moeders voor moeders, wie helpt er ook een handje?

Hallo meiden,

Ik heb me afgelopen dinsdag aangemeld bij MvM. Maar dat is voor het eerst. Bij mijn eerste zwangerschap had ik daar eigenlijk totaal niet bij stil gestaan!

Mijn zwangerschap is nog heel pril, ik hoor 21 november pas hoever ik ben, want dan wordt de echo gemaakt.

op 26 aug was de eerste dag van mijn laatste ongesteldheid, maar pas sinds 20 sept houden mijn man ik een zwangerschap niet meer tegen. Dus ik kan pas hooguit sind 20 sept zwanger zijn.

Lastig, want normaal tel je al vanaf die eerste dag laatse ongi?!   Dit gaat echt exact hetzelfde als bij onze eerste.......

Zijn er meer meiden die meewerken aan MVM en hoe zijn jullie ervaringen?

groetjes
 
Ik heb ook meegedaan aan MvM.
Ik zelf heb meegedaan vanaf week 8, omdat ik al eerder een miskraam heb gehad en dus even wilde wachten of het nu wel goed zou gaan.

Je doet mee tot week 16 van je zwangerschap.
Je krijgt een maatkan waar je in kan plassen. Die mag je nooit wassen met zeep, alleen omspoelen met water.
Verder krijg je containers waar je de urine in kan bewaren.

Bij mij kwam er iedere week iemand de urine halen, die ik gewoon in de achtertuin zette. Dan zetten ze er meteen nieuwe containers neer.

Je hoeft het alleen thuis te doen, dus niet op je werk ofzo.
Ik had de maatkan op het toilet boven staan. Ten eerste is dat voord eerste weken fijn omdat je visite anders ook meteen weet dat je zwanger bent. Ik vond het ook voor de privacy wat fijner.

Succes!
Mandy
 
Echt super iedereen die meedoet aan MvM. Ik ben zelf door ICSI zwanger geraakt en dan heb je het hormoon (Pregnyl) dat ze uit de urine winnen nodig. Uiteraard heb ik zelf ook meegedaan met MvM, dat was ik natuurlijk wel verplicht.
Een vriendin die zwanger was belde me een keer en riep "ik ben voor je aan het plassen hoor" echt grappig.

Maar goed, ik ben echt blij dat er zoveel vrouwen meedoen en ik mede daardoor de mogelijkheid heb gehad om zwanger te raken.

Groeten,

Ink
21 weken, 2 dagen
 
Ik heb ook meegedaan met MVM. Helaas deed ik pas mee vanaf week 11, maar alle beetjes helpen. Ik vond het zelf allemaal goed te doen. Je hoeft inderdaad alleen maar thuis je urine op te vangen en niet als je weggaat. Ennuh.....de kadootjes vond ik toch ook wel erg leuk. Volgende keer doe ik zeker weer mee!

Groetjes
 
Hallo allemaal!

Ook ik heb beide zwangerschappen (we hebben al een dochter van 2 jaar) mee gedaan aan moeders voor moeders. Ik moet wel zeggen dat ik op een gegeven moment wel zat was om elke keer in een kannetje te moeten piesen! Maar aan de andere kant, normaal spoel je het door de wc. En nu kan je er iemand anders blij mee maken.
Wij hebben misschien allemaal het geluk dat we 'zonder hulp' zwanger raken. En het zwanger zijn, het wonder in je buik, gun je toch iedereen!
Zo snel ik ook weet dat er iemand in mijn omgeving zwanger is, vraag ik of ze al mee doen of zich hebben opgegeven voor moeders voor moeders.
Dus ik ben er ook hartstikke voor! Bij ons kreeg je bij het eerste bezoek aan de verloskundig ook een foldertje mee. Dus dan wordt je er wel vanzelf mee 'geconfronteerd'.
Nee, ik kan het ook iedereen aanraden. En voor je het weet, zijn de weken, die je mee mag doen, al weer voorbij.
Succes allemaal!

Groetjes Carla
19wk6dg
 
Dames!

HEEL GOED! Ik ben zwanger geworden van hormonen en weet dus wat het is als het niet lukt. Met moeders voor moeders help je heel veel andere vrouwen hun droom te verwezenlijken.
Voor mij is het iets vanzelf sprekends!

Kleine moeite, gorrt plezier. laat iedere zwangere vrouw zich geroepen voelen!

Liefs,
Bien
 
hoi,

Ik heb natuurlijk ook  meegedaan. In mijn omgeving zijn er best wel een aantal vrouwen die niet zo snel zwanger raken. Dus ik voelde me verplicht om mee te doen.
Ik heb in totaal 8 weken meegedaan en was het ook spuugzat op het einde. Maar ik bleef maar in mijn achterhoofd houden dat er heel veel vrouwen blij mee zijn. En ach... wat is het ook eigenlijk voor moeite!

Ik zal het ook een volgende keer zeker weer doen!

Groetjes
Marloes
 
Terug
Bovenaan