moeilijk geval

hallo, ik ben op internet al een tijdje op zoek naar informatie over zwanger worden als je psychische klachten hebt. Overal staat eigenlijk dat 'als je moeilijk zwanger wordt' psychische klachten een oorzaak kunnen zijn. Ik wil eigenlijk informatie over als je zwanger wil worden maar je hebt psychische klachten; hoe ernstig is dat voor een eventuele zwangerschap. Ik bedoel, ik snap best dat stress niet goed is voor het babytje, maar ik wil heel graag een kind, maar weet dat ik deze 'stoornis' altijd zal houden, is het dan beter om niet zwanger te raken??? ik wil heel graag tips, wie helpt mij!
 
Hoi
anoniem, dat is een groot dilemma voor veel vrouwen met een stoornis op psygisch gebied.
Ik weet niet over welke vorm je het hier hebt, maar ik weet dat bepaalde medicatie niet genomen mag worden.
is de stoornis erfelijk, dan moet je er ook rekening mee houden dat je kinderen hier ook problemen mee kunnen krijgen, daarom moet je je heel goed afvragen, hoe groot is het probleem voor jou en wil je dat weer overbrengen op je eigen kinderen.
mensen zeggen vaak ik wil graag een baby, maar besef wel dat dat een volwassen mens gaat worden.
dan komt nog de vorm van stress en hoe dat zich uit, is dat een goede omgeving om in op te groeien.

ik wens je veel succes en hoop dat je er voor jezelf uit kunt komen

Jeanette
 
Hoi anoniem,ik ben het absoluut eens met jeanette. mijn zus heeft borderline en gelukkig gaat het nu erg goed. het is ook heel belangrijk dat je leven goed op de rails staat en bedenk dat een zwangerschap psychisch veel van je vraagt;vooral emotioneel.als je "gezond"bent kan het al geestelijk erg zwaar zijn,zowel tijdens als na de geboorte.denk er goed over na wat dat evt voor de baby maar ook voor je omgeving betekent,mocht je er weer"last"van krijgen.
heel veel succes! en ik begrijp je kinderwens heel goed,je hebt ook niet gekozen voor die psychische stoornis.
 
Hoi anoniem,

Aangezien ik niet weet welke psychische stoornis je hebt en hoe je daar zelf mee om kunt gaan (dat laatste is nog veel belangrijker), kan ik je geen goed antwoord geven op je vraag.

Ik vind het overigens heel moedig van je dat je stilstaat bij deze vragen! Daar heb ik echt respect voor!

Ik neem aan dat je onder behandeling bent (geweest) van een arts, psycholoog of psychiater. Ik zou eens met hem/haar een babbel gaan maken hierover. Hij kent je, weet wat voor een medicatie je neemt en wat het met je doet als je daar eventueel mee moet stoppen en kan je verder helpen! Jouw vragen vragen om een antwoord van een deskundige.

Succes!

Groetjes, Floor.
 
Hoi Anoniem,
Ik kan je weinig advies geven over je vraag. Maar misschien is het makkelijker als je een naam voor jezelf verzind. Want er zijn nogal veel anoniempjes. En het is makkelijker als je een "naamje"hebt.
Het hoeft helemaal niet hoor.
Maar ik hoop dat je ergens duidelijkheid kan vinden. Succes!
Liefs "Eefje"
 
Lieve Anoniem,,

Het is inderdaad toch wel fijner als we weten welke stoornis het is het is toch anoniem, en je verzint gewoon een leuke naam ik heet ook echt geen Chili!! en ik vind het ook super dat er meteen zoveel mensen op jouw berichtje reageren. Er is toch altijd nog een beetje een taboe hierover.

Ik heb namelijk zelf een broer die sinds 2 jaar!!pas, hij is nu 31 jr manisch depressief is en al enkele malen een psychose heeft gehad in zeeer heftige maten, ik hoop daarom dat je snel reageert zodat we je misschien een beter advies kunnen geven.

Verder ben ik het wel eens met de berichtjes van de andere heb je zelf veel" last " van de stoornis of is ie goed te regelen met medicijnen??

Ik ben ook best bang dat mijn kindje deze stoornis zal krijgen niet dat ik me ervoor schaam dat mijn broer deze ziekte heeft absoluut niet maar omdat ik weet dat het een hele klote ( sorry) ziekte is die een heel ander mens van je maakt en je geen keuze hebt heel zwaar allemaal. Mijn broer en ik hebben echt een heel goed contact samen daarom doet het zo'n pijn dat hij dit mee moet maken. Ik weet wel dat er een mogelijkheid is om een vruchtwaterpunctie te laten doen en daar zien ze dus echt alles ik denk erover om dit dan te laten doen, maar een makkelijke keuze is het niet maar misschien is dit ook iets voor jou??
Ik denk dat ik het hier met de huisarts over ga hebben als ik terug ben van vakantie ga woensdag al.

Daarom zou ik graag willen weten wat het is, welke stoornis en hoe je er zelf mee om kunt gaan.
omdat we nu gaan speculeren over welke ziekte jij het hebt.
Ik zou hier heel graag met je over praten dus hopelijk tot snel!!!

Liefs Chili

 
Terug
Bovenaan