Moeders voor Moeders

A

Anoniem

Guest
Even een reclame-praatje:

Zodra ik wist dat ik zwanger ben heb ik me via nternet opgegeven voor moeders voor moeders. Zij zamelen urine van zwangere vrouwen in voor vrouwen die niet vanzelf zwanger worden. Ze halen er namelijk het HcG hormoon uit!
Vanaf de 6e tot de 16e week is het de bedoeling dat je je urine in containers verzameld. Die worden vervolgens een keer per week (anoniem!) bij je opgehaald, maar je kan ze ook zelf bij een verzamelpunt ininleveren.
Van de dame van Moeders voor Moeders die gisteren bij mij  was heb ik begrepen dat er steeds minder vrouwen hieraan mee doen, terwijl het volgens mij een kleine moeite is...

Dat komt onder andere dat ze weinig kunne   doen aan naamsbekendheid! Je moet je namelijk uiterlijk in de 10e week van je zwangerschap opgeven, op dat moment weten vaak nog maar heel weinig mensen dat je zwanger bent, en als je er dan zelf nog nooit van gehoord hebt.....

Een hele leuke bijkomstigheid: Je krijgt allerlei leuke kadootjes als je mee doet. Zo heb ik nu al een mooi zwangerschapsboek en een tijdschrift gekregen. Verder krijg je een kinder-serviesje na afloop en een fotolijstje!

Even voor alle duidelijkheid: Iedereen moet zijn eigen keuze maken, dus als je je er niet prettig bij voelt: niet doen!
Maar wie weet breng ik zo weer een paar vrouwen op een idee, omdat ze van het bestaan niet wisten!

Wil je meer info, kijk dan even op moedersvoormoeders.nl of klik op de link op zwangerschap.pagina.nl!

Groetjes, Lelie!

Ha ha,

Ik had juist zitten denken vanochtend:
...moet ik op het forum over Moeders
voor Moeders beginnen...

Doen hoor dames!!!

Hai,

Bij mijn eerste zwangerschap heb ik ook meegedaan. Kleine moeite toch?

Je kan er een heleboel mensen mee helpen. Zonde om het door te spoelen.

Nu zijn we bezig met   de 2e en zodra ik zwanger ben doe ik weer mee.

Dus dames die zich nog niet hebben opgegeven: doe mee!

Liefs wen

Hallo meiden,

Ik heb ook twee keer meegedaan. Inderdaad: het is een kleine moeite. Alleen werd ik misselijk van de geur in die kannen. Toch doorgezet en dat gaf me een erg goed gevoel. Ik heb alleen ergens anders op het forum gelezen dat sommige mensen de kannen zelf naar een verzamelpunt moeten brengen en soms is dit zelfs een heel eind verderop (dacht dat ik iets van 5 kilometer gelezen had). Die persoon twijfelde of ze eraan mee moest doen, vanwege die afstand. Eerlijk gezegd had ik het dan niet gedaan want dat had me echt teveel moeite gekost. Ik had geen fijne zwangerschap van de tweede en daarbij al een zoontje van  twee jaar  rondlopen. Iedereen die mee wil doen: hartstikke goed! Enne... het serviesje is inderdaad hartstikke leuk!

Groet,

Anouk

Ik heb bij mijn allereerste zwangerschap ook meegedaan en had me al vroeg op gegeven bij 8 weken moest ik me laten curreteren omdat het vruchtje niet wilde groeien en heb ik gelijk gebeld dat ik moest stoppen Ze waren aan de telefoon heel meelevend en dezelfde week werden de flessen opgehaald en kreeg ik een bloemenbon voor het verlies, wat ik heel erg prettig vond. Bij mijn dochter heb ik uit angst voor weer een miskraam niet mee durven doen en nu ben ik 15 weken zwanger van de tweede.... volgende week komen ze voor de laatste keer de flessen ophalen en ben ik super blij dat ik het deze keer heb kunnen afmaken!!

Het is echt hardstikke leuk om mee te doen en als je zelf op de gewone manier zwanger kan worden zal je er waarschijnlijk niet bij stil staan hoe belangrijk jou urine eigenlijk is.

Dus gewoon meedoen het kost geen extra tijd en anders spoel je het toch gewoon door de wc

Ik stond twee jaar geleden helemaal (om net als mijn moeder toen ze zwanger was van mij) in de startblokken  mee te doen, maar tot mijn stomme verbazing zamelen ze hier in het noorden (Groningen, toch niet bepaald een dorp ofzo) niet in! Blijkbaar genoeg aanbod in de rest van het land maar het komt toch enigsinds merkwaardig over.

Maar natuurlijk prima als je meedoet, een kleine moeite om een ander te helpen lijkt mij zo.

Groetjes, Annemarie

Tja... die geur uit die kannen!!!! Komt volgens mij vooral door het conserveringsmiddel wat ze er in doen! Gelukkig heb je daar alleen even last van als je de kan "bijtankt", hahaha!!!
Lekker hoor als je juist door je zwangerschap op dat moment 10 X beter ruikt!!

Lelie

hoi hoi
zelf heb ik bij alle zwangerschappen mee gedaan,alleen bij deze zwangerschap niet.
hiervoor heb ik 2miskramen gehad en vondt het zo verschrikkelijk om elke keer te bellen en te zeggen dat het mis was gegaan dat ik deze keer niet durfde.
vindt het heel erg goed dat moeders voor moeders bestaat,je geeft andere vrouwen zo ook een kans op dit wereldwonder.
liefs sil

Terug
Bovenaan