Moeders voor moeders

A

Anoniem

Guest
Hallo ik weet dat de reacties die ik zal krijgen veel zullen verschillen maar dat vind ik niet erg. Ik zit in een dilemma en wil graag wat meningen horen.  

Ik had me aangemeld voor moeders voor moeders. Omdat ik vond dat als ik met mijn 'afval' mensen kon helpen, ik dit moest doen.

Nu blijkt dus dat er hier geen urine meer wordt opgehaald en ik het dus 5 km verder ergens neer moet zetten. Ik vind dit echt een hoop gedoe. Verder heb ik hier een jongen en meisje rondlopen van 7 en 6 en we hebben 2 kleine toiletten en een zeer kleine badkamer dus ik vraag me ook af waar ik de urine flessen neer moet zetten. Het is allemaal zo'n gedoe.

Toch vind ik het misschien wel egoistisch om niet mee te doen.
Graag jullie mening.
Alvast bedankt.

Hoi!

Wij hadden ook niet zo veel ruimte, ik zette de kratten in de slaapkamer en de fles die ik op dat moment gebruikte plus kan op de wc. Verder kan ik me het heel goed voorstellen als je het niet doet, omdat je de flessen weg moet brengen, maar misschien kun je iets met je partner of familie regelen, of iemand anders die er langs komt? Uiteindelijk is het maar 1x per week. Aan de andere kant was ik blij dat ik er klaar mee was en bij mij kwamen ze de flessen gewoon thuis op halen. Dit is dus mijn mening, je hebt er misschien niet zo heel veel aan.Bedenk voor jezelf of je het ziet zitten en of er eventueel een makkelijkere oplossing is. Succes!

Groet Marije

Hoi
Ik heb hier eigenlijk niks te zoeken, was het maar waar!
ik wil zelf heel graag zwanger worden en als ik op den duur door moeders voor moeders geholpen wordt zal ik erg dankbaar zijn. Ik kan het alleen wel begrijpen dat je daar geen zin in hebt als je daar zelf voor om moet rijden. Je doet het tenslotte vooer een ander en dar mag best wat tegen over staan. Als het je teveel moeite kost doe je het toch lekker niet, je gezin en jij met je zwangere buik zijn toch even het belangrijkste, ind ik, al zal niet iedereen het met me eens zijn misschien.
Groetjes!

Hoi hoi

Allereerst van harte met je zwangerschap!!
Of je mee doet moet je zelf weten. Ik heb het wel gedaan en wij moesten er 8km voor rijden om de flessen weg te brengen. Verder zette ik de flessen in de garage met iedere keer 1 fles open. Ik ging namenlijk over mijn nek van de geur. Maar nu kan dat denk ik niet ivm de vorst. Maar je moet natuurlijk zelf even kijken of het is in te passen in jullie week. Je kunt wel kijken als je straks fam. hebt ingelicht of het daar wel wordt opgehaald. Maar goed dan moet je het daar naar toe brengen.
Bij ons was het zo dat het dinsdag de hele dag kon en woensdag de ochtend tot 11 uur. Wij konden de kratjes bij de voordeur neerzetten en zelf weer lege meenemen. Ik heb dus ook wel al eens om 12 uur savonds kratjes gewisseld.

Suc6 met je zwangerschap geniet ervan!!!
Groetjes Doortje

Nou Tess, ik doe mee met MvM maar ik vind het helemaal niks.
Natuurlijk ga ik door omdat het voor een goed doel is, maar om ze nou zelf op de halen en te brengen.... echt niet!!
Ze verdienen volgens mij goud geld aan onze plasjes. Dus laat die auto maar voor je hoor. En anders hebben ze pecht.

Succes met je keuze!

TeHa
(10 weken)

Ik ben zelf via ICSI zwanger geraakt en heb het hormoon dat Moeders voor Moeders wint uit de urine van zwangere vrouwen keihard nodig gehad om zwanger te raken.
Ik ben dan ook iedereen dankbaar die de moeite neemt om de urine te verzamelen.
Uiteraard heb ik zelf, eenmaal zwanger, ook meegedaan aan Moeders voor Moeders en vond ik het ook best een opgave.
De rillingen krijg ik wel van sommige opmerkingen die ik op dit forum lees. Bijvoorbeeld: "dat ze er goud geld aan zouden verdienen" is natuurlijk erg kortzichtig gedacht en getuigt niet van veel hersencapaciteit.
Als je gesproken hebt met de vertegenwoordiger van MvM heb je gehoord dat ze de hoeveelheid urine exact afstemmen op de benodigde hoeveelheid per jaar. Natuurlijk moet een pharmaceutisch bedrijf geld vragen, maar zeker gezien de organisatie die er bij MvM achter zit is dit niet meer dan logisch. Als je de echte prijzen van medicijnen kent weet je trouwens dat Pregnyl (= het hormoon uit de urine) niet 1 van de duurste medicijnen is.

Ik hoop dat de mensen die twijfelen over meedoen zich realiseren dat ze heel veel mensen heel gelukkig maken en de kleine ongemakken en onhandigheden er voor over hebben.

Iedereen die meedoet en meegedaan heeft, namens mij en velen die medicijnen nodig hebben om zwanger te raken: BEDANKT en ga zo door!

Ink

Beste mensen,
Dank jullie wel voor al jullie meningen. Ik heb er nog goed over nagedacht en met veel mensen gepraat. Waaronder mijn partner en moeder. Ik heb besloten om niet mee te doen. Ik wil ook echt niemand tegen het hoofd stoten en natuurlijk hoop ik ook dat alle mensen die zwanger willen worden, dit worden. Als het echt alleen om de geur en het plaatsgebrek te doen was, dan had ik me er nog overheen kunnen zetten. Maar ik vind gewoon dat ik er zelf geen geld in hoef te steken door zelf te moeten rijden. Want de reden dat ze de flessen niet aan huis kwamen halen was door te hoge transportkosten. Dus nu komen die kosten op mij neer. Ik vind dit niet helemaal kloppen. Ik wil andere mensen helpen dus vind ik dat het ophalen er wel tegenover mag staan. En het is maar 5 km dat weet ik wel maar ben toch ook wat tijd kwijt en alles. Natuurlijk mag iedereen zijn eigen mening hebben en die respecteer ik ook. Maar dit is mijn beslissing. En ik hoop dat de mensen bij moeders voor moeders hieraan denken. Ik zal ook gewoon mijn mening tegen die (verder heel aardige) mevrouw zeggen. Ik bedoel, je krijgt een kadootje. Dat is allemaal heel leuk en aardig maar ik vind echt dat ik hier zelf geen geld en tijd hoef in te steken. Sorry .

tja ik vind het ook een beetje raar dat ze het niet bij iedereen ophalen.
ook bij mij niet !ik moet het ook 10 km verder weg gaan brengen , maar mocht het te veel voor me zijn dan stop ik er gewoon mee.
vanavond komt die mw voor het eerst,dus ik ben benieuwd!!!

x maris

Terug
Bovenaan