moederfiets

Hallo allemaal.

Nu wil ik binnenkort een moederfiets kopen maar ik weet niet welk merk etc ik moet kiezen! Ze zijjn ook allemaal zo duur.

Hebben jullie een moederfiets en zo ja welk merk. Wat zijn de voordelen en nadelen van de fiets?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!!

XK

hoi,

ik heb een sparta amazone dynamic. gekocht bij fiets op het net. scheelde meer dan 200 euro met de winkel. maar goed. de fiets is degelijk, maar ook heel zwaar met fietsen,. ik trap me de blubber. voel me wel heel zeker op de fiets.
enige nadeel, als je een platte achterband hebt of een kapotte dan is die redelijk lastig te maken volgens de fietsenmaker. en je moet echt goed met de voeten aan de grond kunnen, want anders lukt het niet echt met een stoeltje voorop.

succes met kiezen.

gr floor

Hoi hoi!
Ik heb ook een sparta amazone (via marktplaats voor 200 euro!) en ik vind hem heerlijk. Wel maar 4 versnellingen maar goed te doen. Hij is heel stabiel, je kunt de kleine in het stoeltje zetten zonder dat het stuur zwenkt. Ook de middenstandaard (hoe noem je zo'n ding ook alweer?) is heel stevig en zorgt dat de boel niet omvalt.
Ik denk uiteindelijk dat iedere mamafiets dit allemaal heeft maar goed, deze bevalt in ieder geval erg goed! Succes!

Hoi Karin,

ik heb de gazelle bloom gekocht. Ik weet het, loeiduur, maar ben er wel tevreden over. Ook een stuur wat je op slot kan zetten, een dubbele standaard, bijpassende fietstassen waar later ook het achterstoeltje overheen kan, ook gelijk de stof voor het achterzitje gekocht. Ik heb de sparta en de gazelle geprobeerd en vond zelf de gazelle prettiger fietsen.
Omdat ik nogal klein ben, heb ik ook de kleinste maat en deze waren helaas niet via marktplaats te krijgen, dus vandaar nieuw.
Wel vind ik dat lange afstanden fietsen zwaarder is dan met een normale fiets. Je fietst vanuit, een zogenaamde luie houding. Dus je benen zitten meer naar voren dan je zadel en dat maakt trappen zwaarder. Als ik de fietstassen vol heb en de kleine voorop, dan moet ik goed trekken om de fiets over de dubbele standaard te krijgen maar het is wel te doen hoor!

Succes ermee, want fietsen is echt leuk!

Wij hebben een sparta amazone classic. Met nadruk zeg ik wij, want mijn man en ik delen deze "moederfiets". Mijn man gebruikt de fiets om de kids naar de creche te brengen en op papadagen en ik om de kids van de creche te halen en op mamadagen. Super aan deze fiets is dat het zadel in een handomdraai te verzetten is (wel zo handig als je 30 cm in lengte scheelt)  en verder is de fiets enorm deugdelijk (dubbele standaard, etc). Ben er supertevreden over.

Groetjes,
Eefje.

Ik heb een moederstuur op mijn gewone fiets gezet! Kost niet zo veel en is net zo handig. Nog even een dubbele standaard en een dingetje (heb geen idee hoe het heet) zodat je stuur niet om kan klappen en fietsen!!!

Ik vind het een super uitvinding!

ik heb geen echte moederfiets gekocht, maar een deliverybike. Een hele stevige fiets, met extra dikke banden en een goed stevig frame. Ik vond die moederfietsen altijd van die enorme slagschepen. Zie wel het voordeel ervan hoor... maar ben enorm blij met mijn super stevige fiets!

het is de bsp metropolis. Hij wordt geleverd met een rek voorop en daar heb ik een krat op laten plaatsen. Super handig met de boodschappen, maar ook om de luiertas enzo in te doen. Daarnaast een buggydrager erop gezet, een voorzitje (natuurlijk) met wind/regenscherm en klaar is onze fiets!

oh ja... standaard geleverd met stuurveer (dus stuur zwenkt niet makelijk om) en brommerstandaard (zo'n noemde ze die standaard bij onze fietsenzaak)

Terug
Bovenaan