Moederfiets???

A

Anoniem

Guest
Misschien heb ik het hélemaal gemist hoor maar wat is nou weer een moederfiets?
Kan ik niet gewoon een zitje op mijn 100 jaar oude, doch degelijke, terugtrapremfiets... monteren?

De pappa van Stijn vind nl dat ik een nieuwe fiets nodig heb als ik met Stijn wil gaan fietsen... Niet dat dàt er aan zit te komen want Stijntje kan nog niet zelfstandig zitten maar een beetje inventariseren kan nooit kwaad toch?

Nou, tips en trucs, van harte welkom...

Liefs

Hoi,

Een moederfiets is een fiets met een breeder stuur, waar je kindje als het waren in zit. Ook kan de stuurpen vast worden gezet, zo kan je makkelijker je kindje in het stoeltje zetten. Ook heeft de fiets een dubbele standaard, maakt de fiets stabiel als je je kindje er in zet. De instap is ook lager.

Heb je een moederfiets nodig? Eh... moelijk, ligt helemaal aan jezelf, ben je een den dan heb je waarschijnlijk geen probleem om op je oude fiets te klimmen en toch tussen het stoeltje en het zadel te passen. Maar helaas is al snel die ruimte wat krap en is een moederfiets een "dure" maar goede uitkomst.

Het ligt dus echt aan wat jij wilt. Ik vond het een veilig idee en het beetje extra ruimte was meer dan welkom

Succes en alvast heel veel plezier!

Nanda, mv Tess 10mnd

Ik heb ons fietsstoeltje op mijn 100 jaar oude, doch degelijke fiets met terugtrap rem gezet. Werkt heel goed... voor Tyche's papa. Zucht. Het zadel staat op het laagst en ik kan nog niet met mijn voeten aan de grond. Dus ik kan niet op of afstappen...
Maar fietsen met papa gaat dus wel. Ook op die oude fiets.
Heb ook over de moederfiets gelezen en ze schijnen echt heel duur te zijn. En voor die paar keer dat wij gaan fietsen vind ik dat echt niet nodig. Maar ik weet natuurlijk niet hoe het bij jou zit.
Probeer het anders eens en kijken dan nog een keer wat jullie willen.
Tip: Eerst een rondje fietsen zonder Stijn.

Liefs Kirsten mv Tyche

ik had een 15 jaar oude citybike, daar paste dus het stoeltje niet goed voorop.
en kleine bijkomstigheid: ik ben dus niet zo'n den die er tussen zou passen.
met mijn maat 44/46 had ik toch wel iets meer ruimte nodig.

dus zagen wij een leuke moederfiets actie bij de praxis.
299.00 euro.
hij fietst heerlijk...

ben ook bij speciaalzaken geweest maar dan ben je snel 800.00 euries kwijt.

tis maar net wat je ervoor uit wil geven.

ik gebruik gewoon mijn gazelle en dat is wel even wringen om ertussen te komen,... tussen het stuur en het zadel. Ik zou zeggen.... ga je vaak en veel fietsen, neem een moederfiets.

Wij fietsen niet zoveel, ik ben meer een wandelaar of automobilist hihihi, dus ik doe het hier wel mee.

groetjes

mama van Rêve

Ik heb zo'n moederfiets en ik vind hem heerlijk. Degelijk, veilig en ontzettend makkelijk met op- en afstappen! Ik noem hem wel eens voor de gein  "mijn vrachtauto" want het is wel een heel gevaarte.  Er zit nog net geen pieptoon op als ik achteruit rijd, hahahaha!  Het fijne aan de fiets is dus inderdaad het brede stuur en de ruimte die je zelf hebt om te trappen. Je kunt je benen gewoon recht houden, wat mij absoluut niet lukte op een gewone fiets. Verder staat hij heel stabiel door de dubbele standaard, wat inhoudt dat ik mijn kinderen er op kan zetten zonder de fiets te hoeven vasthouden. Er zit een veer aan het stuur, waardoor  die niet om kan klappen als Siebe  al in het stoeltje zit.  Ik heb er verder twee fietstassen aan hangen, de mogelijkheid om een buggy er aan te hangen en 2 fietstoeltjes. Maar goed, dat kun je ook allemaal aan een gewone fiets laten bevestigen.

Nogmaal, voor mij is hij ideaal, met name om het trapgemak....

Groetjes Fonske.

Ik heb voor mijn verjaardag een gewone damesfiets gekregen met alles er op en er aan. Ik had lang getwijfelt over een moederfiets maar ben uiteindelijk blijer met deze.. Ik moet wel heel erg wennen aan het feit dat ik niet voor van mijn fiets kan stappen, dus moet meer ala vent eraf gaan haha, maar voor die enkele keer dat ik moet afstappen als ik een flink stuk moeten fietsen is dat geen probleem.. Ik pas dus niet met mijn dikke pens tussen het fietsstoeltje en het zadel hahaha..

Daarbij als de kleine straks niet meer voor op de fiets hoeft of in de toekomst zelf kan fietsen ziet ik niet met zo'n fiets te kijken. Wat als het zitje van het stuur is weggehaald vind ik het er erg diebiel uit zien. Nu heb ik dus een fiets die ik daarna ook nog gewoon kan gebruiken.

Voor het gemak van het op en afstappen van de fiets is de moederfiets een geweldige uitvinding! Maar met het oog op de toekomst ben ik toch blijer met een normale uitvoering..

Dus gewoon lekker op je oude stale ros monteren en oefenen met afstappen hahaha!!

Esmé mv Kay

ik heb wel een moederfiets aangeschaft en gelijk op maat
zodat ik met de voeten aan de grond kan
ik kon op mijn oude fiets niet goed op en afstappen en
als ik plotseling moest stoppen zat ik direct vast op het stoeltje
ik mijn oude ingeruild die leverde ook nog wat op

zou het eerst proberen op je eigen fiets lukt het niet kun
nog altijd verder kijken op marktplaats worden er ook
heel wat van die fietsen aangeboden

groetjes
Bianca mv Lorenzo

Terug