Moeders voor Moeders

A

Anoniem

Guest
Ik heb gelezen in de Libelle dat met de urine die MvM ophaald niet alleen vrouwen geholpen worden die moeilijk zwanger willen worden. De urine wordt ook gebruikt voor het Hcg-dieet, waarbij te dikke vrouwen wekelijks(?)worden ingespoten met een hoeveelheid Hcg en met behulp hiervan afvallen. Nou baal ik daar een beetje van... Ik wil best mijn urine opvangen voor andere moeders inspe maar niet zodat anderen daarmee kunnen afvallen!!Wat vinden jullie daarvan?

Bij het intakegesprek voor MvM zeiden ze mij dat ook, maar daar heeft moeders voor moeders geen invloed op, de artsen schrijven dat middel voor en de fabrikant van de pillen voor vrouwen die moeilijk zwanger worden, worden door deze fabrikant ook doorverkocht aan artsen die het dus voorschrijven als dikkenaardunnevrouwenmiddel. Aan de andere kant, als je al 1 vrouw hebt geholpen, stel dat iedereen denkt van: mijn urine gaat naar een afvaller, dan kunnen er ontzettend veel vrouwen zijn die hierdoor dus niet zwanger kunnen raken...

maar het is maar net wat je zelf wil, als je je er niet goed bij voelt: niet doen, als je je er wel goed bij voelt, wel doen..

Wel een lastig punt... Ik zelf ben een aanstaande moeder die zonder het Hcg medicijn geen kinderen met eigen partner zou kunnen krijgen. Ik ben dus alle vrouwen die de urine hebben opgevangen heel dankbaar. Zelf heb ik ook urine opgevangen voor MvM. Eigenlijk is het een kleine moeite waardoor voor veel vrouwen hun kinderwens vervuld kan worden. De informatrice zei inderdaad dat er zeer verdunde hcg preparaten worden voorgeschreven. Daar was ik ook minder enthousiast over. Ook wordt het medicijn overigens gebruikt bij jongetjes waarvan de balletjes niet zijn ingedaald. Het overgrote gedeelte wordt volgens de voorlichting van MvM echter wel voor stellen met vruchtbaarheidsproblemen gebruikt. En nogmaals: ik ben zeer blij dat er vrouwen zijn geweest die hun urine hebben ingeleverd! Je moet zelf de afweging maken.

Waarom zou je iemand met overgewicht niet willen helpen? Heb je enig idee hoe groot ook dit probleem kan zijn voor iemands leven?
Het is echt niet zo dat dikke mensen altijd zelf schuld eraan hebben hoor.

Kan heus wel snappen dat je een vrouw met problemen met zwangerworden eerder wilt helpen, maar om nou te zeggen een dikkerd niet te willen helpen, dat vind ik niet helemaal eerlijk, tenslotte is het net zo goed een menselijk probleem.

Overigens heb ik wel weer wat van je geleerd, want dat wist ik dus niet.
Zelf heb ik nooit urine opgevangen, ik heb er gewoon te laat erg in gehad. Vind het erg jammer dat de HA mensen hier niet attent op maakt, of doen jullie HA dat wel?

Groetjes Mosy

Ik doe mee aan moeders voor moeders en bij het intake gesprek is mij ook verteld dat het helaas ook voor dit soort doeleinden wordt gebruikt. Alleen als ze er achter komen dat een huisarts deze medicijnen voorschrijven, dat ze dan juridische stappen ondernemen naar zo'n huisarts toe. Dit heeft mij heel erg gerustgesteld en ik ben dus mee gaan doen. Ik begrijp je twijfel, maar ik doe het voor al die mensen die niet zwanger kunnen worden en misschien door de kleine bijdrage die ik lever misschien wel zwanger kunnen worden.

Hoi Anneke,

zie 17-12-04/ 20.22 bij dit forum, het berichtje van Eefje.
Daar heb ik en nog vele andere hun mening gegeven, ed.
Succes, gr Tanja

Ha Mosy!
Ik wil op zich best dikke mensen helpen hoor! Maar het voorbeeld in de Libelle ging over Caroline Tensen... Nou, die kan ook volstaan met een gewoon dieetje volgens mij. Ik ben zelf 10 kg afgevallen door mijn leefpatroon te veranderen. Ik het het meest belangrijk dat mensen met een kinderwens wat hebben aan mijn plasjes!
Groetjes Anneke

Tja, en dat wist ik weer niet, heb ook eens de reacties gelezen van het bericht een poos geleden. Lijkt er dus op dat het meer op de BN-ers gaat, kortom: mensen met geld!
Ik dacht dat het om 'gewone burgers'ging met een serieus probleem met hun overgewicht.

Groetjes Mosy

Terug
Bovenaan