Moeders van boven de 30 met eerste kindje?

hoi meiden!

Ook hier een mama van boven de 30. Ik was 32 toen mijn oudste zoontje werd geboren(01-12-2003) en ik heb nu sinds sept vorig jaar onze tweede zoon.(2-09-2006) en was toen al 35.

Ik zie ook alleen maar de voordelen van een iets oudere moeder. Was ik er eerder aanbegonnen, dan hed ik kinderen gehad van de verkeerde vader/man!!!!   Heb eerdere serieuze relaties gehad en eerder samengewoond, dus weet nu echt dat dit de man is waarmee ik kids wilde en oud wil worden!!!

Lang leve de "oudere mama's ".!!!!

groetjeds, Misja mama van Thijmen en Marten

Hallooo!!!

Hier nog een " oude(re)" moeder.
Ben 35 en sinds augustus voor het eerst moeder geworden van onze dochter Zoë.
Na 5 jaar hulp vanuit het medisch circuit hebben we dan eindelijk een gezonde dochter gekregen.Ons Wonderkindje.
Als ik alles van te voren had geweten waren we veel eerder begonnen.Ik voelde me met mijn 30 jaar toen nog behoorlijk jong,maar mijn lichaam bleek niet zo jong meer te zijn.Ik bleek al in de vervroegde overgang te zitten.
We hebben haar wel een stuk later gekregen dan we in gedachten hadden,maar we staan nu ook alletwee wel sterker en steviger in onze schoenen.

groeten Dianka

Ik ben vorige week 37 geworden en sinds 20 juli 2006 moeder van Marissa. Ik ben nooit echt met kiinderen bezig geweest, totdat ik 3  jaar geleden mijn huidige echtgenoot tegenkwam en het toch wel begon te kriebelen.
Voordat we wisten dat ik zwanger was, maar we waren al wel bezig, nog een grote reis naar Maleisie gemaakt. Omdat we wisten dat dat er voorlopig niet in zou zitten. Op de dag van terugkomst bleek dat ik zwanger was. Mooie afsluiting van de vakantie en tevens het jaar 2006. Het was ook 31 december. Heb dus alles gedaan wat ik wou doen en kan nu volop genieten van de kleine.

Hoi hoi,

Ik was 34 toen ons Nouk(04-10-2005-*14-10-2005) is geboren en 34 toen ons Tess(22-09-2006) is geboren.En 2april wordt ik 35 jaartjes oud.

Groetjes Kitty en Tess

Hoi,

Ik ben bijna 33 en zwanger van onze eerste. We wilden wel anders en op mijn 28ste heb ik de pil de deur uit gedaan maar helaas heb je niet altijd wat te kiezen. We hebben 4 jaar gedokterd en uiteindelijk ben ik nu voor de 2e keer zwanger (1e keer mk) van ivf. Het loopt dus zoals het loopt. Ondanks het grote verdriet dat het niet wilde lukken hebben we van iets negatiefs toch iets positiefs kunnen maken. Veel door verre landen gereisd en lekker genoten. Je moet er aan toe zijn al blijkt nu wel dat ik in de vroege overgang ben en dat het een wonder is dat ik zwanger ben door ivf. Als je dat van tevoren weet begin je misschien op je 25ste.. Ik weet het niet. Ik studeerde pas met 24 af dus tja...dan ga je niet meteen aan de kids.

lfs ing

Ben ook een 'oudere' moeder, word in maart alweer 33. En hier bewust gekozen om op latere leeftijd aan kids te beginnen. Heb altijd geroepen dat ik jong kinderen wilde krijgen maar ben nu blij dat het niet zo gelopen is. Heb een aantal roerige jaren achter de rug, een paar verkeerde partners.
En nu wel een hele fijne en lieve man, nu voelde het goed om aan een kind te beginnen. Zit nu veel beter in mn vel toen niet.

hier ook zo'n oud "wijf" hahaha, ik ben 31 jaar. En voor m'n dertigste riep ik altijd: voor mij geen kinderen!!!!! en toen werd ik dertig....en had ik ineens toch hele andere ideeën... voortschrijdend inzicht? Ik ben blij dat ik niet eerder begonnen ben (voor zover je kunt kiezen uiteraard), want het moeder c.q. ouderschap is iets wat je niet te lichtzinnig op moet nemen. pfff hard werken zeg maar gewoon en als je d'r niet achter staat voor de volledige 100%... dan kan het nog wel ns een zware tijd worden.

Wij hebben nu wel zoiets (of ik misschien wel alleen) dat we niet te lang willen wachten met een brusje, omdat hoe ouder je wordt hoe meer risico's je loopt.

Conclusie..... ik ben helemaal om!!!!

mama van Rêve

Wat ik zo vreemd vindt: Volgens alle onderzoeken worden vrouwen op steeds latere leeftijd moeder, maar op de een of andere manier ben ik altijd de oudste! En zo oud vind ik mezelf helemaal niet... (gisteren 33 geworden).
Bijvoorbeeld op zwangerschapsyoga, op een msn-groep met mama's waarop ik schrijf, vaak bij het cb,  enzovoort. Echt heel typisch! Ik zit er verder niet mee hoor , maar ik vind het wel frappant. Om me heen zie ik alleen maar jonge mama's!

Maar zoals gezegd: ik vind het helemaal goed zo, ik heb echt het gevoel dat ik op het (voor mij) juiste moment mama ben geworden. En dat moment is natuurlijk voor iedereen anders.

En zoals iemand anders al zei (weet ff niet meer wie, sorry); ik denk wel dat ook wij snel voor een broertje/zusje gaan. Ik zou het leuk vinden als ik rond Isis' eerste verjaardag weer zwanger ben (als ik het voor het kiezen zou hebben...)

Terug
Bovenaan