moeders voor moeders en combinatie test

A

Anoniem

Guest
He hallo allemaal,
Ook ik ben zwanger nu 6 wkn en 4 dgn, van mijn 2e kindje
Nu is mijn vraag, wie doen er allemaal mee aan moeders v moeders?
En wie laten er een combinatie test doen? ( nekplooimeting enz)
Alvast bedankt,
liefs suzan

Hoi Sousie,

Ik zal heel eerlijk zijn. Ik heb geen van beide gedaan. ik was in eerste instantie zo onder de indruk van mijn zwangerschap dat ik Moeders voor moeders gewoon vergeten ben.

Nekplooimeting en testen heb ik niet gedaan. Ze testen dan alleen of je kindje en mongooltje kan zijn, terwijl er nog zoveel andere ziektes zijn dat je kindje kan hebben waar niet op getest (kan) wordt. Dus ik heb besloten om de testen niet te doen. Heb net mijn 20 weken echo gehad en gelukkig zag alles er goed uit. maar ben ook nog jong en het zit niet in de familie.

Nou succes bij het maken van je keuze

Groetjes Saskia (20,3 wk)

Hoi,

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik was het bij mijn eerste kindje ook vergeten moeders voor moeders maar deze keer deed ik mee. Het is wel even een gedoe maar je weet dat je het voor een goed doel doet en daar gaat het om! Het is toch zo weer voorbij en je krijgt ook nog eens leuke kado's.

GR.Elmira.

Hoi,

Moeders voor moeders gewoon doen zou ik zeggen! Het is een heel goed doel! Ik ben zwanger van ivf en heb het dus nodig gehad het hormoon. Het is even wennen en best lang 10 weken maar wel echt de moeite waard. Enne je krijg allerlei leuke cadeautjes en een extra zwangerschapstestje dus dat is mooi meegenomen.

Nekplooimeting hoefden we niet over te beslissen want bij ons was bij 10 weken al duidelijk dat er wat mis was (lang verhaal)

gr.Ing

Hallo hallo,

Ik heb tijdens me   eerste zwangerschap wel mee gedaan aan moeders voor moeders....
Ik ben nu 12 weken zwanger en de eerste paar weken had ik het eigenlijk niet door dat ik aktie moest onder nemen en nu laat ik het.

Een combi test heb ik voor gekozen ik heb een gezond kindje en ik ga er eigenlijk van uit dat dat deze keer ook zo is...er komen geen bijzonderheden in de familie voor..

Maar die keus is natuurlijk altijd persoonlijk...

Groetjes van Meta de mama van Robin(2) en 12 wkn zwanger...

hey hey,
Ik ben bijn 6 wkn... ik moet eerlijk bekennen dat ik heel bang ben dat er iets mis is... kvoel gewoon
nix... maar goed... Ik heb me gister dus wel opgegeven voor moeders voor moeders...
ik ben altijd heel bang geweest dat ik niet zwanger kon worden... eigenlijk al vanaf mn 18e die angst
gehad (nu 31)... en vond het altijd een geweldige en heerlijke gedachte dat vrouwen die wel het
geluk hadden om een baby te dragen anderen konden helpen deze zelfde droom te mogen beleven...
ik heb dan ook altijd gezegd... stel dat.... dan wil ik ook tussen die personen zitten die een ander kan
helpen.... dusssssssssss........... ik ben benieuwd!!

-x-

Heyhey,
Ik heb bij mijn eerste meegedaan met moeders v moeders, en riep toen Bij de 2e doe ik het niet meer (best een gedoe allemaal..), maar toen ik wist dat ik zwanger was van de 2e heb ik toch weer meegedaan! Het is best om te doen en je helpt er zoveel mensen mee om de droom waar te maken die voor jou heel gewoon is... Ik ben nu net klaar, en heb er een goed gevoel bij!! Bij een evt. volgende zou ik het zo weer doen..
Nekplooimeting doe ik ook niet.. Bij de 20 weken echo zien ze ook heel veel, en je kunt nooit overal zeker van zijn dusse...
Gr. Anne-Marie

Hoi Hoi,

Ik had heel erg  graag mee gedaan aan moeders voor moeders. Maar ik woon in de kop van Noord Holland en daar zamelen ze geen urine in. Erg jammer vind ik dat. Zeker omdat ik vanuit mijn omgeving een paar mensen ken die dmv IVF zwanger zijn geworden en/of proberen zwanger te worden.

Wat betreft de combinatie test. Dat laten wij niet doen. Mede omdat je niet alle ziekte zou kunnen achterhalen. Wel gaan we voor de 20 weken echo.

Groetje Astrid

Terug
Bovenaan