Moeders voor Moeders

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal

Ik ben nu 4 weken en 1 dag zwanger van ons eerste kindje
En nu is mijn vraag.. zijn er hier veel vrouwen die mee doen aan Moeders voor Moeders?

Ik zit zelf nog wat in dubio omdat het hier niet thuis word afgehaald en ik dan iedere week het moet brengen, wat dikke 3 kwartier rijden is en dan ook weer terug,
maar k vind t wel belangrijk...

Doen jullie ook mee moet mvm? Zo ja waat was voor jullie DE reden om mee te doen?
En zo niet.. Wat is jullie reden?

Alvast bedankt voor de reacties

Groetjes Maike Sanne

Hoi, hoi!

Ik zal me effe  voorstellen: Ik ben Linda, 32 jaar, woon in Brabant en ben 6 w 4 dg zwanger van mijn tweede kindje. Ik heb net zoals jou heel erg getwijfeld om mee te doen aan moeders voor moeders. Vond eigenlijk mijn eigen zwangerschap al spannend genoeg (de eerste twaalf weken vind ik veel te spannend!), maar toen bedacht ik me dat er vrouwen zijn die heel wat ellende mee moeten maken voordat ze uberhaubt zwanger kunnen worden. Plassen doe ik nu toch al veel, dus waarom het niet opvangen om er andere vrouwen mee te helpen? Vanochtend hebben ze mijn eerste twee kratjes urine al opgehaald en ik heb weer acht lege flessen teruggekregen. Ik kan deze week dus weer vooruit,hi,hi,hi. Ik moet wel zeggen dat ik het geluk heb dat ze de flessen bij mij thuis op komen halen. Ik hoef er niet eens voor thuis te blijven, ik kan ze gewoon aan de deur zetten!

Heel veel succes enne....geniet van je zwangerschap!

Groetjes, Linda

Gefeliciteerd!!!
Zelf heb ik de eerste 2 zw.schappen niet meegedaan omdat ik er dan ook 30 km mee heen moest rijden en dan weer met lege flessen 30 km terug,
Hoe goed ik het ook vind... dat ging me gewoon te ver.

Inmiddels zit er hier vlakbij ons huis een depot, in nog geen 3 minuten kan je daar zijn en dan weer terug. Dat is dus prima te doen en dus ben ik de vorige zw.schap mee gaan doen. Helaas liep dat mis, maar deze zw.schap ben ik na de termijnecho alsnog weer mee gaan doen.

Vond het een kleine moeite als je toch moet plassen om dat dan op te vangen en zo hopelijk andere stellen te helpen.... maar alleen dus toen ik het dichtbij kon brengen en halen.

groetjes,
Marije

Hey Maike Sanne,

Hier wordt het wel bij je thuis opgehaald en ik wilde heel graag meedoen. Wij zijn een van de weinige gelukkige die maar aan een kleine hoeven denken en dan meteen zwanger zijn. De mevrouw van moeders voor moeders is hier geweest voor een gesprek en alles was geregeld moest alleen een vragen laast invullen. Daarop stond de vraag of je ooit bloedtransfusie hebt gehad en ja dat had ik. Bij de geboorte van onze eerste. Dat was dus pech, ondanks dat ik getest ben op alles (hiv enzo) en er niks gevonden is mocht ik niet mee doen.
Succes met je keuze.

Groetjes triesepies

Hallo!
Ik doe ook mee aan moeders voor moeders.
Ik woon in een flat en het kan bij mij niet worden opgehaald.
Ik moet er iedere keer tien minuten voor fietsen of mijn vriend brengt het even langs met de auto.
Ik heb eergisteren voor t eerst de flessen opgehaald met de auto.
Als ik met de fiets zal moeten kan dat nog knap lastig worden, die flessen en kratten waren groter dan gedacht.

Het is dus best een aardige moeite die gedaan moet worden.
Maar wat mij betreft valt die in het niet bij de hulp die je kan bieden,
ik doe het met plezier.

Succes met je keuze.

Natalie

Hallo,

Voor mij was de reden om mee te doen, dat we zelf ook behoorlijk lang over de eerste zwangerschap heb gedaan. Ik heb uiteindelijk geen medicatie hoeven te gebruiken, maar er zijn zat stellen die dat wel moeten.
Bovendien vind ik het een kleine moeite om de plas even op te vangen en ik een kan te gieten. Heb bij de eerste 10 weken mee gedaan en ben nu ook weer begonnen.
Moet daar wel eerlijk bij zeggen dat bij mij de kannen opgehaald worden. Als het halen brengen dichtbij was geweest had ik het denk ik ook nog gedaan. Maar drie kwartier heen en drie kwartier terug vind ik ook wel erg lang.

Succes met je keuze,

groeten mama van Nienke

Heeeey Maik!

Tref k je hier ook.. :p
Ik doe ook niet mee aan Moeders voor Moeders, omdat het bij mij ook niet opgehaald wordt.. Ik moet er ook veel te lang voor rijden en daar heb ik eigenlijk geen tijd voor. Ben heel erg moe, en ik werk 40 uur dus het is niet gezond voor mij en mn beebje als ik dan ook nog zo lang moet rijden.. Ik vind het echt een goed iets, en zou er ook graag aan mij doen en gelukkig doen er veel vrouwen aan mee, maar ik doe het dus niet omdat het veel te ver is..
En ik hoorde ook dat ze gaan proberen om met de urine van Moeders voor Moeders kunstmest te maken ofzo. Weet niet precies hoe dit zit, maar dat maakte het wel helemaal nee..

Liefs en tot snel spreeks hihi..

Ja, een afweging. Bij mij werd het thuis opgehaald, dus dat is makkelijk. Ik moest even wennen, plassen in een emmertje, maar goed, het minste wat ik kan doen als ik anderen kan helpen. Als is het maar 1 iemand!

Terug
Bovenaan