Moeder verklapt zwangerschap

Herkenbaar, mijn vader had zich versproken tegen vrienden op een festival. Hij zei het de volgende dag eerlijk tegen ons en bood gelijk zijn excuses aan. Ik vond het ook moeilijk omdat ik in het begin erg onzeker was vanwege twee miskramen vorig jaar, maar vond het zo aandoenlijk dat hij zo enthousiast is dat ik niet echt boos kon zijn. Later vroegen mijn ouders wel wanneer ze het verder mochten vertellen. Dat vond ik wel een teken dat ze onze wensen respecteren. 
Fijn dat je het uit hebt kunnen praten met je moeder! Voor hen is het ook zo spannend dat ze voor het eerst oma worden. 

Herkenbaar! Mijn moeder vertelde het ook meteen aan een vriendin (ik was pas 5 weken en had nog niet eens een echo gehad). Toen ik daar achter kwam heb ik gezegd dat als ze het nog iemand zou vertellen, dat ze het de volgende keer pas zou horen als de rest van de wereld het zou horen. Daarna heeft ze zich keurig ingehouden. Ik was er écht niet van gediend!

Frustrerend he! Begrijp dat je baalt hoor , gelukkig was het alleen maar aan een van haar collega's.... Ik had op mijn werk iemand in vertrouwen genomen omdat ik iets met haar moest bespreken waar mijn zwangerschap invloed op had. Een dag later had ze het aan een andere collega verteld, iemand waar ik heel goed kan opschieten en wie ik het dolgraag zelf had verteld! 

Terug
Bovenaan