moeilijk inslaap komen 's avonds

Hoi meiden,

al een aantal avonden komt Vince zeer moelijk in slaap... vaak zit ik avonden met hem....

Mijn man vind dat ik hem eens moet laten huilen maar vind dat erg moeilijk kan het niet echt... Op het consultatiebureau hebben ze ook gezegd hem op bed te leggen en dan even te troosten en dan weer terug te leggen. Daarna toch zo'n 20 min laten huilen als hij dan weer komt.

Wat zouden jullie doen?? wat doen jullie? en hoe laat liggen jullie kindjes op bed??

We proberen het meestal rond half 8 heeft dan net zijn laatste fles op en is dan erg moe.. je zou dan eigenlijk denken dat hij dan zo in slaap valt.

Ik heb Vince nu huilend op bed liggen heb hier echt moeite mee...

X

Hey Laurie,

Je verhaal is wel een beetje herkenbaar... Laura werd opeens 's nachts wel 5 keer wakker. Elke keer eruit speentje erin, was ik net weer in slaap gevallen, viel het speentje weer uit haar mond , dus Laura weer wakker... Manlief was een weekje van huis en ik erg moe, dus heb haar laten huilen. Manlief kon dit namelijk niet, ha ha. Echt met pijn in mijn hart, maar na een paar minuten viel ze gewoon weer in slaap. Na twee a drie nachten werd ze nog maar een keer wakker en viel ook weer uit zichzelf in slaap... Het was dus even doorbijten, maar bij ons heeft het wel gewerkt. Ik moet wel zeggen, dat het huilen niet 'overstuur' huilen is, maar meer huilen/jengelen.

Hoe dan ook: het is niet leuk om je kleine te horen huilen.

Wij leggen Laura ook rond half acht op bed (soms zeven uur). Op zich volgens mij een mooie tijd voor deze leeftijd!

Succes ermee!

Liefs J

Hey Laurie,

Vervelend dat Vince moeilijk in slaap valt!
Hier hebben we een beetje hetzelfde "probleem"
Lars was nooit een moeilijke slaper. In bed leggen en klaar, 1 minuut later sliep hij.
Sinds een week is dit veranderd.
Wij laten Lars wel huilen maar dat duurt nooit langer dan 20 minuten. Ik heb er ook moeite mee hoor, maar merk dat als ik naar binnen loop dat hij al bijna gelijk ophoudt met huilen zodra hij me ziet. Voor mij een teken dat het puur om aandacht gaat.
Als hij echt helemaal over zijn toeren is dan troost ik hem wel, maar leg hem daarna wel weer weg. Dan huilt hij vaak weer maar dat is maar voor even.
Ik denk dat ze nu de leeftijd krijgen dat ze beseffen dat het gezellig is bij papa en mama en dat ze daar willen blijven ofzo.. Lars krijgt al een pruillip zodra we zijn slaapzak aan doen en dat vind ik altijd zo zielig.
Maar ik weet gewoon als ik er nu aan toegeef dat het alleen maar erger gaat worden.
We hebben een grens gesteld, 20 minuten huilen en niet langer, daarna gaan we hem halen. Tot nu toe is dat niet nodig geweest en slaapt hij na een kwartier.
Als hij wakker is en niet huilt, dan laten we hem gewoon liggen zoals gisteren met die foto van dat camerabeeld :)
Toen lag hij er om 20:00 in en sliep pas om 21:30, maar heeft geen minuut gehuild.

Weet niet of je hier iets aan hebt maar in ieder geval heel veel succes en sterkte ermee!

Liefs Kim

Onze kleine dame doet aan coma zuipen ... zo noemen we het maar even. Ik geef borstvoeding en voed op verzoek wat dus betekent dat geen dag hetzelfde is.
Wij streven er wel naar dat ze tussen 7 en 8 op bed ligt.
Soms blijft ze erg onrustig en huilen... Ik laat haar in principe niet huilen. Soms is t even naast haar zitten 5 min. en ze valt in slaap. Soms heb ik toch nog de indruk dat ze honger heeft dus leg ik haar nog even aan. 5 a 10 min. (gewone voeding duurt bij mijn 20 tot 45 min.) en dan is ze vertrokken.
Dit is hoe wij het nu doen ... en of het goed is weet ik eigenlijk niet zo goed. Ik ben wel van mening dat kindjes op deze leeftijd nog niet kunnen 'manipuleren' dus dat ze in principe alleen huilen als het echt wat is.
Lastig hoor die avonden .. soms ben ik ook uren in de weer.

