Moeder op latere leeftijd

Hoi Petra,

Lastig he dat ouder worden zo nu en dan. Mijn eerste kreeg ik toen ik 35 was. Kon toen werken tot ik 32 weken zwanger was en moest toen echt stoppen. Had constant last van harde buiken en mijn bekken. Na 2 weken thuis ging het toen wat beter. Omdat je natuurlijk niet weet hoelang het gaat duren voor je weer zwanger bent (ook al omdat je wat ouder bent), ben ik na 7-8 maanden weer gaan proberen. En ja hoor gelijk zwanger. Weer misselijk, met ongeveer 4 maanden last van bekkeninstabiliteit. Dit ging dan wel weer redelijk goed met de fysio. Ben nu moeten stoppen met 28 weken. Het ging echt niet meer. DAcht eerst ik blijf even een weekje thuis en dan gaan we weer. maar na 1 halve dag op de werkvloer zat ik weer thuis.
Veel last van maagzuur (de rennies waren niet aan te slepen) en erg kortademig.
Had een erg dikke buik, maar met extra steun kon ik nog wel 20 minuutjes rondwaggelen om de honden uit te laten. Het is wel zwaarder want je hebt ook nog een manneke van 1.5 jaar rondlopen die bezig gehouden moet worden.
Op zich zou ik nog wel een derde willen, maar gezien mijn leeftijd en zware zwangerschappen zie ik dat ook niet meer zitten. Tijdens mijn laatste zwangerschap en bevalling dacht ik echt dit doe ik nooit meer. Maar als ze zijn geboren is het zo leuk. De bevalling van de tweede was echter een stuk sneller.

Succes met de beslissing.

Marjanne

Hoi Marjanne,

Ze zijn inderdaad zo leuk die kleintjes en dat maakt de beslissing zo moeilijk. Je hebt het inderdaad ook moeilijk gehad tijdens de zwangerschap en de klachten die je omschrijft zijn zo herkenbaar. Ik heb me voorgenomen om er niet te veel over te gaan nadenken, want dan kom ik er toch niet uit!! Ik zie wel hoe ik me over een tijdje voel en hoe ik er dan over denk.

Groetjes,
Petra

Terug
Bovenaan