Moeders voor Moeders

Hoi
Ik ben nu 14 weken en 4 dagen zwanger en verzamel vanaf de 7e week mijn urine voor moeders voor moeders. Ik had in het begin ook last van de geur van die groene kannen en dacht echt dat ik moest spugen van die lucht. Dat was idd alleen in het begin en nu gaat het hartstikke goed. Ik bracht de eerste 3 weken de kannen weg naar een verzamelpunt, maar dit hoeft niet, ze kunnen ze gelijk de eerste week al bij je thuis ophalen als je dit wilt. In mijn omgeving wisten ze nog niet dat ik zwanger was en heb daarom de flessen eerst zelf weggebracht.
Het is geweldig dat ze hiermee andere vrouwen kunnen helpen om zwanger te geraken en ben blij dat ik meedoe. Ik heb als welkomstkado een boek gekregen: Gids voor aanstaande ouders, en heb hier veel tips en weetjes uit gehaald

Ik heb ook meegedaan met MvM. Wat me verbaasde is dat ik zowat de enige was in mijn omgeving. Ik kende op dat moment 5 (!) zwangeren en ik was de enige die meedeed! Zelfs diegene die met IVF zwanger was geworden deed niet mee, terwijl zij juist gebruik had gemaakt van de hormonen!

DOEN dames, je helpt er zoveel vrouwen mee! Kleine moeite, groot plezier! En het gaf me het gevoel al vroeg in de zwangerschap echt zwanger te zijn!

Groeten, Taatje, mama van Jamey (26-9)

Hallo allemaal,

Goed dat jullie allemaal meedoen of mee hebben gedaan. Ik heb zelf ook meegedaan in het begin van mijn zwangerschap, ben nu net 34,3 dagen zwanger, de cadeautjes zijn idd leuk maarr het geeft je ook wel een goed gevoel dat je eens wat voor een ander kan doen.....daar moeten we de stank uit de bekers maar voor over hebben!!!!! Mijn zus is nu ook net zwanger en die heeft zich ook gelijk aangemeld! Het is natuurlijk per spersoon verschillend of je mee wil/kan doen maar ik vind eigenlijk dat als je gewoon mee kan doen het eigenlijk wel een beetje je plicht is. Hiermee bedoel ik de vrouwen die geen nare zwangerschappen hebben meegemaakt en waar het in de regio gewoon kan, niet dat iemand zich aangevallen gaat voelen!!!!!!!.

Groetjes Brechtje

Helaas werkt moeders voor moeders niet overal meer. En de reden is echt niet dat er te weinig naams bekendheid is. De kosten voor het vervoer zijn te duur geworden en dus gaan ze meer in de zeer druk bevolkte delen van het land zitten en de in de buurt waar de urine verwerkt word.

Verder lees ik een reaktie van iemand die verontwaardigd is dat iemand die gebruik heeft gemaakt van de hormonen niet mee doet hieraan. Het is toch geen verplichting wanneer je de hormonen gebruikt hebt , je er ook voor moet zorgen dat je urine inleverd?
Nee ik vind dat het voor iedereen een eigen keuze is.
Ik had graag mee gedaan , heb de hormonen ook gebruikt , maar woon in een gebied waar niet word ingezameld en om nou zelf weg te gaan brengen (Hoogeveen een kleine 100km. rijden) is me even te gortig.

Groet Xanthe

Hallo allemaal,

Ik wilde even zeggen dat ik het geweldig vind dat jullie meedoen.

Ik ben namelijk zelfs 6! jaar beig geweest om zwanger te worden.
En nu is het eindelijk gelukt door IVF.
Voor die hormonen die je dan moet spuiten word inderdaad het HCG hormoon uit de urine gehaald van zwangere vrouwen,
Ik ben nu bijna 14 weken en mijn geluk kan niet op zoals jullie begrijpen.
Dus nogmaalsheel goed dat jullie dit een ander ook gunnen.

Groetjes Tamara

P.s. ik doe trouwens zelf ook mee aan MvM

Terug
Bovenaan