moeders voor moeders

Hoi allemaal,

Ik heb me opgegeven voor Moeders voor Moeders. Volgende week komt de informatrice langs om alles uit te leggen. Het lijkt me een goed iets om anderen te helpen, het kost nauwelijks tijd of moeite. Ik ben benieuwd wie van jullie ook meedoet, en wat jullie ervaringen zijn?

Ik doe ook mee. Heb net de eerste week erop zitten.
Idd kleine moeite voor een goed doel.
Ben wel erg misselijk en heb het reukvermogen van een goede speurdershond...ben dus redelijk allergisch voor de flessen en hun geur ;-)

Groetjes,
Marije

'k was het wel van plan, maar lees vorige week in de krant dat Moeders voor Moeders de urine ook gebruikt voor grondstoffen voor kunstmest. Aangezien ik heel bewust alleen maar scharrelvlees eet en niets te maken wil hebben met de bio-industrie moet ik niet nog eens goed over nadenken.

Wie weet hier meer van?

quote: Wendela1 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-08-2008 11:53:14'));

'k was het wel van plan, maar lees vorige week in de krant dat Moeders voor Moeders de urine ook gebruikt voor grondstoffen voor kunstmest. Aangezien ik heel bewust alleen maar scharrelvlees eet en niets te maken wil hebben met de bio-industrie moet ik niet nog eens goed over nadenken.

Wie weet hier meer van?

Ha Wendela,
Ik weet er inmiddels wat meer van. De urine wordt door MvM gebruikt om het hcg-hormoon uit te verkrijgen. De farmaceutische industrie maakt daar een medicijn van die de ovulatie stimuleert bij vrouwen die moeite hebben met zwanger worden. Tot zover was de informatie bij je bekend, denk ik. Het restproduct, de urine die overblijft, wordt momenteel gebruikt in een proef om in de toekomst op milieuvriendelijke wijze kunstmest te halen uit urine. Dit omdat urine een enorme belasting is voor het rioleringssysteem en het milieu. Er wordt nu gezocht naar manieren om urine om te zetten in iets bruikbaars, zoals kunstmest. Hiervoor wordt overigens niet alleen het restproduct van MvM gebruikt, maar ook de urine uit plaszuilen op evenementen etc. Het lijkt mij persoonlijk geen bezwaar dat mijn urine hiervoor gebruikt gaat worden - het is over na gebruik voor een goed doel (het medicijn) en dient als testproduct voor een ander goed doel (milieuvriendelijke verwerking van schadelijke urine).

Klopt, alle deelnemers van MvM hebben een brief gekregen met de uitleg. of ze nou de rest-urine gebruiken voor andere doeleinden of het weggooien? is mij om het even. ;-)

Terug
Bovenaan