Moederfiets WELKE?

<p>hoi allemaal,</p><p>Ik ben benieuwd wie van jullie een echte moederfiets heeft en welke dan? </p><p>En zo niet, met welke fiets vervoeren jullie je kindjes?</p><p>Wat is het verschil tussen een moederfiets en een "gewone" fiets met een stevig frame? </p><p> </p><p>Dank jullie wel!</p>

Ik heb een gewone Kalkhoff damesfiets. Ik zwaai mijn been erop, want de afstand tussen zadel en zitje is krap. Al kan ik mezelf er wel tussen krijgen, als nodig ;) Maar ik heb ook van anderen gehoord dat er ruimte op moederfietsen tegenvalt.
Stuurslot, dubbele standaard: ik mis het echt niet. Ik had het idee door deze features van moederfietsen dat een normale fiets niet stevig staat of omvalt ofzo. Dat is dus niet zo kwam ik achter, haha. Ik kan gewoon de fiets op de enkele standaard zetten, kind er in en die blijft stevig staan. Zelfs met volle fietstassen.
Eigenlijk zou je het gewoon eens moeten proberen met een zitje op je fiets. 

Ik heb de gazelle bloom. Ik heb in de winkel 3 verschillende fietsen geprobeerd en vond dit de fijnste. Mijn tip zou zijn om gewoon een aantal fietsen te proberen, want dan voel je snel genoeg welke fiets bij jou past.

Ik wilde graag een elektrische, omdat ik dan ook grotere afstanden kan overbruggen. Kwam uit hij Stella, en na bijna 500 km gefietst te hebben in een paar maanden kan ik zeggen dat ik heel tevreden ben!
Maar inderdaad, ga proberen of kijk 2e hands. Dat scheelt vaak in de prijs. 

Ik heb de gazelle bloom. Ik loop er nu tegen aan dat het zitje achter heel dicht op mij zit. Had het graag eerder geweten. Denk dat ik dan voor een ander gegaan was 

Ik heb de moederfiets Batavus Mambo. Erg blij mee! Eerst getwijfeld om een 'gewone' damesfiets aan te schaffen, maar ik was verkocht na het uitproberen van de moederfiets. Fietst zoveel fijner als je een kinderzitje voorop hebt! Ook vind ik juist het stuurslot erg fijn. Je moet vaak toch net even iets doen terwijl je kindje in het zitje zit: even iets in of uit de fietstassen halen, even snel de poort openen of noem maar wat. Als ik geen stuurslot had dan kan ik dat echt niet doen met een bewegelijke dreumes in het zitje!
De afstand van stuur en zadel is net wat ruimer dan de gewone fiets, bij sommige moederfietsen is dit heel erg waardoor je ver voorover moet zitten, dat is wel iets waar je op kunt letten bij de aanschaf. De mambo heeft dat niet, ik zit fijn rechtop. Ook als de kids te groot zijn voor de zitjes is het een prima fiets om te blijven gebruiken! Nogmaals, ik ben er super blij mee! Kies je voor een goedkope B merk moederfiets, dan heb je wel kans dat het wat tegenvalt. 

Ik heb een Azor. Geen specifieke moederfiets, maar heb het nog geen moment gemist en we fietsen veel! Wel een dubbele standaard in het midden en stuurstabilisator (geen stuurslot maar wel zoiets) en vind dat wel prettig. Maar dat is gewoon een kwestie van voorkeur!
De ruimte tussen stuur en zadel is groot genoeg dat ik er nog net tussen kan staan (maar ik ben niet super groot of fors). Verder zit er een mogelijkheid op het frame om als m'n zoontje wat ouder is een zadeltje daar te monteren. 

Terug
Bovenaan