moedervlekken

hoi

Daniëlle heeft geen moedervlekje maar een pigment plekje op haar bil, dit heeft ze sinds een maand of 4 geloof ik
eerst dacht ik dat er wat poep zat, ik poetsen maar het wilde er niet af hahaha
CB heeft erna gekeken maar volgens hun maakt dit niks uit.
moedervlekken ontstaan nrmaal dmv zonlicht en aangezien we kinderen hebben uit een hele zonnige(warme) zomer zullen de moedervlekjes wel komen haha

Groetjes Veronique mv Daniëlle

hoi..
mila heeft nog geen moedervlekjes..maar ik heb er laatst een stuk over gelezen dat die vanaf een paar jaar meestal komen.
De papa van mila heeft er wel veel..zou het ook erfelijk zijn?
gr piewie

Jawel hier komt tie dan

Moedervlekken zijn goedaardige opeenhopingen van pigmentvormende cellen in de huid. Het is een normaal verschijnsel; vrijwel iedereen krijgt meerdere moedervlekken, gemiddeld zo’n 25.
De officiële medische term voor deze goedaardige moedervlek is naevus (naevocellularis). Naast normale, goedaardige moedervlekken bestaan er nog onrustige (dysplastische/atypische) moedervlekken en kwaadaardige moedervlekken (melanomen).
Onrustige moedervlekken zijn goedaardig, maar kunnen soms voorlopers van het melanoom zijn. Een melanoom kan ontstaan uit een onrustige moedervlek en een enkele keer zelfs uit een gewone moedervlek, al is de kans dat een moedervlek kwaadaardig wordt kleiner dan 1 op een miljoen. Ook kan een melanoom “spontaan” uit tevoren normale huid ontstaan.

HOE ONTSTAAN MOEDERVLEKKEN?

Een moedervlek is een onschuldige stoornis in de ontwikkeling van de huid. Een enkele keer is een moedervlek al bij de geboorte zichtbaar aanwezig (de zogenaamde aangeboren of congenitale moedervlek). De meeste moedervlekken ontstaan tussen het derde en twintigste jaar. Na het veertigste jaar kan het aantal moedervlekken weer afnemen.
Het aantal moedervlekken wordt bepaald door erfelijke factoren en door de mate waarin de huid tijdens het leven aan zonlicht is blootgesteld. Vooral (overmatige) blootstelling aan de zon in de eerste 15 jaar van het leven is van belang bij de vorming van moedervlekken.

Zelf heb ik een moedervlek op mijn rechter onderkaak onder mijn oor en mijn oom heeft hem op precies dezelfde plaats, heel apart vind ik dat.

Pauline

Hoi...

Dawin kreeg met ong 3 maanden zijn   moedervlekje, op de zijkant van zijn kuit.
Moet zeggen dat ik hem wel heel erg schattig vind hihi, heb namelijk precies op de zelfde plek ook eentje!

Liefs bianca

Terug
Bovenaan