klein en wennen maar daar ga jij je best mee redden!
op werk ben je ook in staat om snel iets nieuws te leren dus dit lukt ook wel
Het zal niet een rose wolk zijn, je bent straks moe en twijfelt aan jezelf en iedereen geeft ongevraagd ander advies, Laat dit over je heen komen en zoek je eigen weg.
Heb je een meltdown bedenk dan van te voren wie jou het beste kan steunen, wie kan je direct bellen en steunt jou, wat kalmeert jou dat je er weer even tegenaan kan en bij je eigen keuzes blijft.
Ik had een vriendin die ik altijd kon bellen en die heel nuchter is, als ik mij heel erg ongerust maakte om Mara maar ergens ook wel wist dat het wel goed ging kon ik haar bellen en tot rust komen. Want het is best wel eng als ze de 1e keer koorts heeft bijv. Of dat ze maar blijven huilen. Na 1,5 uur zit je er dan door en laat je man het dan even overnemen en bel je vriendin om tot rust te komen. Wissel elkaar af.
Zo gaat iedereen het wel redden hoor!
En als iets niet lukt, geef het toe, Als je denkt dat je misschien een postnatale depressie hebt, ga er dan achteraan.
Maar vooral, er is geen enkele mama die direct voor haar kind kan zorgen, het hele huishouden weer direct oppakt, alle boodschappen doet en fulltime werkt. Ga het in delen oppakken.
Mijn plan: Genezen en weer mama zijn, Tamarah blijft nog een paar maand bij ons poetsen. Daarna wil ik de boodschapjes niet weer alleen op mij nemen, mijn man moet er wat voor terug doen. Na een paar weken komt werk erbij, dat is ook erg wennen. ik laat het sociaal leven lekker voor wat het is.
Hou dit in je achterhoofd en dan gaan we het allemaal wel redden hoor