Moeilijk in slaap vallen

Heel herkenbaar , we zijn er net iets door.

We zijn weer opnieuw begonnen met na 5 minuten heen/ dan na 10 minuten etc
Ze heeft ook een ledikant waar de zijkant uit is.
Maar we hebben de deurklink in haar kamer omhoog gezet(dan weten we in ieder geval dat ze op haar kamer blijft)

Succes!
 
Wij hebben ons motto: als je niet gaat slapen is dat jouw probleem. Je blijft op je kamer. Gevolg is dar als ze slaapt ze dit op de gekste plekken doet. Maar dan leggen we haar in bed. Zo hoeven we niet om elk wisse wasjes heen/ haar aandacht geven. Dan blijft ze boos/schreeuwen en begint het feestje opnieuw. Die cirkel zaten we in en verder we moe van?
 
Ik ben ook begonnen met er naast te gaan zitten totdat hij sliep.
Na een paar dagen ben ik steeds een stukje verderop gaan zitten. Uiteindelijk in de deuropening en toen met de deur op een kier achter de deur zodat ik wel kon zeggen dat ik in de buurt was als hij ging roepen, maar hij me niet meer zag.
Het gaat nog steeds wisselend bij ons. De ene dag doet hij er meer dan een uur over om in slaap te vallen en roept hij veel. De andere dag gaat het beter. 
De nachten vind ik moeilijker: hij wordt dan overstuur wakker en wil dat ik hem oppak en wil dan niet meer terug in zijn eigen bed. 
 
Hier hebben wij iemand gehad soort therapie om te slapen onze dochter sliep ook heel slecht op die leeftijd wij moesten haar in bed leggen 5 minuten laten huilen er naar toe gaan terug leggen niks zeggen en naar beneden gaan weer 5 minuten wachten enz het was wel vermoeiend want het duurde soms 2 uur voordat ze sliep.
En ook moest altijd dezelfde persoon het doen niet afwisselen en omdat ik het meeste thuis was was ik dat dus.
Toen is het een half jaartje goed gegaan daarna kreeg ze een groot bed waar ze zelf in en uit kon en begon alles weer opnieuw weer slecht slapen omdat ze er telkens uit ging weer die therapie gevolgd.
Ik moet zeggen sinds ze naar school ging en 4 jaar was werdt het pas beter het slapen omdat ze dan zo moe was van school dan kon ik haar om half 8 in bed leggen en sliep ze tot 7.00u.
Nu is ze 5 en heeft ze vakantie en heeft weer moeite om naar bed te gaan ze zegt zelf ik mag laat want ik heb vakantie.
Ik leg haar optijd er in rond 20.00u maar blijft wakker liggen totdat wij om 22.30u naar bed gaan.
Moet zeggen dat ik er soms echt moedeloos van wordt.
 
 
 
Terug
Bovenaan