Moeder zijn en eeuwige schuldgevoelens

heyhey

natuurlijk voel ik me ook wel eens een slechte moeder. denk dat iedere moeder daar wel over mee kan praten.
zelf werk ik niet, maar voel me schuldig om andere dingen.

als ze bv naar buiten wilt, maar ik daar geen zin in heb voel ik me schuldig. ze vraagt om aandacht en ik negeer dat gewoon om het zo maar te zeggen.
of als ik aan het opruimen ben en zij wilt spelen.
maar zelf ook als ze valt ofzo.

tijd voor mezelf neem ik nooit.
(hoewel er toch binnenkort een avondje bios aan ziet te komen met man lief :D)

maar je moet ook niet vergeten, dat ondanks je je wel eens schuldig en rot voelt, myrthe toch een ontzettende goede moeder heeft hoor!!!

liefs, do

Hoi hoi,

@Marina.... Ik bedoel met de dagen thuis leuke moeder zijn, dat ik dus niet moe op de bank zit en geen fut heb om met haar te spelen. Ik wil dus wel aandacht geven aan haar, spelen, naar buiten gaan en dingen leren.
Ik heb al wel snel een schoonmaakster geregeld, want om de dagen dat ik thuis ben te vullen met alleen maar poetsen in huis, dat vind ik rot.
Dus probeer ik veel op pad te gaan. Maar soms ben ik zooo moe, dan staat de tv iets te lang aan haha.

Ook vind ik het rot dat ze naar kdv moet. Ik persoonlijk ben er erg op tegen, maar gastouder is hier moeilijk te vinden. Ze gaat 1 dag naar oma, maar die werkt de andere dagen ook.
Ach ja het hoort erbij, maar is soms zo vermoeiend die gevoelens....

Wel blij te lezen dat ik niet de enige ben

Liefs Irene

Ps papa probeert Myrthe wel op bed te leggen, omdat hij ook rond 7.30 weg is en rond 18.45 pas weer thuis is. Maar als ze echt moe is accepteert ze dat ook niet.....

@reneke; ik begrijp het.,
Wist niet goed wat ik me hierbij voor moest stellen zie je.

Je bent echt de enige niet hoor, ik kan er soms wel eens heeeel moedeloos van worden dat ik het in mijn ogen nooit eens een dagje perfect kan doen voor Daniel.
Dat is ook de gedachte dat ik zelf niet aan een 2e moet denken want dan kan ik nog minder goed mn best doen omdat ik dan alles moet delen tussen 2.

Mijn man heb ook geen last van schuldgevoelens hor, die zeg; als je, je best doet is het toch goed?
Maar jah; zo werkt het bij ons vrouwen niet.

Liefs Marina

Hallo,

zo herkenbaar allemaal..... Ook hier een moeder met regelmatig een schuldgevoel.
Ik werk 2,5 dag in de week, op die momenten gaan de kinderen naar het kdv. Op de dagen dat ik thuis ben probeer ik veel tijd aan de kinderen te besteden, maar er moet natuurlijk ook gepoetst worden én ik wil graag ook nog eventjes voor mezelf....Ik begin meestal met poetsen 's ochtends. En dan vanaf een uur of 10 is het tijd voor de kinderen. Na de lunch breng ik ze beiden naar boven, Bente gaat slapen en Tijn kijkt een filmpje op mijn bed. Die tijd gebruik ik dan ook echt voor mezelf, een boek, internet etc. Verder gaan we 's middags vaak even op pad en spelen we samen.
Maar toch zijn er ook momenten dat ik er geen zin in heb en dat mijn lontje toch wel erg kort is en ik snel aan het mopperen ben. Ik kan dan weinig hebben en Tijn zegt dan ook wel eens, mama niet boos zijn. Ik voel me dan vaak ook wel schuldig maar kan dan op zo'n moment weer moeilijk gezellig worden (slechte eigenschap).
Ik heb een tijdje minder gewerkt (2 dagen) om te kijken of dat een oplossing was, maar dat werkte niet. Ik vind het heerlijk om te werken en er uit te zijn, daarentegen geniet ik ook erg van het thuis zijn. Op het moment heb ik mijn ritme goed gevonden en hebben de kinderen een hele gezellige moeder, hahaha.
Tijn is uit bed nu en dus ga ik er vandoor!

Groetjes Danielle

Hai Ireen,

Ik herken jou schuldgevoel helemaal!
Ondanks dat ik nu thuis zit geef ik Jasmijn (naar mijn idee) te weinig aandacht.
Mijn gastouder komt 3 dagen in de week een ochtend en ik lig dan de hele ochtend in bed. Ik slaap slecht en heb het ook echt nodig, maar ik vind het zoooooo erg dat ik hier in bed lig terwijl iemand anders beneden voor mijn dochter zorgt.
De middagen en de overige dagen ben ik er wel gewoon, maar ik kan vanwege mijn bekken zo weinig met haar. Een wandelingetje zit er niet meer in, op de grond spelen niet meer......etc.
Remco is er hier gelukkig wel veel. 's Avonds legt hij haar in bed en in het weekend is hij er ook.
Valt er niet over te praten met Rob? Dat ie er zoveel niet is?! Kan hij niet iets minder werken of als dat niet kan wat minder sporten? Ik snap dat dat voor hem waarschijnlijk not done is, maar als ik lees hoe de band tussen Rob en Myrthe nu is, lijkt me dat niet fijn.

Dikke kus, Trudi

@ Trudi,

Rob heeft vandaag gesprek op werk om aan te geven dat het zo niet langer gaat. Er zijn nu al 2 mensen weg, zijn chef vertrekt binnenkort en hij moet al dat werk van iedereen doen. Geen oplossing natuurlijk.
Er komt wel een tijdelijke kracht die er eerder ook gewerkt heeft, maar dan nog met 2 man werk van 4 doen.
Hij heeft een tijdje niet gesport, maar op gegeven moment werd hij er niet gezelliger op. Hij heeft sport nodig om zijn frustraties en boze buien in kwijt te kunnen. Liever dat dan elkaar in de haren vliegen. Maar leuk is anders.
Van mij mag hij een baantje zoeken van 9-5 zodat Myrthe hem vaker ziet.
Wel heb ik gezegd dat ze desnoods samen op zaterdag iedere keer een ochtendje ofzo op pad gaan voor hun band. En haar vaker op bed leggen.
Tja life isn't easy....

Kus Irene

Terug
Bovenaan