Moeders voor moeders

Yes ,we zijn zwanger!! Al in de 2e ronde was het raak....zo snel hadden we het nooit verwacht. Helemaal super.
Wie van julllie heeft er ervaring met moeders voor moeders? kan iem. mij daar wat meer over vertellen?
Bedankt en veel suc6 allemaal!!!!!
 
Hoi Eefje,

Gefeliciteerd met je zwangerschap, leuk hoor.
Heb je al op de site moederes voor moeders gekeken ? Daar staat ook wat info hoe het in zijn werk gaat. Verder zal ik je even mijn ervaring vertellen.
Het is van week 6 tot 16 mogelijk om mee te doen en je mag je tot de 12 week aanmelden, dus minimaal 4 weken meedoen. Als je je aanmeld, komt er iemand kennis maken, en legt ze uit wat de bedoeling is. Ze doet dan een test of het HCG hormoon in je urine zit, want daar gaat het natuurlijk om. Daarnaast mag je kiezen uit een kadootje; boek, boxkleed, dvd, oid. Ik kreeg ook nog een cd rom en een 9 maanden tijdschrift.
De auto waar in ze komt, of de bus waar ze de urine mee ophalen is gewoon groen, dus daar staat niet met grote letters op Moeders voor Moeders.
(Dat was mijn angst een beetje).
Ze zijn zogezegd met alle urine blij, dus ook als je niet veel kan opvangen omdat je b.v veel afwezig ben.
Persoonlijk vind ik het geen probleem. Ik vang het nu ruim 3 weken op en heb nog 5 weken te gaan. Geen spijt, wat ik eigenlijk een beetje had verwacht, gelukkig.
Als je klaar ben krijg je weer een bestek setje van Nijntje, en als je dan iemand weet op te geven krijg je ook weer wat. Dat is natuurlijk ook leuk. Al met al, voor mij is het een kleine moeite. Vanaf maandag haalt de chauffeur het bij mijn eigen huis op omdat we zondag gaan vertellen dat ik 11weken zwanger ben. (Joepie, eindelijk). Dat vond ik eigenlijk het vervelends, dat ik het bij een vriendin moest brengen en ophalen omdat ik mijn zwangerschap nog geheim wilde houden. Dat is dus mogelijk, als je het maar even aangeeft !
Nou wat een verhaal he ?
Als jij of iemand anders nog een vraag heb hoor ik het wel. Het is tenslotte voor een goed doel.

Nou succes ermee hoor, groetjes Tanja



 
Ja en dat goede doel heet zonder dat de meeste moeders dat weten: rene Froger, Caroline Tensen, Connie van Breukhoven etc. etc. Jouw plasje wordt tegen een vergoeding (zo noemt MvM het tenminste) verhandeld op de slankheidsmarkt. Van HCG maken ze namelijk medicijnen die (ook al is dat nooit bewezen) helpen bij het verminderen van het hongergevoel. Er wordt zeer veel geld aan verdient en dat gaat niet naar de moderders doe graag een kindje willen! Het zijn oplichters! Leuk hoor, als je het goed wilt praten met een nijntjebestek. Ik vind het te erg voor woorden.

groeten Marieke
 
Hoi

Jeetje wat een vijandig berichtje van Marieke. Waarom schrijf je het zo naar op ? Terwijl ik en vele anderen er zo ons best ervoor doen. Vind ik niet echt vriendelijk...
En eerlijk gezegd ook een beetje kort door de bocht, maargoed....

Ik had dit ook gelezen en ter sprake gebracht bij het kenismakings gesprek.
Artsen kunnen inderdaad medicatie voorschrijven wat gemaakt is van de Urine van M- M, voor af te vallen.
Mede doordat dit afvalproduct nooit bewezen is, neemt de publiciteit hiervoor af en ook het gebruik hiervan. Maar inderdaad het kan er voor gebruikt worden als artsen dit voorschrijven ! Maar het Moeders voor moeders is opgezet voor vrouwen die geen eisprong hebben en met medicatie kan dat opgewekt worden.
Maar wist je b.v ook dat het gebruikt wordt voor medicatie voor jongetjes waarbij de balletjes niet indalen ?
Nouja, ik benader nog steeds niet alleen de negatieve kant, maar zie ook het positieve van deze actie en blijf er nog even mijn best voor doen.

Groetjes Tanja.

Succes Eefje en andere die twijfelen om mee te doen.

 
Hoi, nou ik kan de raectie van Marieke wel begrijpen. Ik las een tijdje geleden in de margriet (of Libelle, 1 van de 2) een soort reclame voor een HCG kuur. Christine van de Laar was er in ieder geval veel mee kwijt en ook Rene Froger gebruikte het. Ik heb toen MVm gebeld en vroeg of het van hen kwam. Dat was zo. Omdat ze bang zijn dat mensen dan niet meer meedoen vertellen ze het niet in het intake gesprek (Ja natuurlijk, ik plas voor andere vrouwen, niet voor Rene!) Ik heb toen meteen opgezegd. Ik wil daar niet aan meedoen.
 
Ik doe ook niet mee. Ik vind dat een organisatie als moeders voor moeders het zich niet kan veroorloven om stiekum HCG door te sturen naar de commercie. Teveel mensen worden dan de dupe. Ze moeten gewoon terug naar waar ze begonnen zijn: onvruchtbare moeders helpen.

 
hoi Marieke,
je hebt een beetje gelijk, maar MvM geeft dat wel eerlijk toe. In de folder die je krijgt staat letterlijk dat een klein percentage van de urine naar een doel gaat waar MvM het zeer mee oneens is. Ik heb het infonummer van MvM gebeld en ze hebben me dat goed en duidelijk uitgelegd. Tja, 99% van de urine gaat wel naar as moeders die het nodig hebben, en daar doen we het uiteindelijk toch voor? Het is inderdaad belachelijk dat mensen als Caroline Tensen het in hun cosmetica stoppen, maar als ik echt vrouwen kan helpen die het nodig hebben neem ik dat er maar voor lief bij... Ik heb het dus zelf natuurlijk gedaan en heb er absoluut niets voor hoeven laten. Je geeft wat je kan en je hoeft er niet eens voor thuis te blijven!
Succes, Stephanie (28+3)
 
Nou, ik heb andere bronnen gelezen waarin wordt verteld dat er veel meer HCG wordt verhandeld. Het zou om de helft gaan. Ik vind het 1 groot bedrog en ik begrijp niet dat deze organisatie in Nederland mag bestaan.
 
Terug
Bovenaan