Moederdag commercieel??? Hoe willen jullie dat gaan doen kersverse moeders?

He allemaal

Als eerst allemaal een fijne moederdag toegewenst.
Ja morgen mijn eerste moederdag...Leuk..
Maar mijn man begon al...ik moet nog iets leuks voor je kopen voor je moederdag..
Hij keek heel raar op toen ik nee zei, dat hoeft niet...Ik ben immers niet jouw moeder...met andere woorden, geen cadeaus graag...

Dit is vanwege het feit dat ik moederdag veel te commercieel geworden vind. Ik zelf vind het iedere keer weer een opgave om iets voor mijn moeder te halen, niets is leuk genoeg en een bloemetje is weer zo afgezaagd.
Eigenlijk vind ik moederdag echt is voor de basisschool, dat de kinderen hun best doen om iets leuks voor moeder te maken en erop gewezen worden dat hun moeder altijd voor hun klaar staan.

Dus mijn kleine mag moederdag vieren tot ie van de basisschool komt en dan vind ik het wel weer leuk geweest...ik denk dat iets zelf gemaakt toch veel meer waarde heeft, dan iets gekocht...

Hoe zijn jullie meningen daarover?

groetjes Diana

Ik vind moederdag een dag waarop mama eventjes verwend mag worden, en verwennen hoeft echt niet altijd materialistisch te zijn. Een dagje lekker ontbijt op bed en geen huishoudelijke taken (koken,wassen e.d.) en een beetje extra aandacht is al prima. Dat cadeautje kan me dan bij wijze van gestolen worden.....
Hetzelfde voor vaderdag trouwens.....
Ik verheug me wel al op de tekeningen die ik ooit hoop te krijgen..

Dat vind ik ook best...als de taken een beetje worden overgenomen,
Maar al die folders waar het ene cadeau nog duurder is dan het andere...echt verschrikkelijk, daar irriteer ik me mateloos aan...

Nee liever dat mijn zoon altijd blij met me is en niet alleen op moederdag...vind het natuurlijk wel leuk, als ze net wat meer aandacht en liefde geven ofzo...

nou merk wel hoe de moederdagen er hier aan toe gaan...

groetjes DIana

hoi!

Ik ben net mijn derde moederdag begonnen en het was weer leuk. Zoonlief van 2, 5 had op het kdv iets alleraardigst in elkaar geknutseld, we hebben met zijn viertjes in het grote bed onbeten ipv beneden aan tafel en Bjarne van 11 weken heeft net heerlijk met een grote grijns een klodder zuur spuug op mij gedeponeerd. En ik geniet ervan!
Overigens kreeg ik zowaar ook een boek (Lucifer van Connie Palmen)! Had niet gehoeven, maar juist omdat ik het niet verwachtte, vind ik het erg leuk. Ik houd erg van lezen, maar kom er tegenwoordig wat minder vaak aan toe, dus voor mij is een boek met de belofte dat ik alle tijd krijg om het op mijn gemakje te lezen een prachtig cadeau!

groetjes Dionne

Hoi hoi,

Hier ook een mama met de eerste moederdag :)
Ik heb wel een kleinigheidje gekregen. Geen dure cadeaus, daar houd ik niet van. Gister lag al een kaartje in de bus van manlief en vanmorgen een ontbijtje op bed en een klein cadeautje. Het grootste cadeau wat ik kreeg, was dat mijn man vannacht alle voedingen op zich heeft genomen (die van half 3 en half 6). Ik geef borstvoeding en vind dat nogal zwaar. Dus manlief heeft vannacht flesjes gekolfde voeding aan onze zoon gegeven. Dan kon ik eens lekker blijven liggen. Heerlijk!

Lieve kleine cadeautjes vind ik nog wel kunnen met moeder- of vaderdag. Maar dure apparaten en weet ik veel wat allemaal gepromoot wordt, dat vind ik te ver gaan. En natuurlijk straks als ons ukkie groter is, zijn de zelfgemaakte cadeautjes het leukste!

Gr. Tamara
Mama van Cas (16-04-2007)

Hallo!

Ik ben het wel met je eens hoor, moederdag is erg commercieel. Maar.. ik vind van de andere kant niet dat moederdag afgeschaft moet worden. Het geeft je een seintje om die dag extra aandacht aan iemand te geven en dat vind ik hartstikke leuk. Zo stuurde ik al elk jaar vriendinnen die al mama waren een kaartje of smsje om ze een fijne dag te wensen. En nu krijg ik zelf van die leuke berichtjes! Die aandacht, daar knap je van op! Ik verheug me dan ook heel erg op de tijd dat Senne iets leuks kan knutselen of misschien een versje leert op school. Enig toch?!

Een cadeau is ook een manier om aandacht te geven, maar het hoort er niet per definitie bij. Wij hebben thuis moederdag na de basisschool ook alleen maar 'gevierd' door er op die dag altijd even gezellig te zijn en de tijd voor elkaar te nemen. Dat was voor mijn moeder voldoende. Zelf heb ik van mijn mannetje een lief kaartje gekregen en een ontbijtje op bed. Ook heeft hij voor over een paar maanden een uitje voor ons tweetjes geregeld. Ik moet er wel bij zeggen dat ik ook zonder moederdag regelmatig werd/word verrast met een kaartje, een cadeautje, een bloemetje of een dagje weg.. heerlijk, zo'n romantische man!

Maar: het gaat om de aandacht, niet om de materiele waarde!!
Geniet nog van jullie moederdag!

Groetjes,
Dionne

Hoi,

Vandaag voor de 2 de keer moederdag. 2 plantjes   gekregen met gekleurde afdrukjes van handen en voeten. Gemaakt op het kdv. Dus HIdde's eerste kunstwerk.
Ik had nooit gedacht dat ik me nooit zo gelukkig zou voelen met knutselwerkjes van mijn kids. Op zo'n moment ga je toch anders naar je eigen ouders kijken en besef je pas wat jij voor hun hebt betekent en nog betekent, want als ik mijn ouders en schoonvader mag geloven is opa en oma zijn ook wel superspeciaal.
Inderdaad wordt ik elke dag gelukkig van al die lachjes en glimmende oogjes (o wat cliché ). Maar ik geniet wel extra op zo'n dag. Ook al heb ik zelf al gestofzuigd en de was ingezet. De luiers en het eten worden vandaag verzorgd door mijn man.

Iedereen en erg fijne dag!!

Marjanne

Terug
Bovenaan