Moeders voor Moeders

Hoi, ik heb net als Renske ooit een bloedtransfusie gehad en mag daarom niet meedoen. Bij de eerste waren de regels nog niet heel streng en mocht ik wel meedoen. Bij mij tweede zwangerschap waren de regels strenger dus mocht het niet meer.

Groetjes

Ik heb me opgegeven en mag as donderdag beginnen! De flessen staan klaar. Ik wilde het eigenlijk al bij mijn eerste zwangerschap doen, maar toen had ik een medische indicatie en dacht dat het dan toch niet zou kunnen. Bij de 2e heb ik er door de drukte van mijn 1e niet aangedacht. Dit is mijn laatste zwangerschap dus nu of nooit!

Ik doe ook mee! Het is verdomd lastig en vervelend, het stinkt maar ik heb het er voor over. Ik ben zo blij dat ik al na 3 maanden zwanger ben geworden en het geluk heb dat ik geen hulp nodig heb met zwanger worden. Ik doe daarom met alle plezier in mee! Uiteraard doe ik het ook alleen thuis.
Ik lever de kratten zelf in iedere zondag bij een van de medewerkers die vlakbij woont. Ik woon in een appartement en ben op de ophaaldag werken en voor de deur in de zon laten staan is geen aanrader.

Iemand nog tips tegen dat smerige luchtje wat op de wc blijft hangen?

ik ben sinds dondedag begonnen met het opvangen van mijn urine. Het is weer eeens wat anders..staand plassen! Ik heb helemaal geen last van de geur. Het is goed te doen. Moet zeggen dat het echt een kleine moeite is!

Het probleem met het luchtje is opgelost: het was het badmatje... Die moest toevallig vlak daarna worden gewassen en daarmee was de lucht verdwenen... We hebben een hele kleine badkamer/wc in ons flatje dus wellicht iets op gedruppeld. Geen idee wat maar het is weg!
Ik wil toch even reageren op Meike: staand plassen??? Dat lukt mij dus echt niet! Ik zit moeilijk te doen om die kan in de wc pot te houden om de boel op te vangen. Niet altijd met succes... Ik moet toch maar eens gaan improviseren dan.

Hoihoi,

Ik doe inmiddels bijna 3 weken mee met MvM. Heb me aangemeld zodra ik overtijd was en wist dat ik zwanger was (door test).
Ik hield eerst de emmer steeds onhandig half onder mijn been door, zodat ik redelijk zittend kon plassen. Heb nl een wc-pot zonder plateau. Dat vond ik niet al te handig, dus toch eens geprobeerd de emmer in de wc te plaatsen.

En warempel, dat lukte! Ik plaats nu de emmer steeds met het handvat naar achter. Het handvat leunt dan tegen de achterwand van de pot en de bodem vd emmer rust een beetje boven het spoelgat en blijft dan mooi rechtop staan. Ik moet wel verder naar achter op de wc gaan zitten, maar kan nu tenminste lekker ontspannen zitten en rustig uitplassen.

Ik heb me vandaag aangemeld via internet bij MvM. Dit is mijn eerste zwangerschap en ben ook binnen 3 mnd zwanger geraakt! Had ik niet durven dromen, nu nog afwachten of alles goed is, maar wil wel proberen om iedere dag in een flesje te plassen. Als we daar andere vrouwen mee kunnen helpen! Ik ga het zeker niet op het werk of ergens anders doen, dat zie ik echt niet zitten! Dus ik doe het alleen thuis, maar hier plas ik vast ook genoeg :)

Terug
Bovenaan