Moeilijk inslapen, wat doe je dan?

<p>Mijn kindje slaapt al (nu 4 maanden) vanaf de geboorte moeilijk in. Word ook nog wel 3 keer wakker snachts, prima. Maar het inslapen is vaak echt een drama, een poosje heeft de welterusten en weglopen methode gewerkt maar dat werkt nu ook niet goed meer. Ieder kindje is natuurlijk anders maar ik was benieuwd wat bij jullie werkte? Ik ben soms wel anderhalf uur per avond bezig en de dag slaapjes ook erg lang! </p>

Lastig hè! 
heb je inbakeren al geprobeerd? Hielp bij ons heel goed, een doek van meyco hadden we (van de prenatal).
we zijn daar met 3,5-4 maanden alsnog mee begonnen, heeft een tijd goed geholpen icm speentje.

Heel vervelend!
Een vast bedritueel helpt. Bij ons hielp: inbakenen, in schemer laatste voeding geven met hartslag geluid erbij. Ze dommelt dan half slapend al weg en kan haar dan zo in bed leggen. Dat hartslag apparaatje duurt 10 min, maar wanneer ze huilt slaat ie automatisch weer aan.
Inslapen gaat inmiddels echt super, maar begin erg moeizaam. We hebben haar toen ‘gecontroleerd laten huilen’. Steeds naar wieg gegaan, aaitje geven, tegen haar praten etc en dan weer weg. Begin kon het wel een uur duren voordat ze eindelijk sliep, nu duurt het hooguit 10 minuten. Succes!

Hoi! 

ja wij bakeren ook in de pacco doek! ? dit helpt zeker wel iets maar hij begint om te rollen terwijl hij er echt nog niet aan toe is om zonder doek te slapen dus dat is helaas wel een beetje een probleem ☹️

Ik heb precies het tegenovergestelde! Inbakeren helpt bij ons totaal niet, daar wordt hij onrustig van. Dan kunnen zn handjes niet bij zn hoofd. Bij ons helpt juist als hij moe is een paar slokjes melk en dan slaapt hij. Of als hij erg overstuur is tegen me aan houden en dan valt hij ook vaak in slaap.

Je kindje zit nu ook in een sprong/regressie.
Gebruik je een slaapzakje? Ik zou niet meer gaan bakeren, dat moet je dan weer afleren omdat hij/zij straks begint te rollen.

Misschien werkt het wel om je kindje op zijn of haar buik te laten slapen? Heb je dit als eens geprobeerd overdag terwijl je er bij bent?

Inderdaad, kijken of hij liever op de buik slaapt? Dat bleek bij onze dame ook het probleem te zijn. Zodra ze sterk genoeg was om met slaapzak aan om te rollen, durfden wij het aan om haar zo te laten slapen. En sindsdien slaapt ze veel makkelijker in en door.

Terug
Bovenaan