moeders met ervaring..

Hoi,

Ik vond de kraamtijd en heel bijzondere tijd. Zo, gelukkig en trots met mijn kindje en blij dat ze gezond ter wereld is gekomen.

Alles is natuurlijk nieuw en moet je je leven aanpassen en de nachten vond ik ook best zwaar. Daarbij kwam dan nog alle kraamvisite dat na twee maanden pas wat minder werd.

Ik kan dus zeggen, zolang jullie ervoor zorgen dat je genoeg rust krijgt, is het een hele mooie tijd!!!

Ik ga het deze keer in ieder geval doen zoals ik het wil en niet meer dat ze na twee maanden nog eens komen. Waarschijnlijk dat ik ze in de kraamweek wil laten komen en als ze dan niet kunnen, dat ik een bepaalde dag kies voor een feestje.

Succes en veel plezier!!

Groetjes Paula
29,2 weken

De kraamtijd vond ik heel dubbel. Ik was idd een emotioneel wrak. Dit kwam mede omdat ik een moeizame bevalling heb gehad die resulteerde in een spoedkeizersnede waarbij ik echt heb gedacht dit niet te overleven. Die gevoelens en emoties moeten eruit.
Vervolgens is mijn man vanaf de dag van de geboorte tot 5 weken erna langzaam aan erg ziek geworden.
Maar ondertussen zat ik ook op een roze wolk , zo trots was ik op mijn dochter.
Ik genoot volop van dr. Maar de nachten vond ik wel erg zwaar. Ze sliep niet snachts en dat gaf wel eens stres en een zeer vermoeide mama
Maar na 3 maanden begon ze erg goed door te slapen s'nachts en heb ik mijn rust weer kunnen inhalen.

Nog steeds ben ik dol blij met mijn dochter , het enige dat ik graag anders had gezien was de ziekte van mijn man.
Waardoor ik dus hoop iets meer te kunnen genieten bij de 2e.

Groet Xanthe

Ik vind het goed dat je collega je ervoor gewaarschuwd heeft. Sommige vrouwen denken echt alleen maar dat ze op een rose wolk terecht komen als ze bevallen zijn. Altijd goed om in je achterhoofd te houden dat het ook kan tegenvallen (moe, hormonen etc wat je hierboven las). Een vriendin van mij zei zelfs: het is geen rose wolk, maar een grijze. Ach ja, voor iedereen natuurlijk weer anders.
Ikzelf vond de kraamweek niet echt geweldig.
Ik heb mezelf nu in ieder geval voorgenomen echt aan mezelf te denken. Dus inderdaad: kraamvisite wegsturen dat om 20.00 uur komt en in de loop van de avond zegt: oh, het is pas 22.00 uur. (!!!) Mezelf lekker laten verwennen en alle aangeboden hulp ook aannemen. En er vooral van genieten (dus ook niet teveel visite inplannen op een dag of in een weekend als je man net lekker thuis is en je dus met je gezin kunt genieten).
Je hebt het na de bevalling onvoorstelbaar druk, al kun je aan het eind van de dag niet eens zeggen waarmee.
En bovenal: geniet van je kindje!

Idd. over het kraambezoek. Dit wel iets om van te voren over na te denken.

Wij hebben bewust gekozen om het bezoek te laten bellen voor een afspraak.
Op deze manier konden wij zorgen dat er niet teveel invasie kwam.
Ik wilde niet meer dan 2 mensen per keer hebben en liever geen drukke (en vooral niet luisterende kinderen , zoals mijn neefje) over de vloer hebben.
De tijden waren tussen 10.00 en 12.00 of tussen 14.00 en 16.00.
Dan was de kraamzorg er ook en kon die het werk verrichten zoals koffie zetten en beschuit met muisjes smeren. De kraamzorg wist ook van onze wensen en stuurde ze dan ook rustig weg. Ook lieten we haar soms de telefoon maar opnemen om zelf wat rust te hebben en na 19.00 uur schakelde onze telefoon automatisch over naar het antwoordapparaat. Op deze manier zorgden we zelf voor wat rust. En zodat we ook als gezin konden wennen aan deze nieuwe situatie.
De enige waar ik een uitzondering voor maakte waren mijn ouders , aangezien mijn man nogal vaak weg was en ik dus een keizersnede had gehad vond ik het niet fijn om alleen te zijn met mijn dochter ivm. tillen.

