Moeders voor Moeders

Ik heb het wel gedaan. Of ik nou m'n plas door de wc spoel of in een fles doe.. Ik kreeg geloof ik 4 flessen die ik mocht vullen en ze zei dat het ook prima was om alleen 's morgens op te vangen.
Moest wel even een oplossing zoeken om die flessen om te wisselen. Hier staan ze best opvallend in de straat. Dus hebben we dat bij de verloskundige gedaan. ? Het is maar een kleine moeite en je kunt er andere stellen mee helpen die dezelfde wens als jou hebben ?

Ik heb de eerste keer ook meegedaan. Ik vond het een kleine moeite, voor een goed doel. Toch ga ik het een volgende keer niet meer doen, om een nogal bizarre reden; onze kat raakte helemaal van slag en begon zelf ons hele huis onder te plassen. Of het nou kwam door de aanwezigheid van flessen urine in huis, of het feit dat ik ineens in een andere ruimte van het huis plaste (namelijk de badkamer ipv het toilet) en hij dat rook, geen idee. Maar toen moeders voor moeders er weer op zat, stopte hij ook weer met plassen in huis. (Ben overigens heel benieuwd of er mensen zijn die dit herkennen, mocht je dit toevallig lezen.)

Ik heb beide zwangerschappen mee gedaan maar de tweede keer niet volledig..
Ik heb mee gedaan omdat ik zelf moeilijk zwanger kon worden (pcos)..
De tweede keer ben ik eerder gestopt omdat ik me toen beroerder voelde en het met het wisselen van de flessen 2 keer mis was gedaan en het naar mijn idee niet echt opgelost werd (kreeg van de consulente wel nieuwe flessen maar de "volle" flessen mocht ze niet mee nemen, die moest ik dan zelf bewaren tot de volgende wisseldag)
Ze maken er trouwens ook medicatie van voor als de balletjes bij een jongetje niet willen indalen begreep ik..
Ook krijg je een een zachte omslagdoek/badcape waar sommige vrouwen voor mee doen..
Ook doen ze nog een zwangerschapstest (nu in coronatijd moet/kan je deze zelf doen).. ik weet niet precies hoe dat werkt maar deze test blijft het streepje zichtbaar.. die van onze dochter is na ruim 3 jaar nog steeds goed zichtbaar (zit in een leuk bewaardoosje waar je ook de datum van testen op kan schrijven)
Je kan ook beginnen en als je het niks vind toch eerder stoppen.. je hoeft ook niet alle 8 flessen vol te krijgen.. alle beetjes zijn ze blij mee.. 
Je kan de flessen ook heel even buiten open zetten als het niet regent (1/2 min.) Dan gaat de geur van het bewaarmiddel wat weg waardoor het minder sterk is.. 
Je krijgt sowieso eerst een intake en dan mag je ook nog zeggen van ik wil het wel/niet doen.. het is vrijblijvend..

Ik heb bij mijn eerste zwangerschap meegedaan en doe nu weer mee. Ik vind het een kleine moeite waarmee je andere moeders kunt helpen. Zeker omdat je zelf kiest hoeveel en wanneer je urine opvangt, en je dus als het niet zo goed uitkomt niet hoeft op te vangen. Alle urine is mooi meegenomen. 

Wat je een nadeel zou kunnen vinden is dat het voor een commercieel bedrijf is en niet voor een goed doel zoals veel mensen denken. 

Een ander nadeel is dat je ze toestemming geeft om jouw urine te gebruiken. Ze adverteren vooral met de hcg die ze eruithalen, om andere vrouwen te helpen met vruchtbaarheid. Maar er is uit het verleden gebleken dat ze er meer medicijnen mee maakte en verkochten, gezien ze een commercieel bedrijf zijn. Een voorbeeld is dat ze het verkochten aan de bioindustrie om varkens sneller zwanger te krijgen, zodat er meer vlees in de winkels ligt.
Ze zeggen dat niet meer te doen, maar vooral mijn vegan vriendinnen ziin hier sceptisch over en hebben daarom niet deelgenomen.

Ikzelf heb wel deel genomen. Moet zeggen dat ik niet helemaal tevreden was over de discretie van het bezorgen/afhalen. Maar dat is per regio misschien wel verschillend en ik woon in een situatie waarbij dat lastig is, daarom wel eerder afgehaakt.

Eerste zwangerschap waren wij aan het verhuizen en heb ik helaas niet mee kunnen doen. Tweede zwangerschap wel mee gedaan.
Kleine moeite om in een kan ipv op de wc te plassen. En vond het heel fijn om andere stellen te kunnen helpen.

Heb deze eerste zwangerschap meegedaan. Braaf alles opgevangen behalve de laatste voor het slapen, omdat je op een toilet beter uitplast dan hurken en ik gokte dat dat beter zou zijn tegen blaasontstekingen. Weet nog niet of ik een volgende keer nog eens meedoen, want ik vond het eigenlijk wel een gedoe en niet echt sexy om met bakken urine te zeulen. We juichten bijna toen de laatste emmers opgehaald waren! XD

Terug
Bovenaan