moederfiets

Hai allemaal,

Volgens mij is er hier al eens een onderwerp over geweest, maar helaas kan ik hem niet meer terug vinden.
Ik ben van plan om een moederfiets te kopen, maar ben erg benieuwd naar jullie gebruikerservaring.
Ik hoop dat jullie mij zouden willen vertellen welke fiets je hebt en hoe die bevalt.

Ik hoor graag van jullie.

Alvast heel erg bedankt!!!
 
Hey,

Ik heb 3 weekjes geleden mijn gazelle amazone trendy opgehaald en er intussen 2x een stukje op gefietst omdat mijn zoontje nu eigenlijk pas net echt alleen kan zitten en ik let dus nog een beetje op. Tot nu toe een goede ervaring, maar ja ik heb hem nog maar net dus kan er nog niet zo heel veel over zeggen.
Hoop dat er mensen zijn met meer ervaring die je beter verder kunnen helpen.

Groetjes Yvonne
 
Zaterdag zijn we een Gazelle Bloom wezen kopen. We hebben een dochter van 3 maanden, toch kunnen we al met haar gaan fietsen, want op de bagagedrager kan een maxicosidrager, en het schijnt veilig te zijn. Vanmiddag wordt de fiets gebracht, yesyes!
 
Hoi,

Sinds 3 maanden heb ik een Gazelle Bloom. Ik ben er erg tevreden over! Fietst als een trein (bij wijze van spreke dan), opstappen gaat gemakkelijk en het stuur kun je vastzetten zodat je makkelijker je kindje in het zitje kunt zetten. Kortom, goede ervaringen.

Groetjes, Patricia
 
Ik had een mamafiets van de hema maar ik vond hem te zwaar trappen. Wel heel veilig en voldoende ruimte.(een duurdere met meer opties is misschien wel fijner) Nu heb ik de fiets weer verkocht. Mijn oudste kan nu achterop en voor mijn jongste (nu 16 weken) hebben we een fietskarretje aangeschaft wat me ook erg goed bevalt (mij leek zo'n maxi cosidrager zo wiebelig!) Als ze kan zitten weet ik nog niet wat ik doe maar een moederstuur, (www.moederstuur.nl ) lijkt me dan ook wel een optie. Niet de kosten van een compleet nieuwe fiets en toch genoeg ruimte en mijn andere fiets fietst wel heerlijk licht. Alle mogelijkheden zijn namelijk maar voor zo'n korte periode en niks lijkt echt ideaal te zijn.
Of we blijven natuurlijk het fietskarretje gebruiken. (kan mijn oudste dan ook bij, wel iideaal met slecht weer)
 
Hoi,

ik heb vorig jaar de Cortina Roots moederfiets gekocht in een kekke lichtblauwe kleur. Dit is een fiets met redelijk betaalbare prijs (adviesprijs 600 euro, maar ook te koop voor bijv. 510 euro).
Trapt heerlijk met 7 versnellingen (nexus). De fiets heeft handremmen en de dynamo voor de voorlamp zit in de naaf verwerkt. Daarnaast vind ik met mijn bekkeninstabiliteit de lage instap erg prettig.
Het stuur kun je 'op slot' zetten, zodat je stuur niet omklapt, wanneer je kindje in het stoeltje zit.
Nadeel vind ik het (te) brede stuur, waardoor je makkelijk kunt gaan slingeren, wanneer je stapvoets rijdt. Nu met een mandje aan het stuur gaat het beter. De bromfietsstandaard is wat smal, waardoor je fiets toch niet stevig genoeg staat, wanneer je kindje in het stoeltje zit.
De fiets heeft een stevige en lange bagagedrager. Ook het frame is solide.
Over het algemeen ben ik tevreden over deze fiets, vooral omdat 'ie zo lekker licht fietst.
Zie ook: http://www.cortinafietsen.nl --> special_roots_blauw_rood.html  

Succes met je zoektocht!

Marijon
 
ik heb ook een moederfiets van montego met 7 versnellingen hij fietst erg fijn maar ik kan nog niet met mijn mannetje fietsen hij is nog maar 15 weken. Ik heb er wel zin in maar helaas is het herfst als ik met hem op pad kan benieuwd hoe dat bevalt.
 
Terug
Bovenaan