moeders voor moeders en combinatie test

Ik heb ook meegedaan met moeders voor moeders. Bij de termijn echo bleek echter dat ik al een maand verder was dan ik dacht, dus ik kon helaas niet zo heel lang meedoen.

Groetjes, Marisa

Wel twee maal moeders voor moeders maar geen combinatietest of nekplooimeting. Het eerste vind  ik gewoon je "plicht" als zwangere. Het kost weinig moeite en je kan er veel vrouwen hetzelfde geluk mee schenken als je zelf meemaakt.

De nekplooimeting vind ik onzin. Het is inderdaad alleen Down en een kansrekening. Je weet na afloop dus niets zeker. Alleen of je meer of minder kans hebt op een mongooltje dan op basis van je leeftijd al vast staat. Ookal is de kans 1 op 10000, je zal die ene maar zijn. Nee de 20 weken echo die hebben we wel gedaan, dat is geen kansrekening, ookal kunnen ze ook niet alles zien.

Succes met je keuze,
Ingeborg

Ik heb ook meegedaan aan moeders voor moeders ( de hele periode omdat ik snel wist dat ik zwanger was). En stiekum zijn de kadootjes ook erg leuk en je helpt natuurlijk vrouwen die niet makkelijk zwanger worden.
Nekplooimeting heb ik niet gedaan, dat zou ik ook alleen doen als je al zeker te weten een verhoogde kans hebt op een afwijking. En dan nog zegt het niet alles, de meeste afwijkingen komen daar niet naar voren, maar pas bij de 20 weken echo.

Geniet van je zwangerschap!!

groetjes Mariska
26 weken

DOEN moeders voor moeders is geweldig. Mede dankzij deze instelling ben ik zwanger geworden via IVF/ICSI. Dus ik ben reuze blij dat er zoveel moeders voor mij hebben geplast. haha.

Ik doe het nu ook en voel mij daar ook heel goed bij. Ik geef nu wat terug aan meiden die ook moeilijk zwanger kunnen worden.

En je krijgt inderdaad ook hele leuke kadootjes.

Wij gaan wel voor de nekplooimeting maar dat is omdat wij ICSI hebben gehad.

Groetjes
Nicole

Geen moeders voor meoders (hier zamelen ze niet in), geen kansberekeningen (wat dat is de combinatietest), geen vlokkentest of vruchtwaterpunctie (ben 36) en geen screeningsecho.

Miep

Hoi Sousie,

Moeders voor Moeders. DOEN!!!!!!!!!!!!
Het is voor een hardstikke goed doel.

Ik heb dankzij Moeders voor Moeders  4 IUI pogingen en een IVF poging kunnen doen en dankzij de inzet van deze moeders ben ik nu zwanger.
Ik ben daar hardstikke dankbaar voor.
Ik ga er daarom ook zeker weten aan meedoen. Ik weet zelf wat het is en wil graag andere vrouwen hiermee helpen.

Ik ben vandaag precies 5 wkn en ik ga me meteen opgeven als ik mijn 1ste echo heb gehad over 2 wkn.
Ik durf nu nog niet zo goed omdat ik vorig jaar April  een miskraam hebt gehad met 6 wkn.
Ik ben zo bang dat als ik me nu opgeef dat ik me straks weer moet afmelden daar.

Dus ik hoop me straks helemaal suf te plassen voor M v M.

Kruimel

Hoi hoi,

ik wilde wel meedoen aan moeders voor moeders maar er wordt hier niet ingezameld. Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik wel meegedaan.

Ik heb een 20 wekenecho gehad, maar verder heb ik geen extra onderzoeken laten doen. Dat zijn kansberekeningen en daar kan ik niets mee, behalve me druk maken. Ik had er wel recht op, omdat er in onze familie een baby met trisomie 13 is geboren en we een nichtje hebben met een klompvoetje. Zij heeft wel een nekplooimeting gehad, maar de klompvoet is er niet op gezien en ze liep op haar eerste verjaardag en het gaat heel goed met haar. En een naald in mijn zwangere buik wil ik absoluut niet. Het kindje komt zoals het komt.

Veel liefs ...

Hoi,
Moeders voor moeders heb ik zeker gedaan!!! Dit is mijn 3e zwangerschap (1mk).
En ik heb bij alle 3 meegedaan. Kan er zoveel goeds mee doen. Het is wel even
een gedoe idd maar dat went snel. En 10 weken is zo voorbij.
Ze hebben bij de echo wel even naar de nekplooi gekeken. Dat was ok.
Maar ook al was dit niet ok dan had ik die kleine nog gewoon lekker laten zitten.
Verder hebben wij ook geen testen gedaan. Alles is welkom het is gewoon tegen
onze principes om een kindje weg te laten halen omdat er iets niet helemaal "normaal"
zou zijn met die kleine. Dus zien wij het nut van die testen ook niet in.
Wel hebben we een 20 weken echo gehad. Dat was er bij mijn zoontje nog niet maar
nu dus wel. Dit hebben we puur gedaan om te kijken of het kindje wel levensvatbaar
zou zijn na de geboorte. Dat was gelukkig wel het geval.
Maar idd het is ieder zijn eigen keuze.
Liefs Melanie

Terug
Bovenaan