moeders voor moeders

Hoi heb me ook net aangemeld voor moeders voor moeder, ben benieuwd wanneer ik wat hoor. Ben nu 6/5 weken zwanger... ben heel benieuwd is idd een kleine moeite, voor een goed doel!

Ik heb deze keer besloten om niet mee te doen.

Vorige keer heb ik het tien weken gedaan en bijna iedere plas opgevangen (zelfs midden in de nacht was ik driftig in de weer)

Maar dit keer doe ik niet mee. Ik werk op een sportschool en daar zijn al verschillende mensen afgevallen met het HCG hormoon. En ja ze vielen af, maar het zat er ook zo weer bij. Ik irriteer me er aan dat ik zo druk aan het plassen was geweest om deze mensen te laten afvallen!!! En ik weet dat als iedereen er zo over denkt als ik dat er niet genoeg hormoon is voor de vrouwen die het echt nodig hebben, maar ik sla dus even over. Pas als het allemaal op de plek komt waar het hoort, dan ben ik weer van de partij.

manon

Ik doe niet mee om de volgende reden... Ik moet 40 km rijden naar het dichtste punt om het te brengen!! Ze halen het ook niet op. Anders had ik denk ik wel meegedaan

Thamara

Manon, de consulente die hier was heeft me verzekerd dat het niet daarvoor gebruikt mocht worden. Dat MvM daar ook zéker niet achterstond!! Er was blijkbaar ook aandacht aan besteed bij Kassa of Radar een van de twee. Waarin gesteld werd dat áls dat gebeurde dat het regelrecht illegaal was verkregen!
Misschien niet zozeer door de gebruiker als wel door de kliniek oid waar ze het vandaan hebben!

Ik geloofde haar wel en vond dus eigenlijk dat ik dan juist wél mee moest doen! Want als er ook een deel illegaal wordt gebruikt heeft MvM dus nog meer nodig anders zijn de mensen die het echt nodig hebben dubbel gedupeerd!

Groetjes Sas

Heb nog even het officiële stuk gekopieerd van de site van MvM:

--------------------------------------------------------------------------------

23.11.2009
Inspectie voor de Gezondheidszorg in Kassa: oneigenlijk gebruik hCG mag niet.

Een tijd geleden startte het consumentenprogramma Kassa een serie over afvallen. Groepjes vrijwilligers werden over een aantal diëten verdeeld, waaronder het hCG hormoon. Moeders voor Moeders heeft hier met een brief tegen geprotesteerd bij KASSA - Reactie MvM.doc. Ook de Inspectie voor de Gezondheidszorg meldde zich bij de redactie van Kassa. In de uitzending van 21 november 2009 http://kassa.vara.nl/tv/ is bekendgemaakt dat drie deelnemers aan de Kassa afslankspecial op verzoek van de Inspectie zijn gevraagd om te stoppen met het gebruik van hCG. Zij krijgen een vervangend dieet aangeboden.

In het programma komt het voorbeeld aan bod van een schoonheidskliniek die hCG verkoopt. De eigenaresse zegt niets illegaals te doen. Al onze HCG is verkregen op doktersrecept. We hebben al honderden mensen succesvol laten afslanken. Volgens hoofdinspecteur Josée Hansen mag deze constructie niet. In Kassa zegt ze: Dit voorbeeld is op vijf punten illegaal. In het voorschrift bepaling geneesmiddelenwet van de KNMG staat dat je een geneesmiddel alleen mag voorschrijven aan een patiënt die je kent. De apotheker moet het middel op naam van de patiënt uitschrijven of op naam van de arts die het middel toedient. Dat gebeurt niet bij een webwinkel. Zij handelen dan als een groothandel. En dat mag niet. Zowel de apotheek als de arts gaan over de schreef, omdat ze het middel verstrekken buiten de geregistreerde indicaties. Daarnaast mag een verpleegkundige Pregnyl niet verdunnen van 1500 eenheden naar 200 eenheden. Dan gedraag je je als een apotheek. Dat is allemaal illegaal. Daarnaast is het niet toegestaan om een middel off label use dus voor een ander doeleind te gebruiken. Er is een protocol en richtlijn voor artikel 68 van de geneesmiddelenwet dat dit niet mag.

Een deelneemster van Moeders voor Moeders zegt in de uitzending: Het kan en mag niet de bedoeling zijn dat dit middel voor afvallen wordt gebruikt. Ik hoop dat Kassa hiermee wil stoppen.

Ook de directeur van Moeders voor Moeders, Joost de Laat, reageert in Kassa. Hij legt uit waarom Moeders voor Moeders het oneigenlijk gebruik van hCG als afslankmiddel afkeurt. In een eerdere reactie naar Kassa benadrukte Moeders voor Moeders al dat afslanken geen indicatie is om het hCG-hormoon toe te dienen. Er is geen medisch wetenschappelijke ondersteuning beschikbaar om te stellen dat het hCG-hormoon als afslankmiddel werkzaam is. Het gebruik van het hCG-hormoon buiten de officiële indicaties wordt dan ook ten sterkste afgeraden. En in de bijsluiter staat: Pregnyl dient niet te worden gebruikt voor verlaging van het lichaamsgewicht. HCG heeft geen effect op het metabolisme of de verdeling van vet en op de eetlust. De eindconclusie luidt dat de hCG-kuur of Simeonstherapie een vorm van ongefundeerd medisch handelen is. Daarbij is er bovendien sprake van misbruik van urine van zwangere vrouwen. Moeders voor Moeders is verheugd over de uitspraken van de Inspectie en zal hier zeker vervolg aan geven.

De uitzending van Kassa is terug te zien via www.uitzendinggemist.nl en http://kassa.vara.nl/tv/

Een compleet verslag van de uitzending staat op de website van kassa: http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/afslanken-met-hcg-uw-plas-is-goud-waard/speel/1/

Voor diegene die het nog even uitgelegd willen hebben!

Groetjes Sas

hoi hoi

ik doe dus wel mee (zoals ik hierboven beschreef)
en weet dat het van moeders voor moeders niet daarvoor wordt gebruikt
idd zitten er dus KLOTE doktoren bij die het uitschrijven aan een HCG afslankbureau

ik kan je vertellen dat het hcg afvallen een grote wassen neus is
ja je valt af
maar als je eht dieet volgt zonder die spuitjes geheid dat je ook afvalt .
de hcg moet je honger gevoel onderdrukken
BULL SHIT niks van waar het is echt het dieet hoor
het kost een hoop geld voor niks

groetjes moekje

Terug
Bovenaan