Groet Xanthe

Oh ja, da's een goeie; laat de kraamhulp ze maar wegsturen, dan voel jij je niet lullig en kom je toch aan je rust toe!! Sommige mensen houden zich er nou eenmaal niet aan, ook al maak je een afspraak, blijven ze toch lekker plakken of komen ietsje eerder/later dan afgesproken; heeeeeel irritant.

Hoi.
Ik heb het wel ervaren als een roze wolk, maar met wat grijze randjes. Ik had ook overal last van, borstvoeding ging niet goed, dus voor mijn idee zat ik hele dagen te kolven! Pijnlijke hechtingen, heel slecht slapen, noem maar op! Maarrrrrrr.....op de rustige momenten dat ik lekker van mijn kleine ventje kon genieten, dan smolt ik helemaal. Hij was van ons en we mochten hem houden!
Gelukkig heeft dit gevoel overheerst!! Laat je niet 'bang maken' door deze verhalen. Jij ervaart het weer op jou manier en het begint dan allemaal pas....als je kleintje er is!
O ja.....alle clichés zijn trouwens waar:
het wordt steeds leuker.....
op een moment kun je je niet meer voorstellen dat hij/zij er niet zou zijn......
je krijgt er zoveel voor terug.....

Lekker blijven GENIETEN! Liefs, Patricia

Zoals er al geschreven is: stel je er op in dat het gewoon afwisselend wel eens minder leuk kan zijn. Je bent soms erg in de war van de hormonen, alles is nieuw, je bent nog moe met alle andere kwaaltjes er bij... dat zorgt voor soms zware momenten (zo ervaar je dat dan).
Mijn kraamweek, en de 5 weken erna, waren ook niet erg leuk ofzo. Tuurlijk had ik wel leuke momenten en genoot ik even. Maar die momenten waren voor mijn schaars.
Ik had nog niet echte moedergevoelens, dit kwam pas na 6 weken toen ik me lichamelijk en geestelijk wat beter ging voelen. Borstvoeding liep niet van een leien dakje...
Maar, na 6 weken ging het steeds beter. En na 9 weken kon ik zeggen: geweldig. Toen had ik ook wat routine in alles. En ik mocht bijna weer aan het werk, dat vond ik ook een fijn idee. Dan moet je weer in je vertrouwde ritme, dat hielp ook erg om een nog beter ritme en routine te vinden met mijn kind.
Maar, wat voor mij geldt hoeft niet voor jou te gelden, zoals velen al schrijven. Dus, misschien valt het jou wel heel erg mee allemaal!
Succes!
Groeten Titiana

hoi  hoi

Ik kan niet anders zeggen dat  ik geweldige kraamweken heb gehad.Geweldige kraamhulp ook trouwens .Deed alles voor ons.Ik ben nu zwanger van de 2de in het enigste wat ik niet weer zou doen is de eerste zoveel visite."smiddags liepen er 25 mensen inclusief kinderen rond ik wist niet meer waar ik moest kijken gelukkig was het mooi weer zodat de kinderen veel buiten waren .Maar dit doe ik niet weer zo maar voor de rest hoop ik dat het deze keer net zo mooi wordt als bij de eerste.Laat het lekker over je heen komen je kunt toch pas later zeggen of het is meegevallen of tegen ,maar geniet ervan dat is het belangrijkste en laat je lekker verwennen.Gr anita

Terug
Bovenaan