moederfiets

hoi hoi

van het weekeind heeft manlief voor mij het kinderzitje erop gezet
nu heb ik een batavus fiets , volgens mij is het een "gewone" fiets.

ook ik heb dus moeite om er tussen te komen en stap er nu op net alsof ik op
een heren fiets ga hahahaha.

las dat je de zadelpen kunt verstellen???

klopt het ook dat je nu het voorzitje erop zit je je stuur minder kan draaien??
vind dit nogal eng eigenlijk , omdat die voetsteuntjes in de weg zitten
of moet het stuur dan hoger??

ja sorry ben echt een leek hierin hahaha eerste kindje , dus eerste fietstripje met zitje

hoop dat jullie wat tip/antwoorden hebben voor mij

bedankt groetjes moekje en Ryan

Hoi Moekje,

Ik heb een gazelle free..geen nieuwe hoor al ruim 8 jaar denk ik maar hij is nog prima. Daarom wilde ik geen mama fiets...Eerst ff zo proberen. Sinds 2 weken fietsen we met Lindy en het gaat prima!!

Ik stoot niet met m'n benen tegen het zitje en sturen gaat ook goed! Met opstappen kan je je stuur beetje draaien zodat je er wat makkelijker tussen komt. (ik ben trouwens 1.70 en gemiddeld postuur) Zaterdag voor het eerst met de buggy achterop gefietst en dat is ook goed te doen. (alleen wel zorgen dat ie goed vast zit haha)
Dus ik hou het lekker bij m'n eigen fietsie!
Wel laat ik er een dubbele standaard op zetten en een stuur corrector zodat je stuur niet kan omklappen als de kleine voorop zit als je stilstaat.

Succes!!
Sannemams

Hello,

Afgelopen weekend een Cortina Mamafiets gekocht. Helemaal te gek, ben er zo blij mee!!! Eindelijk lekker fietsen en tegelijkertijd wat meer vrijheid om te gaan en staan waar je wilt!! Dat lopen wordt je af en toe ook zat.

De Cortina is een goedkopere uitvoering van de Gazelle en Sparta Mamafiets. Breder stuur, lage instap, langere bagagerek, dubbele standaard etc..

Heb gelijk een fietsstoeltje, windscherm, dubbele tassen en een buggyrek gekocht. Nu alleen nog een buggy en dan ben ik weer helemaal klaar.

Zo dat wilde ik ff mededelen....  

Gr. Ilone

Hoi Ilone,

als je een goede en niet te dure buggy zoekt , kijk dan eens bij de prénatal. Daar heb ik er afgelopen donderdag een gekocht voor veertig euro. Deze is van het eigen merk maar het is een oude kleur en die gaat eruit. Hij is aquablauw met beige, heeft vijf standen, er zit een netje onder en op de kap zit een vakje met rits. En hij rijdt heerlijk. Hier hadden ze nog een hele stapel ervan.

Groetjes van Marloes

Hier hetzelfde verhaal als mijn 'collega-moeder' hierboven. Ook ik heb een Cortina gekocht en deze bevalt perfect. Ik heb hem bij een fietsenmaker vandaan, zodat ik fietsen kon uitproberen en deze is super!

Let ook op de hoogte! Mijn wieldiameter is wat kleiner, omdat ik ook niet groot ben (1.64 m). Bij een moederfiets heb je ook wel dat je, wanneer je afstapt, even tegen het stoeltje aan zit, daar ontkom je niet aan, hij zit nu eenmaal tussen je armen. Voordeel is bij mijn fiets dan wel dat ik met m'n voeten bij de grond kan. En dat is heel lekker! Een stuk stabielen ook als je kleintjes wat groter worden en je fiets zwaarder. Op en afstappen is toch wat wiebeliger.

Groetjes, Marisa

Hoi Marloes,

Bedankt voor de tip!!! De fietsenmaker zei al dat ik een gewone lichte buggy moet kopen voor op de fiets.
En mijn fiets is blauw met wit, dus misschien dat ik gauw ff naar de prenatal ga om te kijken.... hmmm kan dit weekend niet want dan ga ik naar Centerparcs, maar maybe maandag...(vervelend he al die weekendjes weg!!! hahaha...)

Liefs Ilone

Terug
Bovenaan