Moederkoek zit in de weg ;)

Hoi meiden!

Ik heb vorige week de 20 weken echo gehad. Alles was helemaal goed!! Daar ben ik erg blij om. Maar nu bleek dat mijn moederkoek voor het kindje ligt, wat dus de reden is dat ik nog helemaal niks voel. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe lang kan het dan nog duren voordat ik mijn kindje wel ga voelen?? Ik ben nu bijna 21 weken zwanger. Dat ben ik namelijk vergeten te vragen tijdens de echo.

Groetjes Marisje

Ja dat heb ik ook ik voel hem nauwelijks heel soms aan de zijkant en ik ben bijna 20 weken en het is mijn derde en die zou je eigenlijk veel eerder moeten voelen. Uiteindelijk wordt ie zo groot dan schopt ie er wel doorheen en voel je het wel of de placenta schuift althans dat lijkt mij zo. Ik heb een angel sound gekocht omdat ik soms toch ongerust ben en dan luister ik even en ben ik weer gerust.

Liefs
Lies

Hoi,

Ik heb een ook placenta die aan de buikwand ligt. Ik ben nu precies 20 weken zwanger van onze 2e en sinds vorige week maandag voel ik de baby. Wel moest ik vorige week op mijn rug gaan liggen en dan met mijn hand mijn buik iets indrukken om het te voelen, maar sinds deze week voel ik 't zo zonder mijn buik in te drukken. Het is allemaal nog niet krachtig, maar dat zal dan wel door die placenta komen.
Bij mijn vorige zwangerschap was ik 19+4weken toen ik hem voor het eerst voelde.
Ze zeggen dat tussen de 20 en 22 weken heel normaal is, dus het zou elk moment kunnen komen.

Groetjes Corina

Hey!!
Ik heb helaas ook die pech... Ik ben vandaag 22 weken en ik voel ook nog heel weinig... Soms voel ik een soort golfjes door mn buik gaan en dan weet ik wel dat dat het moet zijn, maar echt schoppen, nee dat voel ik nog niet...

Vrijdag krijgen we nog een echo om wat puntjes op de "i" te zetten, dus dat is wel weer fijn....

Ik ga vanavond ook even op mijn rug liggen en op mn buik drukken wie weet voel ik dan ook wat... hihi!

Nou, hoe groter de kleine frummel groeit, hoe meer we gaan voelen! Nog eventjes geduld...

Liefs,
C.

Ik ga vanavond ook even op mijn rug liggen en op mn buik drukken wie weet voel ik dan ook wat... hihi!

Liefs,
C.

En Cotty, is het gelukt? Heb je 't kunnen voelen door je buik in te drukken?

Gelukkig ben ik niet de enigste. Ik werd er nog onzeker van ook. Dat ik nog steeds niks voelde. Bij de 1e voelde ik ook al duidelijk schopjes bij ongeveer 18 weken. Maar door de 20weken echo ben ik wel wat gerust gesteld. Ons mannetje beweegt wel ;)
En volgens mij voelde ik gisteren toch een ware 'kick'
Ik slaap sowieso altijd op mijn rug, dus ik ben al 3 weken een beetje aan het voelen en drukken op mijn buik, maar meestal voelde ik idd wat golven ofzo, maar echt niet iets waarvan ik kon zeggen: ja nu voelde ik een schopje. Maar gisteravond denk ik toch wel 2x wat gevoeld. Daarna ook niet weer hoor. Dus we wachten nog maar even af en hopen dat het snel komt, dan lijkt het allemaal weer wat meer werkelijkheid en heb je toch echt het idee dat je zwanger bent...hihi

Groetjes Marissa
20wkn/5dgn

Hoi marisje

Ook ik heb de placenta aan de voorkant liggen.Alleen voel ik het
kindje al wel een aantal weken bewegen.Alleen is dit dan ook een\
super druk kind.Maar ik moest er dan wel goed bij gaan liggen en
voelen.Maar nu voel ik het zo ook als ik rustig zit.Maar dat je het nog
niet voelt schijnt heel normaal te zijn, gisteren vroeg mijn verloskundige
nog of ik het al wel voelde, mits dat ze het vroeg begonnen het te bewegen.
Dat is duidelijk zei ze maar mensen met de placenta voor kan het wel tot de 24e
week duren voor ze het goed voelen, dus ik heb een beetje geluk.Maak je geen zorgen
komt vanzelf.

Groetjes Anita 21wk en 6dgn

Hallo,

Ik had bij de eerste de placenta ook aan de voorkant liggen en voelde   haar ook pas na 22-23 weken voor   het eerst. Jammer, maar niks aan te doen.
Verder was zij een erg rustige baby, dat zou je nu niet meer zeggen!
Op het einde lag ze wel steeds met haar kontje onder tegen mijn ribben, voelde niet heel erg fijn.
Ik ben vandaag 20 weken en heb het kindje afgelopen donderdag voor het eerst gevoeld. Ik had erop gerekend dat het nog wel een tijdje zou duren, maar het viel dus mee.
Of mijn placenta nu ook weer voor ligt zal ik aanstaande donderdag met de 20 weken echo wel horen.

Groeten Kaatjeknuffel

Terug
Bovenaan