moeder gevoel??

Ik heb totaal nog geen moedergevoel en kan me er alles behalve iets bij voorstellen...

Ik heb eigenlijk nooit kinderen gewild en dit was ook niet gepland ... het is voor mij 16 jaar geleden dat ik een baby in mijn armen had..
ik ben dan ook best bang dat het tegenvalt en dat ik het niet kan... maar dat zal vast wel veranderen als die kleine op mijn buik ligt.
Ik heb er nu nog steeds weinig gevoel mee zeg maar.. je hoort van veel dat ze genieten van ded kleine in de buik.. nou het doet mij eigenlijk helemaal niets.. vind het eerder irritant.. stom he!?

Ik ben meer iemand van de dieren.. ik kwijl al als ik een puppy zie en daar heb ik zoveel andere gevoelens bij..

Dus aan de ene kant ben ik super bang.. en het idee dati k misschien over 2 weken mama ben, vind ik zo vreemd !? word er zo onzeker van..
Ik hoop maar dat mijn moedergevoelens aangewakkerd wordt als het daadwerkelijk zo ver is. Ik kan me er gewoon niets bij voorstellen en ik denk dat daar de angst vandaan komt.

Het enige positieve is dat ik me kan herinneren dat het zo lekker ruikt. toen ik 8/10 was speelde ik altijd met een pasgeboren buurmeisje. Ik mocht alles met haar doen, fles geven, verschonen etc. En dat vond ik toen zo leuk. En ik kan me die geur nog zo goed herinneren. Dus ik hoop dat het weer zo is ;)

We zullen het allemaal wel zien ! nog even en die kleine uk is er ;)

Herken het twijfelachtige gevoel wel hoor. Ik probeer er niet al teveel over na te denken en het maar over me heen te laten komen. Die moedergevoelens komen vast vanzelf wel. Ik denk dat je vooral je gevoel moet volgen en naar je hart moet luisteren, zoals dat voor veel andere dingen ook geldt. Komt vast wel goed!

@ lieloe:

Haal je vast een Ann Geddes pakje van een hondje?
Als dat niet werkt............... (geintje moest ik aan denken toen je over puppies had)

Je angst kan heel goed je gevoel tegenhouden hoor, en zoals je zegt heb je geen idee wat je kan verwachten, tja dan weet je toch ook niet hoe je moedergevoel moet herkennen? Is er mss allang joh. Weet niet hoe erg jij bent kwa controlfreak maar hoe erger je bent hoe meer je het onderdrukt. totdat moment dat je alle controle moet loslaten en moet bevallen. Dan heb je nl geen keus hoor, de bevalling begint of jij wilt of niet. En dan op het einde krijg je je kleine in je armen en heb je al je angst en controleverslaving eruitgeperst en geniet je vast!

Idd moeder worden is echt een les in je gevoel volgen! je hectische leventje kan niet meer en je wordt wel gedwongen om meer je gevoel te gaan volgen dan ooit. De beste les die ik had kunnen krijgen.

Terug
Bovenaan