moeder zijn

Hoi Kitty.

Voel je maar helemaal niet schuldig dat je af en toe wat minder energiek voelt. Ik ben 28 met twee zoontjes en heb precies hetzelfde. Op dagen dat mijn oudste niet naar de peuterspeelzaal gaat doen we het dan ook rustig aan. Uitgebreid in bad en zo. Toch geloof ik dat wij moeders ons te veel weg cijferen zogenaamd ten gunste van de kinderen. Ik denk dat we maar eens een weekend in de maand vrij moeten plannen voor ons zelf. Even bijtanken en opladen. Heel veel plezier met je jonge gezin.

groet Mieke
 
Beste Kitty,

Ik ben 28, heb twee dochters. Een van 4 en een van 2,5 en ben nu 6 maaanden zwanger. Ik heb voor mijn laatste zwangerschap een klein jaartje part-time gewerkt. Maar als je aan kinderen begint is fulltime moeder zijn toch beter, is mijn ervaring. Ik ben nu ook vooral veel moe, vanwege de zwangerschap. Maar ik betrek de meiden wel veel bij mijn gemoedstoestand. Zo leren ze ook met andermans gevoelens omgaan en ook te geven in plaats van alleen maar te krijgen. Het zou een goed idee zijn om een vaste dag te prikken met je partner, om iets leuks te gaan doen. En ook een vaste dag voor jezelf prikken om iets te doen wat jijzelf leuk vindt. Maar hou je er ook echt aan!!! Mijn zussen hebben ook al hun kinderen achterelkaar gekregen en bij hen heb ik gezien wat voor grote voordelen dat heeft. Ze groeien ook gezamenlijk op en dan heb je in een keer meer rust. Onthoud een ding, je bent niet de enige die dit doormaakt.
 
alle meiden die de moeite namen te schrijven:

dank jullie wel voor de berichtjes.
Het inplannen van tijd voor mezelf en samen met mijn man ga ik meer proberen.
Eerste stap genomen, want:Afgelopen weekend uiteten geweest met mijn man, dat was lang geleden!!!!!

Maar er heerlijk van genoten.

groetjes van Kitty
 
Terug
Bovenaan