Hoi Laurie,

We merken hier ook dat het geheel gaat veranderen. Sara slaapt nog altijd heel goed. Na het avondeten rond een uur of 6 is ze zo moe dat die dame om 19.00 uur echt in bed ligt soms eerder.

Maar overdag wil ze moeilijker slapen en niet naar bed ondanks dat ze erg moe is. We leggen haar op bed en laten haar dan even huilen (net als hierboven max. 20 minuten en alleen als ze niet overstuur is).

Beginnen nu echt te merken dat ze steeds meer bij één van ons wil blijven. Alleen in de box wordt ook steeds moeilijker.

Hoi!

Ik moet zeggen dat het slapen van Sepp best goed gaat. (Afkloppen)!
Hij gaat meestal een uur tot anderhalf uur na de laatste fles naar bed. Meestal tussen 7 en 8 uur.
Als hij in zijn ogen begint te wrijven, dan hup, naar boven. Soms moet ik 20 minuutjes later even naar boven om zijn speen er weer in te doen en dan slaapt hij zo weer verder. Soms moet ik er 's nachts een keertje uit voor zijn speen en slaapt hij weer door.

Vorige week wilde hij niet slapen. Hij was overstuur. Uiteindelijk op mijn arm rustig geworden en kon ik hem in bed leggen en heeft heerlijk geslapen de hele nacht. Dit was de eerste keer dat zo iets gebeurde.

Ik laat Sepp meestal na de laatste voeding in de box liggen. Geen tv aan of harde geluiden. Dan kan hij lekker rustig/slaperig worden.
Tot nu toe gaat het goed.
Succes!

Groetjes Marina

Hoi

Hier gaat het slapen nu goed.
hebben we aan het begin heel erg mee geworsteld.
Tijn slaapt altijd in zijn bed en in de puckababy.
Hij wordt wakker gaat dan eten en daarna spelen.
Als hij moe wordt gaat hij naar bed.
Slaapzak aan muziekje aan een kus en weg.

Soms nog terug voor een speen.
Soms jengelt hij een beetje.
leggen ook wel een hydrofiiel spuugdoekje over zijn ogen.
Net een parkiet. dan kan hij zich adsluiten zeg maar.
Helpt overdag, 's avonds niet nodig.

Hij krijgt om 19.00 de laatste fles boven in ons bed.
Dan nog even knuffelen en bij ons liggen en rond 20.00 naar bed.

Dan slaapt hij tot ongeveer 6.00
Soms (rond 4.00) hoor ik m en dan geef ik zijn speen.

Hebben jullie ook een vast ritueel? Of ,s avonds in bad/douche en daarna laatste fles en hup naar bed.

Dat huilen blijft lastig.
Vind 20 min ook de max.

Als hij overstuur is gaat hij toch niet slapen.
jengelen is wat anders.

Succes ermee.Hope dat hij snle weer lekker gaat slapen.

xxx

Laten huilen vind ik ook heel moeilijk hoor! Sommige kindjes hebben het wel nodig. Blijft lastig.
Finn valt de ene keer heel makkelijk in slaap en de andere keer huilt hij 15 minuten. Als hij huilt heb ik na een tijd altijd het gevoel van en NU ga ik hem halen en als ik dat denkt slaapt hij binnen een minuut, geel appart haha.

Finn heeft nog niet een echt vast ritme.
Hij drinkt wel 4 x op een dag maar we hebben een beetje een rare verdeling van de voeding.
Als hij wakker wordt krijgt hij de eerste. Dan 4-6 uur daarna weer dan weer 4-6 uur daarna en de laatste rond tussen 21.30-23.00 uur.

De slaaptijden zijn dus ook afhankelijk van de voedingstijden.
Vaak gaat Finn wel rond 19.00 uur slapen en halen we hem er tussen 21.30-23.00 uur weer uit.
Daarna gaat hij wel gelijk weer slapen en trekt hij een hele nacht door.

Hoop dat Vince gauw weer lekker gaat slapen.
X

Terug
Bovenaan