Moeders voor moeders?

<p>Hoi hoi,</p><p>Ik ben erg benieuwd naar jullie gedachten en ervaringen over moeders voor moeders. Het lijkt me erg mooi om iets te kunnen doen voor andere. Of ik de urine nou door de wc spoel of opvang..</p><p>Maar ik kom er niet helemaal uit of ik het werkelijk wil doen. Ik kan niet goed op de site vinden hoe het werkt. Ik werk 4/5 dagen in de week. Op m'n werk zou ik het dus al niet opvangen, maar heeft het dan s' avonds wel zin of sla je die dagen dan over? </p><p>Hoe discreet is het? Als iemand weet hoe die kratjes eruit zien weet diegen al genoeg natuurlijk..</p><p>En als je mee hebt gedaan, hoe heb je dat ervaren?</p><p>Ben erg benieuwd naar jullie meningen en ervaringen!</p>

Ik heb 3x meegedaan. Alles wat je opvangt zijn ze blij mee. Zelfs als het alleen is als je thuis bent. Dit heb ik ook gedaan. Het kost voor ons geen moeite en je kunt moeders er enorm mee helpen. Je kunt de kratten op laten halen als je thuis bent. En eventueel zelfs op plaats zetten, zodat niemand het ziet. Soms vergat ik het op te vangen en was het minder, maar ze zijn echt overal blij mee. Ik zou zeggen.. Gewoon meedoen!

Ik heb 3x meegedaan. Alles wat je opvangt zijn ze blij mee. Zelfs als het alleen is als je thuis bent. Dit heb ik ook gedaan. Het kost voor ons geen moeite en je kunt moeders er enorm mee helpen. Je kunt de kratten op laten halen als je thuis bent. En eventueel zelfs op plaats zetten, zodat niemand het ziet. Soms vergat ik het op te vangen en was het minder, maar ze zijn echt overal blij mee. Ik zou zeggen.. Gewoon meedoen!

Ik heb de kratten in onze achtertuin laten verwisselen (onze poort is vrij bereikbaar vanaf de weg), zodat er vanaf de straat niks te zien was. Dan heb je alleen kans dat extreem oplettende omwonenden het zien gebeuren en weten wat er aan de hand is. Ik werkte 4 dagen in de week, ving de andere 3 dagen alles op, op werkdagen alleen als ik zin had (of als ik een korte dag had en dus lang thuis was).

Ik heb ook meegedaan en werk ook in de kraamzorg op de dagen dat ik werkte dan vulde ik de kannen voor en na het werk maar niet tijdens werk. Ze hoeven ook echt niet altijd vol soms hou je 1 kan over maar dat maakt niks uit met elk  beetje zijn ze geholpen.
Tijdens het intake gesprek met iemand van moeders voor moeders afgesproken waar ik het kratje neerzetten ook kun je er voor kiezen om zelf het kratje te brengen en een nieuwe op te halen.
Ze rijden met onherkenbare auto's.

Kies wat voor jouzelf goed voelt!

Ik werkte 3 tot 4 dagen in de week. De tijd dat ik thuis was gewoon opgevangen. Alle beetjes helpen! Bij mij stonden de bakken gewoon bij de voordeur, omdat de Wisseldag een werkdag was. Je hebt ook algemene inwisselpunten, daar kun je zelf naar toe. Ik zou het gewoon proberen, vindt je het niks dan kun je altijd weer stoppen.

Bij ons zou de krat bij de voordeur erg zichtbaar zijn en ik weet niet of via achter bij ons heel handig is, maar als er in inzamelpunt is is dat ook wel fijn.
Moet je proberen per week een kratje vol te krijgen of hoe moet ik dat precies zien? 

Terug
Bovenaan