Moeder zijn en eeuwige schuldgevoelens

Hoi hoi,

Wie herkent dat? Overal schuldig om voelen?
Ik was altijd wel gevoelig type maar ik kan me zo snel slechte moeder voelen....

Ik werk 3 dagen in de week. Dat vind ik al rot.
De dagen dat ik thuis ben probeer ik wel zoveel mogelijk aandacht aan haar te geven, maar ben soms zo moe dat ik niet kan.
Dan heeft madammeke ook weleens driftbuien en ook al is mijn geduld veeeeel meer dan vroeger soms schiet ik ook uit mijn slof.
Mijn vriend werkt momenteel teveel, en sport ook nog eens (wedstrijden in weekend) dus weer alleen.
Nu heb ik ze samen weggestuurd. Myrthe wil niks van papa hebben, dus die ging huilend weg.
Maar ik wil ook even half uurtje eigen tijd.
Maar als ze zo doet, zit ik alweer bijna jankend achter pc.
Heb t gevoel nooit goed te doen.....

Mijn verstand zegt trouwens anders hoor, dat ik het wel goed doe en niks aan de hand is. Maar mijn verstand en gevoel zijn wel constant in de clinche...

Pffff herkenning?

Irene

Ik herken het helemaal. Maar je hoef je echt niet schuldig te voelen. Ik heb ook momenten dat ik even rust wil. Ik werk niet maar ik ben continue met de kinderen bezig dat het soms even teveel word. Zeker als Shanice weer in zo fase zit en Milton ook aandacht opeist. Ik heb ook weleens de fiets gepakt en even weggegaan om stoom af te blazen. Toen mijn man thuis was hoor.
Het ouderschap vraagt veel van je niemand is perfect en iedereen heeft weleens een moment voor zichzelf nodig.
Als ik Milton en Shanice straf geef kan het hier behoorlijk tekeer gaan en dan denk ik weleens ooh wat zal de buurt denken wat een asociaal gezin maar het hoort er allemaal bij.

groetjes lisette

hayyyy

herken het ook heel goed sverre is nu bijna 2 .

effen een voorbeeld sverre is met oma op vakantie geweest een weekendje ik kwam maandag dus jeroen en ik alle twee een weekend samen. aan de ene kant heel blij en aan de andere kant voelde ik me zo slecht maar snap helemaal wat je bedoelt. maar je moet ook aan je eigen denken.

nou doei doei lucy

hoihoi,
niet twijfelen aan jezelf hoor, je bent een prima moeder. iedereen heeft wel eens het gevoel dat je er doorheen zit. moeder (ouders) zijn is niet makelijk en vraagt veel van je, vooral op je persoonlijke leven

en het is heel goed van je dat je myrthe op pad stuurt met papa. elounda heeft het ook een tijdje gehad dat ze heel erg aan mij hing en bijna niets met papa wou doen, maar dat kwam toen ook omdat hij een tijdje vaak weg was en ik haar grotendeels verzorgde. nu gaat het weer beter en moet hij haar ook verplicht een paar keer per week naar bed brengen.

ik zou zeggen probeer echt minimaal 1 keer per week een uur voor je zelf in te plannen en er lekker alleen of met vriendinnen op uit te gaan. ik ben sinds kort ook weer aan het sporten om ook echt iets voor mezelf te hebben.

veel liefs linda

Ik heb ook gemerkt dat iets voor jezelf doen erg belangrijk is, anders ben je alleen maar aan het werken, voor je kind zorgen en slapen en dat hou je toch echt niet niet vol. Wat ik wel jammer vind is dat ik altijd het huis uit moet om rust te vinden. Mijn man gaat nu op zaterdagochtend met Laura boodschappen doen en heb ik even voor mezelf, heerlijk! Vooral doen hoor, dat heb je echt nodig!

Ik herken je verhaal ontzettend goed. Ik werk ook 3 dagen en dat vind ik heerlijk. Maar het geeft me ook een dubbel gevoel. Want omdat ik dus zo graag drie dagen wil werken, moet Zarah wel drie dagen naar het kdv,. En ook al vindt ze dat heel erg leuk, tóch denk ik dat ze liever bij mij blijft. En ik bij haar. Ook wil ik op mijn vrije dagen een leuke moeder zijn voor Zarah, maar ja, ik ben ook wel eens heel erg moe op die dagen, en dan gaat dat moeilijk. Ja, voel me af en toe een hele slechte moeder...
Terwijl mijn vriend 5 dagen per week werkt, en ´s morgens half 7 de deur uit gaat en ´s avonds tussen 7 en 8 thuis komt, en Zarah dus amper ziet. Hij heeft dus geen schuldgevoelens! Is dat een verschil tussen mannen en vrouwen??

Allereerst herken ik wel veel in je verhaal.
Aan het einde van de dag lig in dan in bed en neem ik de dag vaak ik gedachten door, waardoor je vaak over dingetjes denkt; had ik dat maar anders gedaan.

Wat mij wel opvalt is dat de mama's die dus zeggen te werken op de dagen dat ze thuis zijn een leuke mama willen zijn.
Maar wat vinden jullie dan de definitie van een leuke mama?

Ik denk dat dit ook voorkomt uit schuldgevoel naar je kindje toe.
Persoonlijk, en ik zeg echt niet!! dat anderen dat ook maar moeten vinden, het is gebaseerd op mijn eigen gevoel en ieder gevoel is anders,
ben ik gestopt met overdag werken en heb ik het voordeel dat ik in de zorg werk dus af en toe als oproepkracht een late dienst werkt.
Zo ben ik dan de hele dag toch bij mijn kindje.
Vind het zelf namelijk moeilijk dat als ze naar kdv gaan je de opvoeding ook uit handen geeft daarmee en je toch zelf een doelstelling heb met je opvoeding en die zelf wil overdragen aan je kindje.

Maar jah, vraag me eigenlijk nog een beetje af wat jullie bedoelen met leuke moeder zijn?

Liefs Marina

Wat ik me af vraag; als ik een avonddienstje heb gewerkt vind ik dat echt tijd voor mezelf, maar vinden jullie dat niet dan?
Omdat jullie naast het werken nog tijd voor jullie eigen willen hebben?

Liefs Marina

Terug
Bovenaan