MOEDERFIETS OF FIETSKAR

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Ik zit met een dilemma ik heb 2 weken terug een fietstoeltje voor voorop de fiets gehaald omdat ik voor milton al een stoeltje achterop heb. Maar nou het volgende als ik het zitje erop zet pas ik er niet meer fatsoenlijk tussen en kan ik er niet makkelijk onderweg mee stoppen. Ik ben bang om te vallen met mijn kleintjes dat zie ik dus echt niet zitten maar ik wil wel met zijn drieen makkelijk even weg kunnen dus ik zit te twijfelen of ik voor een tweedehands moederfiets zou gaan sparen of voor een fietskarretje wat je ook gelijk als buggy kan gebruiken. Wat zouden jullie doen en wat is jullie ervaring ?

groetjes lisette

Hoi,

Wij zijn ook voor een moederfiets aan het sparen, want op mijn fiets paste dus ook geen fietstoeltje.
Persoonlijk vind ik zo'n karretje helemaal niks, maar moeders die zo'n karretje hebben, kunnen er misschien wel hele fijne ervaringen mee hebben. Ik heb daar dan dus ook geen ervaring mee, maar wij kiezen dus voor een moederfiets.

Liefs marielle

Hoi,

Wij zijn ook voor een moederfiets aan het sparen, want op mijn fiets paste dus ook geen fietstoeltje.
Persoonlijk vind ik zo'n karretje helemaal niks, maar moeders die zo'n karretje hebben, kunnen er misschien wel hele fijne ervaringen mee hebben. Ik heb daar dan dus ook geen ervaring mee, maar wij kiezen dus voor een moederfiets.

Liefs marielle

wij hebben een bakfiets van Boxbike!

Geweldig, 2 kindjes prima in te vervoeren, huifje erbij voor evt. regen of wind! Ik kan overal heen, kleinste gaat in zo'n peuterstoel (soort schelp) en de oudste zit er naast!

Ik kom echt overal waar ik wezen moet en de boxbike is de enige die makkelijk in een schuur is te rijden.

Groetjes,

Suus

Hoi

Wij hebben gekozen voor een fietsenkar. Omdat Dean van de zomer nog te klein was voor op de fiets. Ze zitten daar beschermd en droog in. En als je eens valt met de fiets wat niet te hopen is blijft de kar staan en anders lig je met kindjes en al op de grond.
Hier een foto van dean in de kar (merk crooser)

En je kunt er achterin ook nog boodschappen in kwijt.

succes met het kiezen.

Groetjes danielle

Ps er zit veel prijs verschil in de karren maar dat merk je wel aan de kwaliteit

Hoi!

Ik heb én een fietskar én een moederfiets!

Ik geniet van beiden, als Isabelle straks echt zelfstnadig zit kan ik even snel een boodschap doen met het kinderzitje voorop en nu breng en haal ik haar  met de fietskar van en naar het kdv.

Het voordeel van de fietskar is dat je kindje altijd droog zit en beschut is tegen de wind.
Ook is het ideaal als je even wat extra's mee moet nemen, die passen er zo in!
Ook een zeer groot voordeel van een fietskar vindt ik dat je mocht je vallen met je fiets, de kar rechtop blijft staan en je kindje dus geen gevaar loopt!

Wij hebben een 1 persoons croozer fietskar, ze zijn aan de prijzige kant (€369), maar je hebt er wel veel voordelen en plezier van.

Ik heb hieronder een foto geplaatst van mij en Isabelle, die het helemaal geweldig vindt in de fietskar!

Liefs Monica en Isabelle

Ook wij hebben een fietskar. Die had ik aangeschaft omdat ik van de zomer wilde fietsen en Jasmijn nog niet in een fietsstoeltje kon. Hij is echt ideaal! Zeker nu met dit weer. Je kindje zit al tijd droog en beschut! Een absolute aanrijder dus.................. ik heb trouwens ook een mama fiets hoor. Als het goed weer   is, is het toch het gezelligst als ze bij me voor op kan. (helaas kan ze nog niet zitten en dus ook nog steeds niet bij me voorop, maar dat komt vanzelf )

Liefs Trudi

Hallo meiden,

Hardstikke bedankt voor jullie reacties. Ik kon gisteren een moederfiets halen dat ik mijn fiets inruil en moest nog bijbetalen maar ik heb het niet gedaan. Ik heb echt zitten wikken en wegen want uiteindelijk zou het maar nog voor een 1 jaar of anderhalfjaar wezen want zo een voorzitje kan tot 15 kilo dus je doet er niet zolang mee en daarvoor een hoop geld neer te tellen vind ik nogal wat. Ik denk dat ik ondertussen blijf kijken voor een fietskar tweedehands.
Mijn fiets wil ik ook niet zomaar wegdoen want die heb ik gekregen toen ik voor het eerst met milton ging fietsen en is echt een superfiets.Leuke foto trudi en monica
Groetjes lisette

Terug
Bovenaan