moeders voor moeders

Ik ben nu voor de 7e keer zwanger en ook dit keer heb ik mij opgegeven. Helaas mag ik weer niet mee doen omdat ze te beroert zijn om de urine op te halen. Als ik er een ½ uurtje voor wilde rijden mocht ik het natuurlijk wel komen brengen. Ik vind dit een kwade zaak. Vrouwen in het noorden van Nederland kunnen net zo goed zwanger zijn dan in andere delen van het land en ook wij willen graag een ander helpen maar dan moeten ze ons wel de kans geven.

PC

Jemig PC74 wat balen zeg! Wil je helpen voor een goed doel, kan het niet worden opgehaald. Daar moeten ze toch echt wat op vinden.

Ik doe ook mee aan Moeders voor Moeders. Ik vind het een erg goed doel. Ik ben nu bijna 2 weken aant sparen en ik moet zeggen dat ik er nu al een soort routine van heb gemaakt. Het enige nadeel vind ik de geur van die potten. De geur ruik je in de hele douche, waar ik al het spul  heb staan. Daar word ik een beetje misselijk van. Nog ff volhouden tot 5 februari...

Grtz Cathy

Wat goed om te lezen dat er zoveel mensen mee doen!

Ik heb zelf bij beide zwangerschappen ook meegedaan ben inmiddels 28 weken zwanger van onze tweede!
maar ik kreeg een goede tip van de moeders voor moeders consulente.

Zet de flessen als je ze krijgt even buiten met de dop eraf (natuurlijk niet als het regent) en haal ze na een 1/2 uurtje weer binnen. Dan is de ergste lucht eruit.
Het stinkt zo omdat ze direct na het schoonmaken bewerkt worden met dat vieze spulletje en direct worden dichtgedaan, dus luchten gebeurd daar niet.

Ik hoop voor jullie dat dit moed geeft om door te gaan, want het is voor zo'n goed doel!!!

Groetjes,

Suus
(maart Forum)

Suus bedankt voor de tip.
Nu ik dit zo lees bedenk ik me dat ik dat volgens mij al eens eerder ergens gelezen heb.

Ik verzamel urine tot 25 januari, maar er zit bij mij een stopweek tussen.
Even een weekje "gewoon" plassen.
Wij gaan namelijk een week op vakantie.

Ik had juist begrepen dat je de flessen vooral niét open moet laten staan. Dat wat je ruikt is een middel dat er voor zorgt dat de urine langer bewaard kan worden en niet gaat rotten. Dat vervliegt als je de flessen open zet...

Ik heb vandaag de consulente op bezoek gehad, een heel aardige vrouw. Ik was wel een beetje zenuwachtig, want ze zei gisteren aan de telefoon dat ze een test wilde doen en door de miskraam van oktober dacht ik: Help! Als ie dan maar wel meteen weer positief is!
Gelukkig, een lekkere vette tweede streep ;-) Ze was blij met het hcg-gehalte: Ga jij maar lekker veel urine opvangen, haha.
Dus tot 6 februari mag ik in een potje piesen...

Bedenk me nu alleen: HOe doen ze dat met de Kerstdagen?

Groetjes, K

Dat spul wat erin zit is ook om de urine goed te houden, maar dat luchtje wat eraan zit dat maakt mensen vaak zo misselijk en als die lucht wat vervliegt zegt dat niks over het spulletje wat erin zit.

Dus volgens de consulente die ik had kan het echt geen kwaad om ze even open te zetten buiten!

Groetjes,

Suus

Terug
Bovenaan