Moederfiets of toch een gewone fiets??

Hallo allemaal,



Ik heb laatst een fietsstoeltje gekocht voor onze zoon van 11 maanden.
Het is zo'n stoeltje voor aan het stuur. Maar... ik had me niet
gerealiseerd dat ik mijn knieen niet meer kwijt zou kunnen. Dus moet ik
met mijn benen wijd (...) fietsen... Dat is niks voor een lekkere lange
fietstocht als het mooi weer wordt.



Nou ben ik me aan het orienteren op een mamafiets. Ben al bij een
fietsenboer geweest en die deed erg zijn best om me ervan te overtuigen
dat er maar 1 echte mamafiets zou zijn (Gazelle). Maar ja, daar hangt
een errug leuk prijskaartje aan (zo'n 800 euro). Vind ik gewoon teveel
en ik vond het stuur ook overdreven breed.

Dus... wie heeft er goede ervaringen met een andere en beter betaalbare mamafiets??



Groetjes van Annemieke

Mama van Maarten (06.03.2005)





 
hallo
heb je al geprobeerd om de zadel naar achteren te zetten zodat je meer ruimte heb je kunt immers de bovenn kant van de zadeleraf schroeven en het metalen gedeelte omdraaien en de zadel er weer op zetten dan heb je genoeg ruimte om op te stappen en je kunt dan ook gewoon fietsen het kan bij sommige zadels ook zijn dat er een tweede stand op zit en dat je de zadel dan door middel van een moersleutel iets naar achteren kan zetten om het zeker te weten kun je dit ook navragen bij een fietsenzaak
ik hoop voor je dat het een oplossing is
groetjes chantal
 
hallo
heb je al geprobeerd om de zadel naar achteren te zetten zodat je meer ruimte heb je kunt immers de bovenn kant van de zadeleraf schroeven en het metalen gedeelte omdraaien en de zadel er weer op zetten dan heb je genoeg ruimte om op te stappen en je kunt dan ook gewoon fietsen het kan bij sommige zadels ook zijn dat er een tweede stand op zit en dat je de zadel dan door middel van een moersleutel iets naar achteren kan zetten om het zeker te weten kun je dit ook navragen bij een fietsenzaak
ik hoop voor je dat het een oplossing is
groetjes chantal
 

Hallo,

Je kunt ook even kijken op marktplaats of speurders die hebben ook nog wel een goedkopere moederfietsen.

Ik zelf heb daar ook regelmatig op gekeken.

Nu heb ik zelf wel een gewone fiets met fietsstoeltje voorop, maar mijn zoon is inmiddels ook alweer 16 maanden en pas al bijna niet meer in het voorzitje.

Ik ben dus aan het kijken voor een zitje voor achterop.

Veel succes met zoeken.

Groetjes van mammajesse
 
hoi annemieke.
Ik zit ook nog te twijfelen wat voor fiets ik straks neem. Ik weet niet precies waar je woont maar in deventer hebben ze een fietsenzaak waar die fiets een stukke goedkoper is.
ze hebben ook een site. www.bonusbikes.nl Daar staat alleen niet de mamafiets op. wel een telefoonnummer en nog drie andere plaatsen waar die fietsenwinkel is.
Nou succes er mee.
gr. elsbeth
 
Nou, het zal best handiger zijn zo'n moederfiets. Maar het blijft natuurlijk wel een verkooppraatje.
Een gewone fiets gaat ook best, je moet alleen even wennen. Ik ben er inmiddels al helemaal aan gewend. Had ook eerst dat met mijn knieen. Maar heb het zadel wat lager gezet en wat naar achteren gekanteld. Das eerst ook vreemd, maar het went!
Vroeger hadden de vrouwen helemaal niet de keus, toen waren er geen moederfietsen.
 
hallo

ik zelf heb de gezelle moederfiets voor maar 450 euries en bevalt mij prima ik ben erg klein en wilde dus een fiets zodat ik met mijn voeten bij de grond kan komen ik kon dus kiezen kinderfiets of moederfiets en koos dus voor het laatste.
je moet eens kijken bij fietsenhandelaars die  nieuwe fietsen verkopen  maar niet in een fietsenwinkel maar in een loods.  
 
Hoi Annemieke,

Ik zat met hetzelfde dilemma. Ik wilde graag een moederfiets, want ik vond het op een   "gewone"fiets niet echt makkelijk (ben ook niet echt slank.. dus weinig ruimte over..)
dus ben gaan zoeken, en heb er 1 gevonden super is hij, en maar € 325 euro!

kijk eens op www.defietsmarkt.nl

Groetjes
Jeannette
 
Terug
Bovenaan